gelukkig wij betalen niks voor den hond. laten ze dan eerst maar poepveldjes en dergelijke aanleggen en laten ze dan eerst wat aan katten doen. schijten je tuin er volledig onder. en zomers heb je ze binne staan :x
ik betaal 159 euro voor 2 honden. Bij ons zijn eruitlaatstroken en wordt er best vaak gecontroleerd of we ze op de goede plaatsen uitlaten en of ze wel aangelijnd zijn en of we de penning bij de hond om hebben voor de hondenbelasting. Toevallig gistermiddag nog.
wow sanka, zei gister nog tegen mijn man dat ik het ook zo'n hoop geld vind voor iets waar erg weinig mee gedaan wordt. Maar schrik toch wel van jou prijs zeg. Hier is het 53 euro, maar wat krijg je er voor terug ? Wij hebben bij ons langs de rand een strook gras waar de honden uit de buurt op poepen,maar het enige wat gedaan wordt is af en toe een grasmaaier erover heen halen.
En als ze er zijn dan word daar 9 van de 10 x geen gebruik van gemaakt en word mijn oprit vol gescheten ... Dus waarom zou ik mijn katten dan binnen houden ?
Ik heb het eens een keer gezien bij iemand,zij had rondom schuttingen staan en aan de bovenkant zaten van die plankendragers schuin omhoog lopend en hier had zij gaas aan vast gemaakt. Haar katten kunnen niet uit de tuin en vreemde katten kunnen niet in haar tuin. Ik vind het trouwens heel raar dat de ene gemeente wel heft en de andere niets en ook de prijsverschillen vind ik raar.
Hmm, ik heb niet alles gelezen, maar van wat ik gelezen heb vind ik dat het bij ons heel netjes geregeld is. Wij betalen 57 euro voor onze hond. Wij hebben echt mega veel uitlaatgebieden (zowel stukken aangelijnd en losloopgebieden), om de zoveel tijd (heel regelmatig) wordt er met zo'n poepzuiger (iew) alle poep opgeruimd, daarna netjes gemaaid. Wordt echt goed bijgehouden!
ik betaal het eerlijk gezegd niet vind het onzin Ik ruim de ontlasting op en dat vind ik genoeg. Nu maar hopen dat er geen controle langs komt
hier gemeente rotterdam.... dus een van de duurste gemeente..... Voor de rest een berg regels...... en zijn hier (ik zelf niet) maar in de gemeente Rotterdam brieven rond gegaan, dat als hond tegen lantaarnpaal piest... of in een berm (wat geen aangewezen plaats is) dat er ook Dan een boete uitgeschreven kan worden..... (vind ikzelf dan wel weer overdreven....)
ja snap ik ook nooit wat van nemen mensen een kat s ochtens word de deur los gegooid kat naar buiten gaat de hele dag de buurt door schijten bij ons in de tuin tegen 2300 uur gaat de deur weer los word de kat naar binnen gehaald ?!?!?! en hoeven niks te betalen snap dat niet alle kattenbaasje dit doen doen maar ook niet alle hondenbaasjes laten poep slingeren of maken gebruik van poepveld ik betaal 65 euro 1 hond , alleen poept onze hond achter het huis ( klein stukje afgeschermd van de rest van de tuin ) hij wil het gewoon nergens anders doen als we na een lange wandeling thuis komen weet hij niet hoe snel die naar zn plek moet rennen!! ps word direct opgeruimd ! knuff
Ik heb haar de eerste paar jaa niet opgegeven, maar ze komen hier standaard een paar keer per jaar controleren. En aangezien ik op een gegeven moment een "Hier waak ik" bordje bij mijn deur had hangen, tja, dan kan ik natuurlijk nioet meer zeggen dat de hond echt niet van mij is!! En voor die 50 euro per jaar, laat ik het dan maar zo
Hier in Roosendaal is het 3,40 voor de 1e hond, 72,- voor de 2e en 99,- voor iedere hond boven het aantal van 2. Voor een kennel betaal je 226,90. Hier overigens ook geen uitlaatveldjes en losloopveldjes. Hier ook opruimplicht. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet altijd opruim. Als mijn hond ergens middenin de bosjes zijn behoefte doet dan ga ik niet moeilijk doen om het op te ruimen. Mijn hond is gelukkig geen stoepschijter . Dit in tegenstelling tot vele andere honden hier in de buurt want al-tijd als ik thuiskom zit er wel hondenpoep aan de banden van de kinderwagen :x (goede tip om het schoon te maken => luierdoekjes!)
Ik vind het ook goor als de baasjes hun hond op de stoep en of speelweide's laten poepen . Het is ook helemaal niet nodig want je kunt je hond vanaf het begin aanleren om het niet op de stoep te doen.
Ik heb ook twee katten die buiten komen maar ga hier echt geen belasting voor betalen. Mijn katten lopen buiten en als ze moeten poepen of plassen komen ze gewoon naar binnen om het op de bak te doen. hahahaha
Vind dat die hele hondenbelasting afgeschaft moet worden! Het is een melkkoe van de gemeentes geworden. En kattenbelasting vind ik ook belachelijk, waarom zou dat ingevoerd moeten worden? Of ze moeten voor elke huisdier een belasting heffen...of voor geen enkel huisdier!
Hier in het westland betaal je geen hondenbelasting maar je word wel geacht je hond uit te laten op een hondenveldje in de buurt en zelf de poep op te ruimen. Prima regeling lijkt me!
Mee eens...Belachelijke belasting. Bij ons in de gemeentegids staat ook dat omdat ze het recht hebben om het te mogen vragen, ze het vragen. Maar dat ze het niet gaan uitgeven aan verbeteringen voor honden......of uit laat plaatsen....
Dan moeten ze wel hondenveldjes maken! Want die zijn er niet altijd.. Maar goed dat maakt ook niet uit. In het westland hoef je iig niet te betalen Wij wonen in den haag, en ben er pas achter gekomen dat wij hier hondenbelasting moeten betalen. Ik kwam uit het westland.. Ik vind het schandalig duur! En heb er nog 2 ook.. Ik heb ze niet opgegeven en ben het ook niet van plan. Er is in de buurt 1 miezerig veldje waar we ze uit mogen laten, maar er zijn meer stukken waar ze niet mogen lopen!
Mee eens! Van mij mag die hondenbelasting best afgeschaft of omlaag, maar dan wel een flinke boete wanneer iemand de poep van zijn of haar hond niet opruimd. Hier achter ons ligt een speelveldje en iedere dag loopt daar een vrouw haar hond uit te laten (ze staat een beetje sippig aan de kant en hond moet daar zijn behoeftes doen en ze gaat weer naar binnen). Heb zo hekel aan zulke types, heb de neiging om al die drollen te verzamelen en even voor haar deur te deponeren.
85 geloof ik ongeveer. onze hond is pas overleden en ik betaal nu voor het eerst van mijn leven dit jaar gen belasting en dat doet vreemd aan.
als de kattenbelasting inderdaad doorgaat dan zullen er "opeens" veel zwerfkatten zijn vrees ik. wat willen ze nu eigenlijk bij de gemeente. ik hoop dat ze tot inzicht komen.