Hondenchaos!

Discussie in 'De lounge' gestart door MyLovely, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier zijn ze ook echt niet zielig hoor, ik kan de afgelopen weken niet ver lopen ben al blij dat ik 5minuten red. dus overdag dan minder en als mijn schoonvader thuis is van werken komt hij ze ophalen en gaat ver met ze wandelen, over het strand en bos enz.

toen ik zwanger was van leah de eerste 3maanden kon ik na mijn werk ook bijna niks omdat ik zo moe was. dan reed ik met de auto naar het strand en liet ze daar los rennen, dan konden ze hun enerigie kwijt. binnen wordt hier ook gespeeld. en wij hebben geen grote tuin, maar ze kunnen er wel spelen enzo. vaak spelen ze ook samen.

wij wonen dicht bij het strand dus daar komen ze ook geregeld. en als het regent moet ik ze mee naar buiten slepen, dan plassen ze vlug in de goot of tegen een boom en willen terug naar huis, want dat vinden ze verschrikkelijk.

als ik een hele dag weg ben breng ik ze naar mijn ouders, dan worden ze ook niet 'uitgelaten' maar dan kunnen ze wel de hele dag buiten rennen en spelen en via een luik in de hele grote schuur en garage. als mijn ouders thuis zijn kunnen ze ook nog binnen. en als ze geluk hebben en mijn vader loopt naar de kippen rennen ze zo de wei in (en komen het eerste half uur niet terug) dus daar laat ik ze met een gerust hart achter (mijn ouders wonen niet op een boerderij, lijkt er wel op. het huis van mijn ouders is nummer 17 en nummer 19 bestaat niet, dat hoort er ook bij)

het is ook per hond verschillend hoeveel energie die heeft. ons mannetje heeft meer energie dan het vrouwtje, die ligt het liefst hele dagen op bed te slapen. (ja ze slapen boven als ik alleen ben:D)

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Smorgens rond een uur of 10 laat me vriend ze uit omdat ik kwart voor 7 in de bus moet zitten. als ik thuis kom plus minus 5 uur half 6 laat ik ze uit, en om 11 uur half 12 laten we ze samen uit.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Betrapt, hier nog een hele "slechte" honden eigenaar.

Ik werk 5 dagen per week, dus als ik 's ochtens opsta, dan laat ik eerst de honden uit. Per hond rond de 15 minuten, meestal lopen ze los.
    Dan ga ik eten, en krijgen hun ook eten.
    In mijn lunchpauze (30 minuten) fiets ik altijd naar huis, om ze even te laten plassen.
    Na mijn werk laat ik ze weer uit. Hoelang?? Dat varieert enorm.

Daarna zijn ze de rest van de dag in de tuin aan het scharrelen. Avond eten krijgen ze wanneer het uitkomt. Hangt er vanaf hoelaat ik eet, of hoelaat we terug zijn van de training.
    Voor ik ga slapen even de laatste plas ronde.

Daarnaast word er wel 3x per week met de honden getraind (IPO programma), en speur ik thuis nog een keer extra. Dus beweging zat.

4. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Oei oei

Iedereen denkt nu dat ik mijn hond mishandel en vergeet haha,

Nou de hond wordt absoluut niet vergeten hoor! Ik train bijna elke dag even met hem, mijn man werkt thuis,dus die laat de hond ook uit, en die gaat vaak met zijn broertje een eind wandelen en bomen, zijn broertje woont vlakbij namelijk!

En de avondwandeling is altijd (tenzij we echt HEEEEEL moe zijn) minstens een half uur.

Dus hij krijgt toch minstens 2 keer per dag een half uur beweging, maar soms als ik veel aan mijn hoofd ben en nogal chaotisch, dan vergeet ik het inderdaad ook wel eens....

Maar als het wat goed maakt: ik vergeet zelf dan ook te eten en te drinken.... Waar ik als ik bijna van mijn graatje ga pas achter kom... Oeps!

Maar de hond zelf wordt absoluut nooit vergeten, ik zou niet eens kunnen want ik struikel zowat over het beest, hij wil ALTIJD bij me in de buurt zijn, en hij is mijn grote vriend en mijn maatje, als ik even stress heb ofzo ga ik altijd even met hem knuffelen, hij voelt dat perfect aan, hij komt dan altijd lief bij me...

Ik moest net even huilen (ik was nogal blij) en hij zat even in zijn bench (we waren aan het eten dan moet hij in de bench) en hij ging gelijk staan en piepen omdat hij naar mij wilde, dus vergeten wordt hij niet!!!

Ik hou zielsveel van mijn hond, en hij schijnbaar van mij haha:D

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dat vind ik zelfs nog weinig...Maar wij zijn wel heel extreem hoor!:D Onze hond heeft geen regelmaat omdat mijn vriend ook wisselende diensten werkt, maar sowieso gaan we 's morgens 2, 2,5 uur met hem lopen/ fietsen, 's middags nog 1 a 1,5 uur, dan rond zessen een half uurtje en 's avonds voor het slapen gaan nog eens 45 minuten! Mochten mijn vriend en ik toevallig allebei vroeg werken, wat nauwelijks voorkomt want we stemmen het op elkaar af, dan sta ik om 4u45 op en ga een uur met hem lopen en dan is mijn vriend om half 4 weer thuis en die gaat dan tot 18u met hem lopen! Fietsen doen we ook vaak met hem!

Hij is het gewend en heeft het ook echt nodig; het is een jonge rottweiler van 3 jaar oud en die heeft veel lichaamsbeweging nodig!
    En oja, ik ben absoluut géén ochtendmens, maar voor onze jongen sta ik echt vroeg op!

Ik ken ook zat mensen die inderdaad maar een rondje van tien minuten doen, zo zielig vind ik dat! Die beestjes gaan niet alleen uit om te plassen, maar ook om lekker te rennen en te spelen!

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Bebek...dat is idd erg veel!

Mijn hond wordt dan niet eens wakker zo vroeg! haha!
    Maar dat is maar net wat ze gewend zijn!

Als ik hier de 1e fles voor Finn ga pakken 's ochtends blijft ze gewoon doorslapen...en als ik daarna na beneden komt wordt ze ook pas wakker...

Onze hond loopt niet los...ze is niet altijd even sociaal....ze zit of aan de lange lijn of gewoon kort.
    Rennen doet ze niet...vind ze stom...in het park dan...
    Dus ja wij laten haar kort uit (15 minuutjes per keer)

Maar wat ik net al zei....thuis zijn we vaak heel veel met haar bezig....spelen...en kroelen...en lekker laten rennen...
    thuis vindt ze dat wel leuk...lekker met de katten...

Dus wat is zieliger...en hond die 5 kee rper dag wordt uit gelaten en de rest van de dag alleen zit en geen aandacht krijgt...

Of een hond de 3 keer per dag wordt uitgelaten en de rest van de dag lol heeft met zn baasjes en familie?

En het is gewoon persoonlijk!

De ene persoon sport 7x per week...en de andere 1 keer...

7. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij hebben ook geen vaste tijden, maar vaste momenten.
    's ochtends na het opstaan, 's middags na het eten, 's avonds na het eten en voordat we naar bed gaan.
    En dan nog al die keren dat we gewoon gaan sjouwen omdat het heerlijk weer is en ik daar zin in heb of dat we met iemand anders hebben afgesproken.
    We krijgen de kans niet om hem te vergeten. Niet dat hij zich meld omdat hij moet plassen, maar hij is al zo aan die momenten gewend dat hij echt gaat zitten kijken van: nou, gaan we nog of hoe zit dat?? Hij baalt ook zichtbaar als er een wolkbreuk is en ik zoiets heb van, je wacht nog maar even tot het wat minder hard plenst. Gaat ie echt heel demonstratief bij de keukendeur liggen met van die smekende ogen. Plus dat hij na de normale uitlaatmomenten eten krijgt en het is wel een halve labrador :D.
    (behalve voor het naar bed gaan dan, dan krijgt hij nog een stokje)

8. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    hihi hier is het ook zo lekker chaotisch. Eerst lieten wij hem om de 4 uur uit en dan geen 10 minuten maar rustig 1 uur. Na +/- 1 jaar kreeg mijn vriend eindelijk een baan :D Gevolg.. Hond werd alleen nog maar 's ochtends en 's avonds uitgelaten. Voor een Jack Russel veeeeelste weinig dus. Sinds aug heb ik mijn eigen bedrijfje en daardoor is de hond de hele dag bij mij :D Hij vindt het heerlijk in de auto, want hij weet dat als ik parkeer hij gelijk uit mag. Gelukkig kan ik hem overal mee naartoe nemen (zolang er geen andere honden zijn :D anders moet de beruchte blafband mee!) . Wij hebben dus 0 regelmaat, maar toch weet hij dat als ik weg ga, hij mee mag. Nu is hij dus minstens 1,5 uur per dag buiten. Ook goed voor mijn beweging hihi

Liefs,

Sam

9. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

??? ik kan je bericht niet begrijpen sorry. niet aanvallend bedoeld maar er zit toch een schema in het honden uitlaten?

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier lopen ze op sommige stukken ook los en dan achter een bal of stok aan.

er zit wel een beetje regelmaat/schema in. maar niet dat ik elke dag om 7uur smorgens ze uitlaat? dat ligt eraan. ze gaan na het avondeten nog eens uit en voor het slapengaan. hoever en hoelang dat ligt aan allerlei dingen.

en wat sarah zegt: de een sport 7keer per week, de ander een keer (en ik sport niet, ik ga met de honden wandelen)

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    @Sarah84
    Ik moet Dost (onze hond) om die tijd ook wakker maken hoor, dan zit ie echt een minuut zo naar me te kijken van 'ben je niet helemaal lekker ofzo?' Hahaha. Maar gelukkig komt dat niet heel vaak voor hoor! En bij ons zit ie ook vrijwel nooit langer dan 3 uur alleen, want wij proberen ons werkschema erop aan te passen, dus als het 1x per maand voorkomt dat ie wat langer alleen is, is het veel!
    En verder slepen we hem overal mee naar toe, haha, tis net een kind, niet te geloven! :)

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha...hier ook hoor! Akina gaat graag mee naar mn moeder, die heeft een hele grote tuin en ook een hond...gaan ze lekker even rennen...en na 15 minuten zijn ze allebei moe en gaan ze kroelen!

En naar mn zus...ook leuk met haar hond...ze zijn op 2 dagen na even oud!

Helaas kan xze niet meer mee naar mn vader....dat is echt knokken met zijn honden! Heel raar...maar ze vind zijn teefje gewoonweg NIET aardig!

Hier komt wel wat vaker voor dat ze langer alleen zit...maar dat is dan ook niet meer dan 5 uurtjes...

Mijn man werkt onregelmatig en tegen de tijd dat ik thuis kom is hij pas 3 uurtjes weg....of hij ligt op zn bed....

Maar Gelukkig is ze daar helemaal aan gewend...dat was vanaf het begin al zo!

We zijn alleen nog niet samen met haar en Finn in de auto geweest...Wel al ver wezen lopen en op visite...maar de auto gaat zo moeilijk...

Hoe doen jullie dat? Mensen met kind en hond...

Wij hebben een coupe...dus de klep van de achterbak is best laag...ze zou daar wel kunnen zitten...maar weet niet of ze het fijn vind...
    Voorheen zat ze aan een gordel op de achterbank...maar nu zit Finn daar...en ik wil ze niet naast elkaar...je weet het nooit!

Sorry! Heel off topic...ik weet het!

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier zitten honden en kind samen achterin. maar bij mij zijn het kleine hondjes, dat scheelt in de ruimte. ze zitten vaak in de auto en zijn het gewend, dus dat scheelt ook. in de koffer kan niet (alfa 147 5deurs) want daar ligt de kinderwagen.
    als we een tweede baby krijgen, wordt het moeilijk, want dan moeten we een grotere auto, maar dan wordt het nog moeilijk met 2autostoeltjes en de hondjes. daar moeten we nog over denken:)

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Met een klein hondje zou het idd wel gaan...maar wij hebben een beestje 30 kilo...dus ben bang dat ze dan in zngezicht gaat likken ofzo...of erger...

15. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

ladiedai
    k voelde me helemaal schuldig dus ik heb gisteren de hond 2 keer extra lang uitgelaten en vandaag ook...

Deel Deze Pagina