Hondenbezitters: even eerlijk: ruimen jullie de poep op binnen de bebouwde kom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Mijn hond gaat meestal ver de bosjes in. Sorry maar daar ga ik niet achteraan. Als hij poept waar ik bij kan ruim ik het op. De zakjes zitten altijd in mijn broekzak (leeg natuurlijk.) Geen zakje zichtbaar betekend niet dat iemand er geen heeft.

Moet eerlijk zeggen dat ik expres speelveldjes vermijd en zorg dat ik langs heel veel bosjes kom zodat ik het niet op kan ruimen. Gelukkig houdt onze hond van privacy.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar dan kan een andere hondenbezitter toch in de stront van jouw hond stappen? Of een hondenbezitter met kinderwagen, die er dan door rolt?

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik lees trouwens goede tips m.b.t. de stoelgang van een hond. Vooral dat te vaak poepen een teken is, dat de hond dat type voer minder goed verwerkt.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Helemaal waar. Onze hond krijgt verse voeding en poep 1/2x per dag. Droge keutels , bij tikje te droog krijgt hij vettere soort vlees en andersom. Het is een kruising dalmatiër/ weimaraner en 27 kg. Maar de kat poept soms grotere hopen omdat er veel voedingstoffen inzitten die hij gebruikt.

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    #125 Featherr, 7 aug 2016
    Laatst bewerkt: 7 aug 2016
    Nope. Meneer is 12.5 en heeft al op heel veel verschillend voer gestaan. En hij poept altijd 1x 'echt' en dan 2-3x kleine drolletjes. Dan zie je hem gewoon persen, hij heeft ook geen rust en doet het half lopend. hij is gewoon kerngezond.

Dr zijn meer honden hoor die een stuk vaker poepen dan 1x.
    Op papier staat alles altijd zo leuk maar in werkelijkheid is het toch altijd anders ;)

Oh en nog 1x dan: hij is kerngezond!

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ook toen hij jonger was deed hij dit. Het is echt een gewoonte voor hem want het is helemaal niet nodig.

Trouwens. Het is 1x gebeurt dat hij het veldje niet haalde. Zo druk maak ik me daar ook weer niet over. Kan ook bij een jonge hond gebeuren:p

7. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Al betaal je 1000,- hondenbelasting!!! Daar hebben de mensen die er in staan toch geen boodschap aan. Waar die hond ook poept, ruim het lekker op.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Hier hetzelfde. Het speeltuintje heeft een grasveldje erom heen en ligt vol. Er staat notabene een bord dat het verboden is voor honden en dan nog! Het bos ligt 100 m verderop. Laatst vroeg ik een vrouw of ze het bord niet had gezien en dat het niet fijn is voor kinderen om de hond daar te laten poepen, kreeg toch een grote mond terug.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben zelf geen hond, maar ik erger me kapot aan de hondenbezitter in ons dorp die zijn hond op de stoep voor de school laat poepen. Altijd liggen daar van die vieze drollen. En kinderen letten daar nog niet zo op, dus hoe vaak ik al niet zolen schoon heb moeten peuteren.

Zo irritant, ik heb haast het gevoel dat die eigenaar het expres doet.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Dan gaat de volgende zin wel op: hondenbezitters maken hondenhaters. Het ligt aan de baasjes die of niet opruimen of honden niet opvoeden. Hoop niet zo n hondenbezitter te zijn. Laat het liggen op de strook waar het mag en ruim het anders op (maar eigenlijk niet nodig omdat de honden pas poepen waar het mag) spreek ook gerust mensen aan die honden laten poepen waar het niet mag. Bij de aankoop van onze woning ook bewust gelet op uitlaatplaatsen in de buurt.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt. Hoe meer schijten hoe meer afvalstoffen.

Hier schijten ze 1 keer per twee dagen. En onze herder heeft dan een keutel ter grootte van die van een chihuahua. Mini drolletje.

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    klopt net als kattenbezitters maken kattenhaters.

ik vind het ook niet meer leuk om met me hond te wandelen kan elke wandeling wel wat poetsen. En grappig dat het is om je troep te laten liggen.

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Oke

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Onze hond doet dat als buurhond loops is! Kan dus ook markeergedrag zijn, dat lopend keuteltjes achterlaten. (onze poept rest vd tijd meestal 1/x dag, ook versvoer)

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

In de bebouwde kom wel.
    Wij wonen op de rand van ons dorp, en gaan heel vaak 'het veld' in. Een heel erg groot grasveld met allemaal sloten, greppels en hoog gras. Daar ruimen wij het niet op.
    Ik heb daar trouwens nog maar 1 keer iemand met een andere hond zien lopen.

16. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Nee ik ruim de poep zelden op. Maar onze hond poept altijd op het hondenveldje. Als ze daarbuiten poept ruim ik het tegenwoordig wel netjes op. In het begin niet maar ze heeft dan ook nooit op de straat gepoept altijd op de grasstrookje(4m) langs ons huizenblok. Hier zijn helaas mensen die niets opruimen en waarvan ze altijd op de stoep poepen :(
    Op de stoep moet je dus ten alle tijden uit kijken waar je loopt.

Ik vind de hondenpoep op het gras niet zo erg maar ik heb de laatste weken steeds poep in mijn tuin liggen!! Verwacht van een kat en dat vind ik echt vervelend. Hebben rond de achtertuin altijd stroom gehad ivm de vissen maar nu zitten ze gewoon in de voortuin te poepen. Kan slecht daar een draadje rond zetten.

17. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zou zomaar eens kunnen :')

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat vind ik nog het ergste.
    Onze jongste ruimt graag de poep op van de hond van opa en oma en ze zegt het gerust tegen mij als ze ziet dat iemand de poep niet opruimt, vaak hard genoeg zodat die mensen dat horen ;). Ze zegt het trouwens ook als mensen het wel opruimen :)

Ik vind dat iedereen het gewoon moet opruimen, eigenlijk ook buiten de bebouwde kom. Daar kunnen ook mensen komen met kinderen om lekker te wandelen en te spelen. Enige uitzondering vind ik als het in de struiken is waar je niet normaal bij kan of als het in hoog gras is en je de drol niet meer kan vinden ;)

Deel Deze Pagina