vraag me af wat ze hier mee bedoelde (marktplaats)

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb (voorlopig) iets verkocht via marktplaats
    de koper wil het graag opgestuurd hebben ivm de afstand
    Ik wil het wel opsturen , op eigen risico uiteraard maar in de mail schreef ze het volgende

Graag ontvang ik je bankgegevens en adresgegevens zodat ik eea kan verifiëren. Omdat het toch om een aanzienlijk bedrag gaat wil ik wel een soort van “controlemiddel”hebben, begrijp je?

waar wil ze dit verifieren dan ? ik heb hier nog nooit van gehoord en krijg een beetje een naar gevoel over me heen ofze op basis van mijn gegevens in mijn gegevens kan komen .

iemand een idee ?

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou dat je dus te achterhalen bent mocht jij het niet opsturen.. anders is diegene het geld kwijt want een terugboeking doet een bank niet aan als je het zelf handmatig hebt overgebeokt...

vind ik niks vreemds aan hoor....

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze kan je gaan googelen. Doe ik ook als ik iets via marktplaats koop.
    Als iemand bezig is met oplichting, dan vind je vaak wel klachten e.d. via Google.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    oooh haha nja mijn geweten is schoon :)

5. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een bange schijterd, maar ik had niet zo al die gegevens doorgegeven.

Ik hou er sowieso wel van als mensen het zelf komen ophalen.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

En kan ze bij je aan de deur staan als je haar oplicht...
    Ik wil ook altijd rekening nummer en adres gegevens als het om een behoorlijk bedrag gaat...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou haar dan maar aanraden om het af te komen halen.. straks heb je dr kwaad bij je aan de deur staan wanneer er iets mis gaat via de post.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Maar je kunt toch ook liegen over je adresgegevens? Dus uiteindelijk heeft ze er nog niets aan, want wie zegt dat die gegevens kloppen?

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    ik zou als ik jou was....

als je het via de post wil versturen...

het duidelijk in de mail aangeven dat het op eigen verantwoordelijkheid is. en die mail bewaren mocht er wat zijn met de post...

en haar het track en trace nummer geven...

groetjes

10. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja dat heb ik ook aangegeven in mijn advertentie staan ook duidelijk gedetaileerde foto's en heb aangegeven dat verzenden op eigen risico en kosten is ,
    nja dan komt ze maar boos naar me toe , ik heb duidelijk omschreven en laten zien hoe het eruit ziet :)

11. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    bewaar die mail dan ook goed :) dan kan ze je het nooit verhalen...

12. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    verzekerd laten opsturen dan

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wist je bij grote dingen dat je die kan verzenden en dat ze thuis komen ophalen, kosten extra rond de 2 euro dacht ik. MAAR hierdoor kan je grotere dingen verzenden.
    zoheb ik de fietskar verstuurd voor totaal 16 euro.
    gr brenda

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Gezien de vele topics alleen hier al op ZP over oplichting, geld gestuurd en spullen nooit gekregen en kapotte spullen, snap ik het verzoek van je koopster wel hoor. Hoe vaak heeft iemand iets gekocht op MP op basis van de foto's uitgaande dat dat was wat ze kocht en uiteindelijk de deksel op de neus krijgt? Vaak toch!

Ik denk dat dit het gevolg is van alle oplichtingspraktijken op MP. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar als het echt een behoorlijk bedrag is, zou ik ook een verificatie willen dat ik ook daadwerkelijk krijg waar ik voor betaald. Zo vreemd is dat toch niet? En niet iedereen is bij machte om het op te halen. Als ik iets koop in Groningen en ik woon zelf aan de anderen kant van het land, ga ik het ook niet ophalen. Dan kost het hele ding wss meer dan wanneer ik 'm nieuw in de winkel koop.

En ja, je kunt een fake adres opgeven, maar ik denk dat dergelijke verzoeken het kaf van het koren wel kunnen scheiden.

15. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    aah mysterie opgelost , ze heeft voor der bedrijf een programma waar ze rekeningnummer en adres kan verifieren .

nja mijn geweten is schoon dus heb niets te vrezen :)

16. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok ja ik heb daar geen ervaringen mee verkoop en koop ook niet veel online zoek het in de buurt en anders toch maar per post .
    Ik snap het wel maar had ook al zou e er niet omgevraagd hebben mijn adres er wel bij gezet hebben maar ik vond de vraag zo overkomen dat ze met de gevraagde gegevens in mn hele zootje kon komen .
    de gegevens die ik heb gestuurd kloppen wel snap niet waarom IK n ander adres zou geven dan waar ik woon .

Ik heb 1 keer gehad dat ik boeken opgestuurd had maar die zijn ergens blijven hangen , via de bank van de koopster kreeg ik een brief om het geld terug te storten , zelfde dag kwamen de boeken wel aan gelukkig .
    dus ook al zu ze mijn adres niet hebben kon ze het wel via de bank doen volgens mij stond er ook nog in dat ze anders de klant adviseerden aangifte toen en dat ze dan mijn adres gegeven wel zou krijgen ofzo weet ik neit meer precies

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee ze kan niet direct in al je privé gegevens komen op deze manier. Maar het is gewoon een soort van stok achter de deur. De koopster zal ook enige zekerheid van je willen ivm het bedrag.
    Ik zou gewoon de gegevens aan haar geven, zodra het geld binnen is het pakket gaan versturen. Vervolgens een mail sturen met de track en trace code. Dan kunnen zij en jij het proces gewoon volgen.

Heb het zelf een keer gehad met het verkopen van een Tupperware messenset (100 euro ofzo) Dus heb die dame aangegeven dat we gewoon in het online telefoonboek stonden en dat we een website hadden... krijg ik een mailtje terug dat ze ervan afzag omdat ze ons online niet kon vinden....

wat blijkt: we waren net van provider verandert waardoor de registratie in het onlinetelefoonbeok was geschrapt... en die oelewapper van een vent van me... die had per abuis de dag ervoor de website vernaggeld en leeggehaald.

Dus heb de dame het verhaal uitgelegd, maar ook aangegeven dat ik haar begreep wanneer ze er idd alsnog van af zag.

18. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik bewaar de mails maar laat ook de advertentie + foto's op MP staan
    totdat ik bericht heb gehad dat het is ontvangen.
    Dan kunnen ze altijd op de foto's nakijken/ zien dat het om het juiste artikel gaat.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zorg trouwens dat jij het pakket aangetekend opstuurt tenzij je heel duidelijk zwart op wit hebt staan dat koper dat niet wil. En bewaar die mail dan heel goed. Anders ben jij de klos als het pakket verloren gaat, niet zij.;)

20. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Je rekeningnummer heeft ze toch zowiezo nodig anders kan ze toch geen geld overmaken naar je?
    En het adres kan ik ook wel begrijpen hoor, je hoort van die rare dingen.
    Maar jou snap ik ook hoor, want ook van die rare dingen hoor je;)

Gr MB2005.

Deel Deze Pagina