Hondengeur...

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

En zelfs die stinken :roflmao:

KleineLai vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.207
    113
    Wel het aquarium bijhouden dan, anders gaat het nog stinken :D

KleineLai vindt dit leuk.
  3. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik ruik het altijd, maar ik ben geen honden gewend.
    Ik logeer wel eens bij mijn tante, die hebben een golden retriever. Wordt supergoed voor gezorgd, wonen in een heel groot, schoon huis, maar ik ruik het en als ik er slaap word ik er zelfs een beetje ziekig van, van die lucht. Beetje autoziekte gevoel.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kijk, hier kan ik wat mee :)
    Ik snap best dat hondeneigenaren zeggen ‘mijn hond stinkt niet’, maar ik zou idd graag inschatten wat nu maakt dat je de ene hond erger ruikt dan de andere. Dus misschien idd ook ras-gebonden

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zelfs mijn naakthond ruikt. Zelfs meer als onze dalmatier x labrador.

Of er in ons huis ook een echte hondegeur hangt weet ik niet. Je zult vast wel ruiken dat er honden zijn. Maar hebben geen vloerkleden etc waar de geur in kan gaan zitten dus dat scheel al. De bank gaat elke 2 weken de bekleding in de wasmachine en de honden mand hoes word ook altijd uitgewassen.

Daar door hoop ik de geur te beperken.

6. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    In mijn omgeving heeft ook iemand een hond en je slaat stijl achterover als je daar binnen stapt... ontzettend vies, en het is eigenlijk maar een klein rothondje. Maar alles stinkt ernaar... mijn kleding kan ik na een bezoek gelijk in de was gooien want alles heeft gelijk zo'n vieze penetrante honden lucht.:|
    Geen idee waar het aan ligt..

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Een hondengeur ligt voornamelijk aan het voer wat ze krijgen. Wanneer ze slecht voer krijgen of voer met veel toevoegingen dan ruiken ze ook sterker. Ik had eerst een duitse herder die erg rook. Als je hem aaide dan roken je handrn naar hond. Mn huis en auto roken naar hond. Zelf was ik natuurlijk gewend aan de geur maar als ik na een paar dagen vakantie weer thuis kwam dan rook ik het gigantisch.
    Ik ben hem toen vers vlees gaan geven en de geur ging weg.
    Ook familie en je kennissen die op bezoek kwamen gaven aan dat je bijna niks meer rook.

Nu een andere hond die op brok van de fokker stond. Rook ook erg naar hond. Langharig. Over gezet op vers vlees en je ruikt weinig tot niets. Hetzelfde met mn 2e hond. Rook gigantisch naar hond toen hij kwam. Over gegaan op vers vlees en geur is verdwenen. Ook geen lucht aan mn handen. Nu staan de honden al meer dan een jaar op een brok met hoog vlees gehalte en weinig/geen toegevoegde troep. Nog steeds zo goed als geurloos.
    Ik hoor zelfs van mn zeeeeer kritische collega's dat mn huis neutraal ruikt en je niet zou zeggen dat hier honden wonen.
    Doe verder weinig speciaals in huis. Stofzuig dagelijks, dekens worden regelmatig gewassen. Bij een nieuwe stofzuigerzak zuig ik eerst wat wasmiddel op dus als je die aanzet dan ruik je alleen het wasmiddel. Verder dweil ik 1x in de week met de stoomreiniger en die haal ik ook over jet vloerkleed heen waar ze regelmatig liggen. Ik doe dan een klein beetje lekker ruikende wasverzachter op de doek en dan over het kleed.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    Ik heb niet het idee dat het naar hond ruikt.
    We hebben wel altijd zo'n geur ding in het stopcontact

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd honden gehad. Kregen goed voer maar honden hebben nu eenmaal een geur bij zich. Deze zwom ook nog veel.

Nu hebben we katten. Deze ruik je niet.. dacht ik.. tot we terug kwamen van de vakantie. De deuren hadden dus wel 2 weken dicht gezeten, dat zal vast schelen, maar ik baalde er van..

Je went er als eigenaar gewoon aan.

En of het helpt de hond regelmatig te wassen vraag ik me af. Te vaak is ook niet goed voor de huid. Kan zo maar zijn dat ze dan juist meer huidvet gaan aanmaken.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik had gister voor het eerst bij mensen dat je echt totaal niet rook dat ze honden hadden. En hun auto, waar overduidelijk ook de honden in gingen, ook niet! Heb alleen geen idee welke ras de honden waren helaas. :(

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bedenk me net dat het bij een vriendinnetje van de oudste van vroeger ook niet naar hond rook. Zij hadden/hebben een beagle, maar geen idee of het aan het ras ligt.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat je dan beter helemaal niet aan een hond moet beginnen.
    Als je al bedenkingen heb over de evt geur van een hond dan komen er nog veel meer dingen bij een hond kijken.
    Onze hond ruikt wanneer die nat is en wanneer die in de bagger heeft liggen rollen want dan doen sommige honden nu eenmaal graag. Ik ben er niet blij mee maar ik neem het voor lief want we zijn gek op dat beest, dan zwijg ik nog over de haren door mijn hele huis, het kwijlen, de vieze vloer, een spoor van waterdruppels door het huis wanneer die uit zijn waterbak heeft staan drinken en dan het zindelijk maken en opvoeden, andere honden waarmee je te maken krijgt tijdens het uitlaten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als de geur van een hond voor jou al een obstakel,is begin er dan aub helemaal niet aan. Krijg je er alleen maar spijt van en is gewoon niet eerlijk tov een hond.

Jackie87 en Heartofhope vinden dit leuk.
  13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou me niet druk maken over de geur van je hond. Na een tijdje ruik je het zelf toch al niet meer, je raakt er aan gewend. Maar idd, zoals iemand anders al zei,als je je daar al druk om maakt, zou ik toch wel even goed nadenken of een hond wel bij je past? Er komt zoveel meer bij kijken..

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Niet helemaal eens. Ik heb meerdere honden van hetzelfde ras. Krijgen allemaal t zelfde voer en 2 ervan stinken echt. Terwijl ik de overige honden niet ruik aan mijn handen. Ik denk dat het vooral met de dikte van de vacht te maken heeft.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.391
    21.773
    113
    In ieder geval niet aan de geraniums. :roflmao:

duitshollandsmeisje en merah vinden dit leuk.
  16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan kan het zijn dat dit niet het juiste voer is voor die 2 honden... niet elk voor is geschikt voor elke hond.

En met dikte van de vacht heeft het denk ik weinig te maken.
    Zoals in mn eerdere voorbeeld beschreven had ik een stinkende duitse herder. Deze hebben een dikke vacht en ondervacht. Stank was over na goed voer. Toen een langharige jachthond met dunnere vacht/geen ondervacht. Stank verdween na vers vlees. Mn 3e hond is een kortharige hond. Haren van ongeveer 1 a 2 cm. Geur weg na ander voer. Voor de herder hebben we een golden retriever gehad met flink wat haar. Stond vanaf begin op vers vlees. Nooit geroken. Tenzij hij in de blub/langs waterkant in rotte vis of stront had liggen rollen:|

Mn ouders hebben 3 jackrussels die royal canin krijgen. Het meurt daar echt in huis en zodra je die honden aangeraakt hebt dan ruiken je handen er uren later nog naar. Hondenriem, alles met een zware hondengeur. Zus heeft een flatcoated retriever die supermarkt voer krijgt. Hetzelfde verhaal zware hondengeur die ook uren aan je handen blijft hangen.

Ik heb een paar jaar bij een dierenpension gewerkt en daar veeeeel honden verzorgd/geborsteld en wat een verschil in stank zeg.:confused: vacht maakte niet zoveel uit. Eigenaresse had zelf dalmatiers.

17. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Wij hebben er sinds kort een hondje bij we hebben nu 2
    Ik vind het op dit moment wel een hondengeur
    Maar de pup vreet alles en rolt overal in
    Ik heb gisteren een geur ding gekocht voor in het stopcontact
    En ik dweil elke dag en de mandjes gaan om de dag in de wasmachine en de pup gaat 1x in de week in bad
    Merk wel dat dat helpt

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lekker kort door de bocht weer. Er is hondengeur en hondengeur. Ik ken heel veel mensen met honden en bij de 1 ruik je amper iets en bij de ander val je zowat flauw. Ik vraag alleen of iemand weet waar dat aan ligt. Maar nee, als je ergens vragen over stelt, dan ben je gelijk niet geschikt als hondeneigenaar...

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij kan het kort door de bocht vinden maar dat vind ik niet. Ik zie iets te vaak om me heen gebeuren dat de aanschaf van een hond enorm tegenvalt en dat zo’n beestje maar weer een ander huisje moet zoeken omdat de eigenaar het allemaal te veel gedoe vindt. Om antwoord op je vraag te geven waarom de ene hond meer ruikt dan de andere hond? Ik zou het werkelijk niet weten, onze hond ruikt naar hond en dat vind ik een heerlijke lucht want hij ruikt gewoon lekker en ik kruip graag tegen hem aan om zijn luchtje op te snuiven en als die in de sloot heeft gezwommen of door de modder heeft liggen rollen dan stinkt die enorm en vaak krijg je die lucht ook niet weg na 1 wasbeurt. Die ruik je de andere dag ook vaak nog, een zwempartijtje in zee doet wonderen dus doe ik een ochtendje strand met hem en ruikt die weer fris en fruitig.
    De aanschaf van een hond wordt gewoon enorm onderschat en daar moet je je echt wel van bewust zijn en daarbij valt een evt geur in het niet want wat doe je straks als blijkt dat je hond wel naar hond ruikt?

20. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.392
    113
    Vrouw
    Broek
    Onze hond stinkt ook. Ook uit haar bek. Vind je het gek? Die zwemt in elke stinksloot en plas, rolt t liefst door verse koeienstront en eet zelf gevangen muizen en vogels.

Ik vind t hier niet naar hond stinken in huis, ik lucht ook veel en ze ligt t liefst buiten. Maar andere zullen het vast ruiken.

Maar als je bang bent voor de lucht dan zou ik wel goed nadenken of je een hond wilt. De lucht is namelijk nog t minst erge!

Overal zand, gore poten, haren, omvergelopen kinderen, half opgevreten beesten, teken, gaten in de tuin, pisvlekken in het gras, omgegooide glazen, gekrab op het schilderwerk, gore vlekken op je muren en ik kan zo nog wel even doorgaan! Ze zullen vast niet allemaal halve varkens zijn (zoals die van mij) maar het blijven honden!

20190526_114206.jpg
    (foto is vandaag, na een random wandeling, geen hele gore uitgezocht, geloof me het kan nog veel erger!)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina