hoe gaat dit te werk, nieuwe kitten in huis willen nemen

Discussion in 'De lounge' started by Bolly, Jan 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hoi dames

wij willen graag 1 of twee kittens. Normaal hebben wij altijd straat of asiel katjes gehad en nu willen we onze blinde vink van een katter :) een nieuw maatje geven of zelfs twee.

dit keer willen we voor een kitten gaan, een ras kat hoeft niet, dus bij fokkers hoeven we niet kijken. Maar hoe gaat dit is zijn werk, kijk je gewoon asiels rond of moet je dan op een lijst zetten bij een asiel ??? hier in de buurt hoef ik niet te kijken ( niet echt een katten buurt dus ook geen nestjes )

wij wonen momenteel in Rotterdam en gaan hopelijk binnenkort verhuizen, kan je dan beter wachten met een kitten of kunnen ze zo'n verhuizing aan in het eerste levens jaar ?

xx en bedankt voor de antwoorden alvast

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Je kan via marktplaats kijken. Moet je wel goed opletten dat het een gezond beestje is. En opletten dat je de kitten niete jong in huis neemt. Volgens mij is het beste vanaf 12 weken.
    Wij hadden een keer een kitten vanaf 7 weken, ik wilde dr nog niet mee nemen maar anders zou ze 'er iets mee doen' en ze wees naar de sloot. Dus heb dr maar snel mee genomen maar zij zag mij als moeder waardoor ze alleen maar in mn nek wilde zitten. En als dat niet kon dan alleen maar mauwen. En dat tot ze 3 jaar was! haha.

Veel succes ermee!

3. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Onze katten komen gewoon bij mensen weg die per ongeluk een nest hadden (nou ja, per ongeluk... na drie per ongeluk nestjes vroeg ik me toch wel af of ze hun kat dan niet beter konden laten helpen, maar dat terzijde).
    Maar je kunt net zo goed een kitten uit het asiel halen. Het lijkt misschien duurder, maar dan krijg je later een oproep voor een castratie/sterilisatie van je kitten + dat ze geënt zijn. Ik weet niet of het landelijk is, maar bij het asiel bij ons in de buurt worden de dieren ook standaard gechipt.
    En verhuizen: mijn kat was drie maanden toen ik ging samenwonen en hij dus moest mee verhuizen. Hij heeft er geen last van gehad. Tuurlijk moest hij even wennen aan zijn nieuwe leefomgeving, maar dat was binnen een week bekeken. Bij mij duurde het langer :D.

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    tanja , klopt niet hoor wat je zegt .. vanaf 8 á 9 weken is het normaal om een kitten 'over' te nemen..
    je moet ze dan natuurlijk int begin wel veel aandacht geven , en leren waar de kattenbak is enz..
    als je gaat verhuizen dan zou ik de katten wel binnen houden .. ( hoeft niet persé ) want dan kun je ze in je nieuwe huis als je dat wilt naar buiten doen dan gaan ze niet 'zoeken' naar hun oude huisje.. (snappie )

ik heb mijn kitten ( 2 weken terug ) gehaald bij een asiel , daar mogen ze wel pas later weg ( vanaf n week of 12 volgens mij ) omdat ze vaak gevonden / gedumd zijn daar en ze dan eerst min. 2 weken in quarentene ( weet niet hoe je t schrijft ;) ) moeten om te kijken of ze geen ziektes enz hebben . en dan worden ze meestal ook meteen gecastreerd/gesterriliseerd ( mochten ze oud genoeg zijn ) en ze worden ontwormd/ontvlooid/ en ingeent & gechipt .

je kunt kijken naar www.dierenasiels.com en dan kun je aan de linkerkant : zoek kat , kiezen en dan kun je invullen wat je wilt en de woonplaats enz..

succes :D !

hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik zou wachten tot na de verhuizing en je eigen kat gewend is aan de nieuwe plek. En dan eentje uit het asiel. Hoe later de kitten weg gaat bij zijn moeder hoe minder je hem zelf hoeft te leren (ze zijn dan bijvoorbeeld zindelijk).

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    wij hebben onze kittens (inmiddels zijn ze 3 jaar nu) uit het asiel.. ze hadden daar in een hele kittenzolder!
    Dus daar hebben we er 2 uit gekozen... via marktplaats kun je ook kijken, moet je wel goed kijken of het allemaal goed is geregeld, chip, inentingen.. voordeel van een asiel is dat dat allemaal goed geregeld is.. je betaald daar natuurlijk wel voor, maar dat weet je wel dat je een gezond katje hebt!

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Gewone katten gaan vaak met 8 weken naar hun nieuwe baasje, soms zelfs vroeger. Eigenlijk is dit nog veelste jong.
    Vanaf 12 weken kan een kat pas goed zonder moeder, daarom zie je dat raskatten (mensen die vaak niet zomaar een nestje nemen) pas vanaf die leeftijd naar hun nieuwe huis mogen.

Als je binnenkort gaat verhuizen dan zou ik wachten met nemen van een kat totdat je verhuist bent.

Op dit moment zijn er weinig kitten, omdat dit normaal gesproken niet de periode is waarin poezen krols zijn.
    Vanaf april/mei zijn er weer veel kittens.

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

heel veel kittens worden via mp al met 6 weken leeftijd aangeboden. Die niet nemen ! Een kitten mag pas weg bij de moeder als hij/zij 8 weken oud is. Bij echte fokkers die raskatten fokken is dit zelfs pas bij 12 weken leeftijd. Je zou best nu wel een kitten kunnen nemen hoor. This wat je zelf handiger vindt. Kitttens vragen natuurlijk een hoop tijd en aandacht. En je gaat een verhuizing in die ook veel met zich meebrengt.

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik krijg volgende week of die week erna kittens van mijn kat, mogen in april weg dus eventueel heb ze voor je tegen die tijd, ik zou na de verhuizing doen, dat is rustig en geeft geen stress voor beide katten..

groetjes laura

10. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey

aa nou laat mij maar weten laura, via een personelijk berichtje wanneer de kittens er zijn enz enz ben erg benieuwd.

ik haal liever geen katten van marktplaats af je weet nooit wat je krijgt.
    Asiel hier heeft alleen voorlopig volwassen katten. woon nu op een etage woning en zou nu de kitten binnen houden en later nemen we een eengezinshuis .. we hebben al een huisje op het oog dus wie weet zijn we in april al verhuist dan zou goed uitkomen :)

xx en bedankt voor jullie antwoorden

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hoi, ik stuur een berichtje als ze er zijn. kan dnek ik niet zo lang meer duren ;) maar je weet het nooit!! en anders bij het topic wachten tot mijn kat gaat bevallen hou ik de topic starter op de hoogte dus wie weet vind je daar ook een berichtje!

Groetjes laura

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
  13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    Hey laura

bedankt, ik hou alle topics dan ook even in de gaten:):)

en yake ik heb net even gekeken bij beertje haar beschrijving, ze zijn helaas al wat ouder en de grijze poesje heeft wat aanpassing problemen, tenminste niet heel erg als ik het zo lees ik had met mijn blinde kat wat meer problemen in het begin. maar ik weet niet of zij een eventuele verhuizing aan zou kunnen.

maar ja helaas ik wil dit keer voor kittes gaan.

Share This Page