Hondenkind nu onder het mes

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi Mirre,

Is ie alweer thuis?...Hopelijk wel!
    Ze zijn altijd zo zielig als ze uit narcose komen :D

Sterkte met 'm meis....enne nog maar ff dikke knuf ;)

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Platliggertje
    Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa super zeg! Ook een Elvis en ook nog hetzelfde koppie , ogen en kleur.
    Heel bijzonder!

Elvis is weer thuis gelukkig!!!
    Toen we hem gingen halen lag hij nog in z'n hokje daar met een grote lamp erboven (leek wel een broedkuiken) en een infuusje.
    Ach de schat keek zo blij toen ie ons zag en wilde gelijk omhoog springen/begroeten zoals ie altijd doet, maar dat ging natuurlijk niet.
    Thuis aangekomen was hij wel een beetje aan het kreunen en huilen, maar ik heb hem neergelegd op het fleece dekentje op de bank op z'n zij en toen viel ie weer een beetje in slaap.
    M'n vriend heeft hem naar boven getilt en hij heeft naast mij (op m'n vriend z'n plaats in bed ;) ) geslapen op/in een dekentje.
    Ik heb hem steeds toegedekt en gekeken hoe het ging en 1 keertje om 1.00U wilde hij naar buiten om een plas te doen.
    Hij is zo lief en ik hoop dat hij snel weer beter gaat worden!
    Vanmiddag mag hij voor het eerst (want hij heeft sinds vrijdagavond niet meer gegeten) weer een beetje kip eten...ga ik in de Bouilion koken met een beetje rijst.
    Langzaam aan zal hij wel herstellen, maar ik ben blij dat hij weer thuis is bij ons!

Liefs Mirre

3. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    De arme stakkerd, zo'n pijntjes...
    Hij komt er wel weer snel bovenop, zeker met het menu dat hij krijgt!
    Moet zelf niet veel zeggen, hier 3 keer in de week verse kip voor meneertje :p
    Hij is nu 7 maandjes en weegt net over de 32 kg.
    Maar vind z'n koppie zo smal, zou die nog breder worden met het volwassen worden denk je?
    En is ook een raar zicht zonder geknipte oren, maar is hier al enkele jaren verboden bij wet en ik kan het hem écht niet aan doen.

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Platliggertje
    Sterkte vandaag! Hoop dat het allemaal goed zal verlopen zodat je geen verzorging voor je gezin hoeft te zoeken.

Die kanjer van een Elvis van jou ....is toch geen SBT (Engelse Stafford), want hij is veel groter dan onze Elvis, maar het is wel een lekker ding!
    Begrijp het helemaal dat van z'n oren ik zou er zelf ook niets aan laten doen hoor, alles heeft z'n charme/hoort bij hem!

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou gelukkig gaat het weer een beetje beter met Elvis, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Verwen hem maar goed!
    Hebben jullie trouwens dat dingetje uit zijn maag ook mee naar huis gekregen?

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    mouschy
    Uiteindelijk bleek het allemaal opgehoopt zand te zijn..keihard ongeveer 10 cm...nee niet mee naar huis gekregen ;)
    Kan hem nog niet verwennen qua eten, maar wel qua warmte/rust/liefde.
    Vanmiddag kijken of ie een beetje licht wil eten.

7. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Oh, nu snap ik 'em!
    Onze Elvis is geen Engelse Stafford, maar een American Stafford.
    Die lijken toch wel op elkaar hé.
    Dank je voor de succes-wensen :oops:

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi Mirre,

Gelukkig dat Elvis weer thuis is!Hoop dat hij snel opknapt en weer lekker de oude wordt!

Liefs,Claudia

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Brrrr....het gaat nog steeds niet zoals het zou moeten!
    Gisterenmiddag weer met hem naar de DA geweest en hij heeft nu pijnbestrijding gekregen, maar ook dat was weer te weinig/licht voor hem!
    Dit soort honden hebben een hoge pijngrens en daardoor geven de DA liever geen (of hele lichte) pijnbestrijding. Ze vergeten soms hoe ze zich voelen waardoor het slecht kan aflopen als hij doordat ie denkt geen pijn te hebben te enthousiast wordt en de boel van binnen kan afscheuren. Deels begrijp ik dat, maar deels niet! Mijn hond hoeft geen onnodig pijn te lijden. Afgelopen nacht weer de hele nacht in de weer met hem geweest...hij zat maar te beven en kon niet liggen, alleen zittend op z'n kontje heel zielig kijkend.
    Vanmorgen tel.kontakt weer gehad met DA praktijk en ik geef hem vanavond iets meer pijnstillers hoor en dan maar hopen dat het beter gaat en 2 uur geleden heb ik ook 'een klein beetje' gegeven...
    Daardoor heeft ie net " gelukkig" 1.5 uur liggen slapen op de bank.

Dit is onze patient....

Liefs Mirre

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Je moet echt doen wat jezelf het beste vind voor Elvis.
    Zo kregen wij toen onze hond geopeerd was, antibiotica mee voor een paar dagen. Na die paar dagen vonden we de wond nog erg rood en hebben we besloten toch nog voor een week extra antibiotica te geven. En die dag erna kwam er ineens vocht uit de wond.

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Als het aan mij had gelegen had ik hem afgelopen nacht ook meer pijnbestrijding gegeven, maar het gaat op gewicht van de hond...en hij had s avonds al gehad (te weinig) ...ik was bang stel dat ie teveel zou krijgen dat ik iets zou beschadigen (nieren/lever) overdosis.
    Maar het is niet fijn als je weet dat ie pijn hebt.
    Vaak moet je idd gevoel je hart volgen en doen wat je denkt dat goed is voor je dier.

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    oohh meis, ik lees het net pas, ik hoop dat je hond snel weer beter is!

Geef 'm een dikke knuffel van mij en onze hond.

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij kregen juist een hogere dosering mee (geloof tot 25 kg en hij is 18 kg), en tijdens de operatie kreeg ie ook nog extra pijnbestrijding. Overigens moest ie van de DA de dag erna gewoon weer normaal eten, zijn normale hoeveelheid. Maar bij hem is alleen de darm opengesneden en het stuk rubber eruit gehaald. Verder niets van de darm weggesneden, misschien dat daar nog verschil in zit.

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Loesjuh
    Elvis moet de hele week alleen licht verteerbaar eten krijgen dus ik kook rijst en kipfilet voor hem..verder krijgt ie niets anders.
    Hij ligt nu lekker rustig op z'n zij te slapen op de bank ..ik vind het een heerlijk gezicht/ben blij voor hem ff.

@Patje
    Geeft toch niet dat je het nu pas leest...beter laat dan nooit ;)
    We kunnen alle knuffels goed gebruiken!

Liefs Mirre

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    ooeeehh lekker rijst met kipfilet, dat kreeg die van mij als pup, want tegen brokken kon ie in het begin niet.
    Dat vinden ze lekker!

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Rare redenatie van je dierenarts dat je hond pijn moet lijden omdat ie zo'n hoge pijngrens heeft. Tuurlijk is er dan het risico dat Elvis teveel gaat doen maar daar ben jij dan toch bij? Dan kun jij dat toch voorkomen? Ik zou hem ook gewoon geven wat hij nodig heeft om pijnvrij te kunnen slapen. Dan herstelt ie toch het allerbeste.

Succes met Elvis!

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Juist!
    Het rare was dat ik zondagavond toen we hem ophaalde bij de kliniek eral om vroeg maar ze het wegwuifde! We waren toen ook een beetje versuft door alle emotie en Elvis was nog duf van de narcose en de pijstiller/injectie werkte toen nog natuurlijk.
    Misschien een beetje dom van ons, maar ze "denken" echt zo bij de DA , want onze eigen DA waar we gisteren waren vertelde het zo...ivm pijngrens en dit soort hond dan liever 3 dagen pijnlijden dan dat er complicaties optreden doordat de hond tever gaat.

We letten goed op hem hoor!
    Ik zit bijna de hele dag bij hem.
    Voor de trap staat een kinderhekje zodat ie echt niet (mocht ik in de keuken staan) ineens naar boven gaan!
    We tillen hem op en af de bank.
    We laten expres geen visite komen de komende week omdat ie dan zo enthousiast wordt.
    Kortom je hebt zelf ook veel in de hand qua afremmen.

18. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Arme Elvis :(
    Die darm moet natuurlijk beginnen werken en door die hechtingen kan dat idd enorm pijnlijk zijn hé...
    Geef je hem een dikke poezelwoezelknuffel van me (of zeg maar waffelbaffel :p )?
    Ik hoop dat hij snel weer de oude is.
    Je bent een echte mama voor hem, dus op dat vlak kan het al niet stuk :)

De onze is net geplakt aan z'n ooglid... Ietsje te enthousiast in de sneeuw gespeeld en een knal gegeven tegen de bloembak.
    Heb hem niet horen janken, niets! Maar wat een gaap van een wonde...
    Zag het pas als hij binnen kwam, al dat bloed.
    Maar hij heeft er geen hinder van, de loeder.

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Platliggertje
    Ach gossie ongeluk zit deze week wel in de naam Elvis!
    Ook zo'n bikkel als de onze!
    Geef hem maar een flinke kroellie van ons!
    Beterschap ;)

Liefs Mirre

Deel Deze Pagina