Je overdrijft echt niet ik walg er van. Naar het kdv loop ik tegenwoordig om via de saaie woonwijken ip via leuke bospaadjes. Je kan niet eens genieten van de natuur omdat je naar de grond moet kijken. Nee gadver vind het zo asociaal.
Hier bij ons zijn er totaal geen uitlaat gelegenheden. Geen veldje speciaal voor de hond etc. Dat vind ik best kwalijk want t geld van de hondenbelasting gaat in een algemene pot niet speciaal voor dit soort "problemen". Onze honden poepen nooit op straat en zo wel ruim ik dat op. Diep in de bosjes of struikjes, nee dat ruim ik inderdaad niet op. Speeltuinen etc ga ik niet heen met de honden. Dat is inderdaad te smerig net zoals de stoep. Zelf vond ik t bloed irritant als de honden op een afgelegen veldje poepte en er iemand langs komt: zou je t niet opruimen?! Met 39 weken zwanger dat je niet kan bukken en ondertussen schijten de paarden de straat vol. (Woon in een dorp) Doen de gene die aan honden bezitters vragen de poep van de stoep te rapen, dit ook vragen een paardenbezitters? Of vinden jullie dat dan anders?
ik ruim het alleen op als hij het op de stoep of bij een speelplaats of grasveld zou doen waar mensen komen. of in de buurt van huizen is. maar goed, heb hem vanaf het begin al geleerd dat stoep/harde ondergrond sowieso al een no-go is om te poepen dus dat doet hij al niet eens. hij wil alleen hoog gras. en bij een speelplaats komt hij niet. daar ben je als baasje altijd nog bij zou ik zeggen dus als je ziet dat hij wil gaan poepen dan sleur je hem gewoon mee zou ik zeggen. ik loop met hem langs de woonwijk. huizen, 80 km weg en een brede groenstrook met daarnaast fietspad. daar loopt niemand in het gras, behalve honden en paarden.
heel simpel, een makkelijke manier om geld in het laatje te brengen. hondenbelasting is iets van vroeger toen honden nog voor de wagen gebruikt werden. zo vreselijk achterhaald. maar ja, brengt geld op he. hier hebben ze wel een losloop gebiedje gemaakt maar dat is niet iets waar je je hond graag los laat. een pad zonder hek langs een 80 km weg met aan het begin en het eind een prullenbak voor poep. er was 1 groot veld met een heg erom heen en andere kanten hek, naast een park wat gewoon perfect hiervoor was. aan 1 kant nog een hekje neer zetten en het was een prima honden speelplaats geweest. nee hoor, dat koste teveel geld. we geven liever veel geld uit om de heg en het hek eruit te halen, stuk grond te bewerken en er een paar dure stenen op te leggen en er een natuurgebied voor wilde bloemen van te gaan maken andere kant van het dorp hebben ze wel goed meegedacht. park en daar is een deel losloopgebied met opruimplicht. langs een rivier die ze aangepakt hebben. ipv een hoge kant hebben ze er nu een soort kleine zandstrandjes gemaakt. super voor honden. in de plaats waar ik werk hebben ze het beter voor elkaar. verspreid over het dorp zijn een aantal veldjes met een hek erom waar je je hond kan laten spelen met andere honden. super. niemand heeft er zo last van.
Ja altijd. Zelfs in de hondenren. Behalve als ze aan de diaree zit. Das geen doen En ja betaal hondenbelasting a 120 euro per jaar maar snap niet wat dat te maken heeft met wel of niet opruimen van de hondenpoep ( hoof vaak om me heen, betaal niet voor niks belasting dus hoef niet op te ruimen) Speeltuinen etc zijn hier verboden voor honden dus kom daar ook niet. Ligt trouwens vol met kattenstrond wat nog gevaarlijker is. Katteneigenaren zouden van mijn de plicht moeten hebben hun kat binnen te houden. Lukt mijn ook dus waarom bij een ander niet. Het is een huiskat. Er kunnen ongeboren kinderen van sterven, kindjes erg ziek worden alleen van in de zandbak spelen. Hoor je niemand over
Omdat de ene kat de andere kat niet is!!! Wij hadden een kitten die nooit buiten kwam, en met 6 maanden het huis begon te slopen en vanuit de eerste etage door een open raam naar buiten sprong. Zo graag wilde hij naar buiten. Onze buren hadden last van hem dus maatregelen genomen, maar binnen houden kan echt niet altijd!
Bij de action heb je zakjes met een geurtje Die zijn ook donker zodat je niet de inhoud de hele tijd hoeft te zien terwijl je op zoek bent naar een prullenbak. Wij ruimen het altijd op en betalen hondenbelasting. Maar ben wel van mening dat het een iets te makkelijke bron van inkomsten is voor de gemeente. Ze doen er werkelijk niks voor en soms staan de prullenbakken op een speelveld en worden ze maar heel weinig geleegd. Lekker om daar dan je zakje te dumpen. Ik vind het overigens wel storend dat iedereen maar zegt dat je het weet als je een hond neemt. Wij verhuisden van 1 gemeente naar de andere en moesten toen ineens wel betalen. Prima, maar wie regelt de kattenstront overal? Ik kan controleren waar mijn hond zn behoefte doet,want zij loopt aan de riem en het is een korte riem dua ze kan niet in het hoge gras waardoor ik de drol niet kan terug vinden. Maar een kat loopt dag en nacht vrij rond en kan zn behoefte doen waar ie wil. En volgens mij heb je als ruiter officeel ook opruimplicht bij je paard maar ik heb er nog nooit 1 af zien stappen met n zakje hoor.
Wij hebben geen hond, wel last van hondenpoep. Veel op de stoep, op straat, bij wandelpaden, maar het ergste: bij ONS in de voortuin! Iedere week met het grasmaaien liggen er 2 nieuwe hondendrollen op het zelfde plekje. Daarvoor moet de desbetreffende hond ook echt de hele voortuin doorlopen, om dan net om het hoekje op het gras te poepen. Helaas heb ik nog nooit gezien dat het gebeurde, dus ik kan er ook geen baasje op aanspreken. Maar ik vind het zo bizar. Dit kan toch niet onopgemerkt gebeuren voor het baasje?! Je laat je hond toch niet poepen in andermans voortuin?!?!?!
Is dat geen kat dan? Maar verder heb ik hetzelfde, sommigen zijn asociaal en ik heb ook al iemand moet aanspreken omdat haar hond stond te zeiken tegen een plantje in onze voortuin. Haar reactie: ja ik was te laat. (Geen sorry oid) Mw wachtte en keek ernaar. Nou, dan krijg ik moordneigingen hoor..:x
En dit is allemaal de schuld van de mensen die hun hond zomaar overal laten kakken. Als ik een winkel had zou ik ook liever geen honden in de straat willen. Mensen lopen die kak naar binnen en wie kan het opruimen? Zonde ja, jij en je hond zijn de dupe van andermans gedrag...
Kom niet op uitlaat veldjes, dat is meer iets voor de stad denk ik. Maar mijn hond stapt nooit in poep, ze ruikt waar het ligt denk ik. Ook in hoog gras weet ze het echt te vermijden. Maar je hebt wel honden die zo onbenullig zijn en wel in poep trappen
Ik ruim het altijd op! Ik vind het zo'n kleine moeite! Wel vervelend als je dan thuiskomt met de poep van je hondje in een zakje en de stront van een andere hond aan je schoen!! :x
Nee. Ik betaal hondenbelasting voor zo'n poepzuiger die de poepveldjes om de zoveel tijd schoon komt zuigen. Op veldjes waar niet gepoept mag worden door honden komt mijn hond niet. Er staat hier overal aangegeven of het een grasveld is voor honden (waar de poepzuiger dus komt) of dat honden verboden zijn. Op de stoep poepen dat doet hij nooit. In speeltuinen kom ik niet met mijn hond. Vorig weekend waren we in Bergen aan Zee op het strand. Daar mogen dus geen honden tussen 10:00 en 19:00. Mijn hond zat dus thuis. Anderen hadden hun hond wel meegenomen. Een van die honden liep ook nog los. En die scheet dus het halve strand onder. Baasje schepte het een beetje door het zand en dat was het Mijn vader en ik gingen die mensen even aanspreken, want je kind zal daar toch lekker gaan zitten met zijn emmertje en schepje. Hij vond dat het opgeruimd was. En de dame vond dat we het recht niet hadden om hen erop aan te spreken. Sorry?! Wat?! Ze hadden nota bene zelf een klein meisje bij zich. Baasje gaf aan maling te hebben aan de regels en als hij een boete kreeg zou hij hem wel betalen. Ik vond het zo asociaal! Net zoals al die hondenschijt hier in de wijk op de stoepen. Hele toer altijd met de kinderwagen om te ontwijken. Neem dan zakjes mee of leer je hond op de daarvoor bestemde grasvelden poepen.
Man hier uit het dorp komt regelmatig met zn paard langs en uurtje later vaak met de auto (met zo'n open laadbak) om de poep op te ruimen
Dat is net zo aso als je kat naar buiten gooien omdat je hem zogenaamd niet binnen kan of wil houden houden Echt geklets. Elke kat kan je binnen houden als het baasje maar de moeite neemt. Ramen en deuren zo beschermen dat kat er niet uit kan. Tuin afschermen zodat kat alleen in eigen tuin kan. En blijft hij ontsnappen? Dan heeft katlief het duidelijk niet naar zn zin bij je en zoek je een huisje waar hij WEL naar buiten kan zonder overlast te bezorgen. Je leest heel vaak:" niemand heeft last van mijn kat want ik hoor nooit klachten". Als iemand zn kat naar buiten pleurt dan zorgt hij ALTIJD ergens voor overlast door iets onder te schijten of te pisse .
Absoluut, ik ruim het altijd op en heb dan ook altijd twee zakjes bij me (voor de zekerheid..). Ookal heb ik zelf een hond, ik erger me er zelf ook ontzettend aan als het vol ligt met hondenpoep waar het niet hoort. In het bos/uitlaatgebied is het een ander verhaal, maar als ik gewoon door de wijk loop haal ik het niet in m'n hoofd om het te laten liggen.
Ik geloofde mijn ogen niet toen ik op het vakantiepark in een speeltuin hondenpoep zag liggen. Verder is een paadje bij ons een schijtpaadje als je te dicht aan de rand loopt heb je grote kans om er middenin te stappen.