Mijn hond (bulldog) heeft dit ook regelmatig, altijd alleen als hij erg vermoeid is of lang geslapen heeft. We zijn er toen we het voor het eerst zagen ook mee naar de dierenarts geweest, het is geen cherry eye! Gewoon een beetje gezwollen ooglid/verstopt traanbuisje. Zolang er geen troep uitkomt en ze er geen last van heeft is er denk ik niks aan de hand.
Ik vind het er niet uitzien als een "cherry-eye". Dat ziet er meer uit als een rood balletje. Bij onze hond toen tenminste wel. Ik zou gewoon even langs je dierenarts gaan en er vooral niet aankomen! In ieder geval tot je zeker weet wat het is. Voor hetzelfde geld beschadig je dan meer.
Op een cherry eye vind ik het ook niet lijken.. Ze moet bijna voor haar vaccinatie, dus zal dan meteen vragen wat het is... Het is niet dat ik niet met haar naar de DA wil, maar het is pas sinds gister, dus misschien gaat het wel vanzelf weg, dan is zon DA bezoekje een duur grapje.. Maak het nu een paar keer per dag schoon met een doek gekookt water.. er komt ietsje rotzooi uit, wat ze ook altijd na het slapen hebben maar verder heeft ze er echt helemaaaaal geen last van, het is meer dat het vrouwtje ongerust is meteen Mocht ze er echt last van krijgen vandaag of morgen zit ik meteen bij de DA... of is dit een verkeerde gedachte?
Op zich geen verkeerde gedachte hoor, zolang ze er geen last van lijkt te hebben. Anders zou je ook altijd nog even kunnen bellen met de dierenartsenpraktijk. De assistente kan je dan telefonisch advies geven. Maar omdat het een pup betreft zou ik wel even extra voorzichtig zijn, die hebben wat minder weerstand dan een volwassen hond en een ontsteking aan het oog kan natuurlijk wel schade aan richten. Ook is het soms lastig in te schatten of een hond er last van heeft of niet. Bepaalde rassen kunnen heel lang de schijn ophouden en zullen niet snel laten merken dat ze pijn hebben. Nu lijkt dit me ook geen heel groot probleem hoor, dus denk dat het wel wat mee valt, maar dit kun je maar beter weten voor de toekomst.
Als je een hond koopt, weet je toch dat je het risico loopt dat ie naar de dierenarts moet? Dat kost geld. Elke maand. Net als bij het onderhoud van een auto, reserveer je maandelijks ook het "onderhoud" van je huisdieren. Tenminste, zo doen wij dat. Maar goed; Als er prut uitkomt, zou ik zowieso niet wachten tot het vanzelf over gaat en gaan gokken. Dan moet je zowieso bellen. Als het probleem groter wordt, pas dan wordt het een duur grapje. Als de hond er geen last van heeft, kun je best even een dag of twee wachten, maar met wat jij omschrijft is de hond er zelfs niet lekker van. Dan zou ik zeker niet wachten. Het zou ook entropion kunnen zijn, dat zie je wel vaker bij dergelijke rassen : ENTROPION BIJ DE HOND Beterschap voor de pup!!
ik weet dat er kosten aanzitten aan een hond, maar hoef niet voor ieder klein dingetje heen toch? en ik zeg ook niet dat ik helemaal niet gaa, maar sinds gister is het pas... en die rotzooi.. echt rotzooi is het niet, meer slaap wat ze wel vaker hebben als hebben geslapen... Ze heeft er helemaal geen last van... En ja, ze was gister niet helemaal lekker, 1 x overgegeven, maar dit kan meerdere redenen hebben zeiden ze hier omdat ze ook pas een week bij ons is, en nu waarschijnlijk het gemis pas komt en ze was ook erg druk geweest ervoor..
Bedankt voor die link. Gekeken, maar ook hier lijkt het totaal niet op.. oog is niet rood of geiiriteerd, helemaal niks
lijkt op een (beginnende) ontsteking, zou toch even langs de DA, krijg je een zalfje mee en is het met een paar dagen wel weg Ik zou persoonlijk niet wachten tot het rood gezwollen is en er troep uit komt onze hond heeft het regelmatig gehad als jonge hond, kop in het zand steken overal doorheen gaan, dan krijg je dat zalfje kost iets van 13,- euro hier dus daarvoor hoef je het niet te laten (lijkt me ) succes en geniet van je hondje!
Vat dit niet verkeerd op aub, maar als je het allemaal toch wel mee vindt vallen, waarom open je dan dit topic? Ik heb het zelf mee gemaakt bij een hondje dat het derde ooglid steeds tevoorschijn kwam.(weet even niet hoe het anders te noemen). Dit gebeurde vaak bij (in)spanning, enthousiasme, dat soort momenten. In het begin viel het wel mee, maar op den duur kwam het steeds vaker en kreeg ie er ook echt veel last van en werd het heel rood. Dus ermee naar de dierenarts geweest en hebben ze het verwijderd en hij heeft nooit meer ergens last van gehad. Ik bedoel te zeggen, ga niet te laat naar de dierenarts als je je hond er een hoop irritatie mee kan besparen. Dan maar even betalen, hoort erbij.
hoe is het met de hond?? Ik zou ook niet gelijk met een hond ga als ik vandaag wat vind, of het moet een open wond zijn. Ik kijk het ook eerst altijd effe een paar dagen aan, maar omdat ik zag dat het een los stukje betreft zou ik niet te lang wachten. ik hoop dat het meevalt voor je hond!
Het is al een stuk minder, zie er niks meer van bijna.. DA zelf heeft me ook gezegd dat als er verder niks bijkomt het best kan wachten tot volgende week bij de vaccinatie, en dat ze er dan even naar keek.. ondertussen gewoon goed schoonmaken.. mocht het erger worden moest ik wel even eerder komen, logisch natuurlijk ook.. maar zei vond dubbele kosten ook onnodig zolang het dier niets ernstigs mankeerde...
Wij hebben een verzekering... Maarrrrr ik ga niet voor elk wissewasje naar de de DA hoor. Als hij zich een dagje niet lekker voelt dan bel ik dus niet meteen. Wel als het langer duurt maar anders niet. Zodra je de drempel over stapt dan ben ik al 28 euro consult kwijt . Het oog ziet er niet schokkend uit. Wij hebben trouwens een soort van oogdruppelzalf voor geirriteerde of ontstoken ogen. Van Cavasan, via de dierenarts. Die kan je daar trouwens gewoon ophalen zonder naar binnen te heoeven.
Gelukkig zijn er ook mensen die me begrijpen.. DA is nou niet bepaald goedkoop bewaar dat 'onnodige' bezoekje dan liever voor als er echt iets aan de hand is Verzekering heb ik idd ook aan gedacht, maar heb daar mijn zelfde twijfels bij als bij aanvullende verzekering voor de mens Zal eens even navraag doen over de druppels
Klopt, kan ook vast wel meteen mocht het oog weer erger worden en ik toch heen moet.. Maaar voor zover het nu eruit ziet hoeft het niet.. het stukje zit weer mooi terug, komt geen "prut" meer uit... was het sws al niet echt, meer slaap... en het oog ziet er verder gewoon helemaal goed uit.. verder is er niks aan haar te merken.. gelukkig!
Heel eerlijk, nu ik daar over nadenkt............ Had daar helemaal niet aan gedacht Wat stom van mij! Ow wat erg zeg.. wat hormoontjes wel niet met je doen