Hondenbezitters: even eerlijk: ruimen jullie de poep op binnen de bebouwde kom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Als onze honden buiten de losloopgebieden poepen: ja. Ik heb de zakjes ook altijd in mijn tas zitten, dus je ziet niet dat ik ze bij me heb. Ik zeg dus ook tegen mensen die de poep van hun hond niet opruimen: 'Wilt u een zakje van me?' Daar heeft nog nooit iemand ja op gezegd:$.

2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    En wat te denken van paardestront... grote hopen die overal liggen, mn op fietspaden. Maar niet denken dat ze t opruimen hoor...

En weten jullie, honden bezitters ook dat hondenpoep in de weilanden zeer slecht is voor rundvee? Laat ze daar svp niet poepen!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik begrijp niet waarom iedereen zo klaagt over die hondenbelasting...
    Je wou toch zelf een hond..?! Dan weet je dat van te voren, vind je dat vervelend dan had je geen hond moeten nemen.

Hier word er trouwens amper poep opgeruimd... Heerlijk, op weg naar school kom ik al minimaal 10 drollen tegen... Zo smerig, midden op de stoep, het park, waar sowieso al geen honden mogen komen...

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat je het weet is nog geen reden om het ermee eens te zijn. Ik was een van die klagers en het is hier nu afgeschaft.

Kan je niet klagen bij de gemeente? Die horen te handhaven.

Ik heb toen dl eenmaal ging kruipen overal in de buurt lopen klagen over aso's die niet opruimden en kinderen die op straat moeten kunnen spelen. Het is nu schoon! (Vind mijn buren opeens een stuk aardiger). Waarschijnlijk zijn het altidj maar een paar mensen die eea veroorzaken.

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Klagen over hondenbelasting: die is ontstaan in de tijd dat honden nog voor werk werden gebruikt en dat is ouderwets. In veel gemeenten wordt de belasting uit gewoonte geïnd en voor andere dingen gebruikt, dan is klagen terecht. Hier in Eindhoven wordt het echt gebruikt voor de uitlaatvelden enzo, en het bedrag is niet hoog (70 per jaar) dus ik betaal het zonder morren.

Ik ruim het altijd op, tenzij onze hond ver weg in het bos poept waar ik nauwelijks bij kan komen. Ze mag niet in of rond een speeltuin poepen en al helemaal niet op de stoep (of bij zo'n boompje op de stoep) of bij een tuin. Plassen bij een tuin ook niet.

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    In principe ja! Maar als ik eerst door tig andere drollen moet niet. Nu poept mijn hond beneden aan een redelijk dijkje, daar kun je wel vanaf glijden maar niet meer naar boven komen zonder zelf als drol terug te komen, dus daar ruim ik niet op.

Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan poep overal en vind het bizar dat mensen hun hond op een stoepje laten poepen en het dan niet opruimen zodat de halve wijk erdoorheen loopt.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn poort vd tuin grenst direct aan een gemeentelijk stuk grasveld. Er loopt dus geen paadje naar mijn tuin toe en ik moet over het grasveld om bij mijn tuin te kunnen komen.

Ik moet echt heeeeel goed uitkijken om niet in de shit te staan! Hier wordt echt nooit iets opgeruimd! Helaas zie ik nooit dat er gescheten wordt en dus kan ik er ook niet gelijk iets van zeggen maar ik zie zo,n 10 honden uit de buurt die op dit grasveld worden uitgelaten door hun baasje!

Ik kan niet eens met de kinderwagen via de tuin naar binnen want anders zit dat ding onder de stront!

Echt belachelijk en zeeeer asociaal!
    Kan me er echt woest om maken!

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja en wat wil je daar mee zeggen?

Ik ruim het op als het op de stoep is. Ze poepen 99.9% in onze achtertuin.

Wat is je punt? Dat ene zielige poepje waarvan ik zeg die ruim ik niet op omdat ik 300 euro per jaar betaal aan hondenbelasting? Oh boehoe dame.. alsjeblieft zeg. Mijn hond schijt misschien 1 keer op het grasveld per jaar. Stel je niet aan.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hondenbelasting word hier geïnd om de gemeente kas mee te spekken. Ik vind dat echt bizar.

Mijn mening is dat je het dan moet investeren in betere stroken voor honden, het schoonhouden van grasvelden, het uitdelen van zakjes en plaatsen van vuilnisbakken voor de mensen die dus dagelijks buiten wandelen met hun beestje.

En gezien ze er hier geen f.l.i.k.k.e.r mee doen, overal de zakjes weg zijn, je kilometers kan lopen met een hapje stront en de "losloopgebieden" direct grenzen aan een 80 weg zonder hekje..

Ruim ik dat ene zielige poepje niet op. Klaar. Laten ze maar wat nuttigs gaan doen met die 300 euro die ik elk jaar betaal ipv het gebruiken voor een of ander lelijk beeld van een oud wijf op een bankje.

Dikke doei zeg.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier gebruiken ze het geld van de hondenbelasting voor andere zaken, ze doen hier niets van de gemeente aan hondenpoep. Vorige woonplaats waar ik woonde hadden ze overal poepzakjes en afvalbakken hangen, ze hadden een drollenzuiger die regelmatig over groenstroken/gras reed, hier nog nooit iets van dat gezien. Ik betaal het overigens wel.
    Opruimen doe ik zelden. Ik laat de hond uit in een parkje zonder opruimplicht en heel soms in een berm aan het water waar wat wtruiken staan en ik nooit iemand zie staan of spelen. In speeltuinen enzo kom ik niet, ik heb de hond meteen als pup geleerd altijd op gras of in de struiken te poepen, ze poept ook nooit op tegels/straat dus.
    Op vakantie of op bezoek bij mensen doe niet bij een uitlaatveld in de buurt wonen, ruimen we het wel op.

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #51 Insomniac, 6 aug 2016
    Laatst bewerkt: 6 aug 2016
    Ja, altijd. Ik ga echt over mijn nek als er poep zit waar het niet hoort. Een keer kwam ik pas achter poep onder dochter haar schoenen in de auto. Man, man, man. Dus dat bespaar ik een ander graag :D

Bij mij zitten ze idd in m'n zak, dus niet te zien.

Oh, het enige dat ik niet opruim met een zakje Is diarree. Maar ik ben dan zo'n burgerlijke die een emmer water met azijn gaat halen xD

Edit: in onze gemeente betaal je geen hondenbelasting. Voorheen woonde ik in Eindhoven, daar was het echt super goed geregeld! Om de zoveel km een honden uitlaat plek die omheind is en ook echt bijgehouden werd. Daar betaal ik met liefde hondenbelasting voor. Hier in het dorp heb je 0 voorzieningen, op prullenbakken na. Dus in mijn ogen logisch om geen hondenbelasting te betalen.

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Nee, maar wij laten alleen buiten de bebouwde kom uit. In het dorp poept ze niet.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik wil daarmee zeggen dat je doet alsof het geweldig is dat je hondenbelasting betaalt, en dat hondenbelasting zoveel is... Tsja daar heb je toch echt voor gekozen, dus het hele argument over hondenbelasting is gewoon onzin.

Dus ehh dame;) trek die lange tenen van je even in

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Die tenen blijven waar ze zitten ;)

Jouw onderbouwing slaat nergens op. Ik vind het niet erg om het te betalen maar wel om er niks voor terug te krijgen. Ik ben ook niet geweldig omdat ik het betaal dat maak jij er zelf van.

Als je ergens voor kiest wil nog niet zeggen dat je het met alles eens moet zijn hé ;)

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Poepen in de achtertuin? Gatver! Dat leer je straks wel af met een baby. Ook lekker voor de buren die lucht.

Mijn vader heeft ooit een container mest bij iemand voor de deur laten storten die standaard zijn hond op stoepen etc liet poepen. Leuk statement :D.

Maar even, 300 euro hondenbelasting, dat is minder dan een euro per dag. Wat wil jij dat ze daar voor jou voor doen? Daar onderhouden en maaien ze honden uitlaat stroken van.

16. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik ben het volledig met je eens TO! Wat vind ik dat walgelijk en asociaal. Als je een hond hebt voor je eigen plezier dien je er ook voor te zorgen dat niemand anders er last van heeft.
    Hier trapt er regelmatig een in de poep omdat het hier op elke hoek op de stoep ligt en ik walg ervan en kan er echt goed boos van worden!:x

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee dat doen ze dus niet. Er word niks onderhouden en de uitlaat strook is er maar 1 in de hele stad naast een 80 weg zonder hekje.

Het word hier puur gezien als inkomsten.

Mijn honden poepen niet op de stoep, nergens. Dus wat moet ik met jou stukje over je vader z'n idee??

En nee dat leer ik ze niet af. Ik ruim het namelijk gelijk op. En je ruikt het ook niet. De buren ook niet. Vertel mij aub niet hoe ik alles moet doen. Dat kan ik heel goed zelf ;)

18. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik ben geen hondenbezitter, maar wel opgegroeid met honden.
    Mijn moeder heeft ze geleerd om pas te poepen in het losloopgebied, en dan ook nog eens in de bosjes. Wij zorgden ook altijd ervoor dat de honden zich daar aan hielden. Wel zo netjes. Maarrr, aangezien er dus geen opruimplicht was daar en iedere hond het in de bosjes deed stonk het in het eerste stuk als de nete in de zomer! :eek: Gelukkig ben je daar snel voorbij en zijn daarna de drollen een stuk meer verspreid. En ik snap wel dat je het in bosjes niet gaat opruimen natuurlijk.

Waar ik woon zitten we vlakbij een losloopgebied, maar de gemiddelde hondeneigenaar lijkt de hele wijk daar onder te scharen want ik zie slechts een handjevol honden daadwerkelijk aan de lijn door de straat lopen. Het gebeurd me dus wel eens dat ik niet alleen de voortuin voor kattendrollen heb(waar ik me dood aan erger en die overigens ook op de stenen liggen), maar ook hondendrollen kan gaan opruimen!! :eek: Ik zie ook nooit iemand in de wijk de drollen opruimen, en zeker in het tussenstukje een paar meter verderop waar de drollen bij de dozijnen in de bloemperken tussen de huizen liggen. Het is daar niet te harden in de zomer met warm weer, en dat is dus én buiten het losloopgebied én met het gegeven dat zelfs IN het losloopgebied opruimplicht geldt!! Echt te smerig en te aso. Ik kom zelfs drollen tegen op speelveldjes(in de zomer minder vanwege sociale controle denk ik, omdat er dan veel mensen zijn). Bah!

Het lijkt er overigens wel op dat de hondenbelasting in onze gemeente goed besteed wordt; we hebben goed onderhouden omheinde losloopveldjes her en der nog naast de losloopgebieden én een heel mooi en goed onderhouden behendigheidsveldje(ook omheind)! :)

19. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind poepen in de tuin echt bizar. Al zou je het meteen opruimen. Bah!

Hier gelukkig weinig last van hondenpoep. Ben het nooit in de speeltuin tegengekomen. Ook niet echt op straat als ik er zo aan denk. We hebben nette hondeneigenaren blijkbaar:D

20. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Idd! Heb het ook al een paar keer onder de kinderwagen gehad hier omdat iemand te beroerd was het van de stoep af te halen en ik het te laat zag.

Deel Deze Pagina