Hondenbezitters Red Alert!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bebek Istiyorum, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Ik heb er geen woorden voor.
    Zelf heb ik een kruising Border Collie, schat van een hond maar naar andere honden helaas niet altijd. Als pup is hij mishandeld en heeft het nodige mee gemaakt! Daardoor zijn zijn angsten ontwikkeld en uit hij dit buiten naar andere honden of mensen die hem niet aan staan. Het is niet altijd even makkelijk en hebben al meerdere cursussen achter de rug. Zijn gedrag is verbeterd maar zal nooit helemaal weg gaan. Hij houdt van rust en regelmaat en absoluut niet van drukte of mensen die opeens naar hem toe komen. Wij weten dit en houden hier rekening mee, buiten en binnen. Nog nooit heeft hij gebeten of aanstalte gemaakt om te bijten. Maar vertrouwen moet je het natuurlijk nooit. Ik probeer mensen dan ook uit te leggen hoe onze hond is en mensen laten hem met rust....zou er niet aan moeten denken dat iemand deze site leest en echt met zo`n flesje ammoniak gaat rond lopen.....ik ken vele honden die op het lijstje staan als gevaarlijke hond en heb zelf nog nooit mee gemaakt dat ze agressief reageren. Het is gewoon belachelijk!

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij hebben 3 berner sennens en die staan niet op de lijst maar toch zijn er ook genoeg incidenten met berners geweest alleen al omdat mensen denken dat ze lief en schattig zijn omdat ze er zo uitzien. Elke hond heeft een valse kant, hoe je de hond opvoed zorgt ervoor dat die wel of niet naar boven komt en om hoe mensen met honden omgaan.

3. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Is er al wat meer nieuws over het stoppen van deze site e.d.?
    Hoe meer je hierop leest, hoe gekker het wordt...
    Ze beweert nu zelfs dat de eigenaren van deze levensgevaarlijke killer-honden erop uit zijn om mensen te laten aanvallen etc.:

"Een tactiek die vaak werkt is om abrupt en ter plekke aanstalten te maken de weg over te steken – ja, ook al komt er verkeer aan. Verlaat de stoep, ga naast de geparkeerde auto’s staan, wacht op een gat in het verkeer om zelf betrekkelijk veilig over te steken (uw hond of kind strak naast u houden). U zult zien dat de eigenaar van de loslopende vechthond opeens zijn hond wél bij zich roept als hij bang is dat zijn hond u de weg op zal volgen. Want de pitbull-eigenaar, of amstaff-, presa canario-, dogo argentino-eigenaar etc., heeft geen interesse in uw veiligheid – wel in de veiligheid van zijn eigen vechthond.
    Dit is ook de reden waarom kleine honden zo vaak het slachtoffer worden van pitbulls die immers met gemak ook een grote hond zouden kunnen doden. Hierbij loopt de eigenaar van de vechthond echter het risico dat de andere hond schade aanricht als hij terug bijt en dat hij zelf met zijn hond naar de dierenarts moet. Dit wil hij niet. Kleine honden kunnen zich echter niet verdedigen dus laat hij zijn vechthond zijn gang gaan. U zult daarom zelf moeten optreden om uw hondje te redden. Til uw hond of uw kind op en houd ze zo veilig mogelijk. Laat u niet afleiden door praatjes van de vechthondeigenaar."

Ik krijg echt bepaalde neigingen van dit soort berichten.... :(

4. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nou ik heb me ook aangemeld op de site ;)
    Wat een dom wijf zeg!! wij hebben zelf een amerikaanse bulldog nou het is een echt goedzak
    Hij is op de foto wel wat jonger hoor. Hij is nu alleen wat groter haha..
    Bekijk bijlage 22635

Vroeger ben ik gebeten door een goldenretriever van me buurvrouw..en het zoontje van een vriendin van me die is gebeten door een dwergpincher..Nou en dit zijn dan geen gevaarlijke honden?
    Een hond maak je vals..!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb inmiddels ook getekend. We hebben geen "gevaarlijk bijthonden" maar wel oa een ras wat voor veel mensen toch een "associatie" met gevaarlijk en bijtgraag heeft.... Jawel een echte REX, oftewel Duitse Herders. Als ik wandel met één van de Duitsers dan roep ik ze altijd bij mij op het moment dat ik iemand tegenkom, dat vind ik niet meer als normaal en fatsoenlijk. Negen van de tien keer hoor je: "bijt ie?", "Is't'ie niet vertrouwd?" en zo meer van dat soort opmerkingen. Loop ik me t de Weimaraner, doe ik exact het zelfde...."Oh, maar dat hoeft toch niet, is zooo liefffffff", "Och die bijt toch niet????"

Nou, ik als eigenaar verwacht dus eerder dat die idiote Weim iemand bijt dan één van de DH's. Niet dat de Weimaraner niet vertrouwd is, maar gezien haar karakter zie ik het haar eerder doen dan de anderen.

Een hond wordt gemaakt en opgevoed door zijn/haar baas....derhalve moeten die gevaarlijke baasjes worden verboden en niet het slachtoffer hond!!!!!

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga me ook aanmelden op de site. Heb zelf geen 'bijt' honden. Tenminste. Ik heb een hele dominante teef rondlopen, zij is ongelovelijk waaks en niks komt in huis zonder haar toestemming, tenzij wij aanwezig zijn, en zij is een schotse herder (korthaar). Deze kunnen ook zeker vervelend uit de hoek komen omdat het toch herders zijn. Onze oude buren hadden een witte herder. Ongelovelijk vals, vloog over het tuinhek als iemand langsliep. Deze zat bij mensen die zelf ook niet deugde. De mens maakt de hond vind ik. Ik weet zeker dat als mijn hond in verkeerde handen zou vallen, dat zij geen leuke hond zou zijn in de omgang.

7. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Sommige mensen die zou je echt wat aan willen doen.
    Ze hebben totaal geen ervaring met een van de honden op de lijst, echt belachelijk.
    Ik heb zelf hier 2 Amerikaanse en 1 Engelse stafford, en die zullen zeker wel onder deze lijst vallen.
    Want ooww ze zijn zo gevaarlijk:(

Deel Deze Pagina