Hondengeur...

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    We nemen anderhalf jaar de tijd voor de aanschaf van een hond. Hebben vroeger ook honden gehad thuis (ouderlijk huis). Niet over 1 nacht ijs dus. Vandaar dat ik hier dacht wat info in te winnen. Maar blijkbaar niet de juiste plek voor dit soort advies. Als het tegenvalt? Dan hebben we pech. We hebben net afscheid genomen van onze laatste kat, die nooit zindelijk is geworden. Dus we zijn echt wel wat gewend. Dus graag niet alle hond-zoekenden over 1 kam scheren.
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Als je heel lang in een bepaalde geur zit ruik je die op een gegeven moment niet meer. Denk maar aan je Deo, of een bepaald parfum. Dat ruik je zelf niet meer maar anderen wel.
    Hetzelfde vind ik gelden voor hondengeur. Mensen zeggen vaak dat "hun hond niet stinkt" maar ik ruik het dan wel. :rolleyes:
    Honden ruiken niet naar bloemetjes. En dat hoeft ook niet, maar ik vind hondenbezitters daar vaak wel wat naïef in. Als je wil dat je huis lekker ruikt voor anderen, dan zou ik gewoon geen hond nemen.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan is het prima zou ik zeggen maar je vraag vond ik gewoon opvallend mbt het wel of niet ruiken van een hond.
    Als je een niet zindelijk kat bent gewend dan zal een hond vast wel lukken.
     
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik ben nog nooit ergens geweest waar je een hond niet ruikt ik vind het echt niet fijn. Al is het bij de een erger als bij de ander.
     
  5. Niets

    Niets Actief lid

    1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    Dat was een leuke wandeling! (Voor de hond in ieder geval zeker!)

    On topic: ik heb er drie rondbanjeren. Ruikt hier inderdaad naar hond, dat kan ik niet ontkennen. Zelf ruik ik het alleen als ik na langere tijd weg, weer thuis kom. En ik heb ook niet het idee dat mijn handen en kleding er naar ruiken.

    Ze krijgen inderdaad vers vlees en dat helpt erg tegen stinkende vachtjes (en is sowieso gezonder voor je hond).

    Ze zwemmen regelmatig in sloot en zee en gaan hooguit 1 keer per jaar onder de douche want dat is echt niet nodig. Mijn hond hoeft niet naar bloemetjes te ruiken want het is een hond. Maar ze stinken echt niet, hebben gewoon weinig geur.

    Ik ben het wel met bovengenoemde bezwaren eens. Hondengeur is maar 1 van de gevolgen van het hebben van een hond. Ik heb er eentje die bizar erg verhaart en persoonlijk vind ik het feit dat mijn huis altijd onder de haren zit, ondanks twee keer per dag stofzuigen, veel erger.
     
  6. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn kinderen zagen er niet veel beter uit, die zijn ook mee het water in geweest :roflmao:. Ze vonden het erg leuk haha.
     
    Niets vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Niets vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook zo'n stinkbeest :)
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Onze hond rolde net door de pas aangelegde border met tuinmest. Die stinkt nu een uur in de wind Haha.
    Het zal hier best wel ruiken, maar heb nog nooit iemand gehoord die vond dat t hier echt stonk.
    De honden krijgen relatief goed voer, dat scheelt misschien. Ik was ze zelf nooit, maar kam ze wel elke week.
    En verder basic hygiëne, stofzuigen, dweilen, kleedjes in de was etc.
     
  10. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    De oudste 2 met een dikkere vacht stinken. 12 en 10. Trust me die hebben al heel wat verschillende soorten brokken gehad en vers. T enige dat helpt is ze vaker badderen en goed borstelen.
     
  11. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Of een vogel. Mijn vogel stinkt ook niet:p
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nou heb 2 vogels gehad maar vond het toch echt wel ruiken hoor. Volgens zelf niet maar wel de kooi. Ondanks regelmatig schoonmaken...
     
  13. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Bijzonder. Mijn vogel ruikt echt nergens naar. Ik verschoon de bak regelmatig en hij geeft echt totaal geen geur. De kooi staat in een hoek en mensen zijn vaak verbaasd als ze de kooi zien staan. Het is namelijk ook geen schreeuwerd :p
     

Deel Deze Pagina