Wat voor tuinafscheiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    N.a.v. het schuttingtopic ben ik benieuwd wat jullie tussen je tuin en die van de buren hebben staan. Toen wij in ons huidige huis kwamen wonen, vroegen de buren direct of we de coniferen mooi vonden, m.a.w. of we niet samen met hen een nieuwe schutting wilden zetten. De coniferen zijn op grote stukken dood, dus niet zo mooi meer. We zouden een halve meter tuin er bij krijgen als we ze weghalen, zo dik zijn ze in de loop der jaren geworden. Maar wat moet er nu voor terug?

20 meter aan schutting lijkt me vreselijk. Het is nu groen en trekt vogeltjes enzo, elk jaar diverse nestjes er in. Klimop willen we absoluut niet. Kan beukenhaag bijv. dicht genoeg zijn als tuinafscheiding? Wie heeft er iets groens staan en wil een foto plaatsen. Dit is hoe het nu bij ons is....

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kun je schutting niet afwisselen met gaas met een dichtgroeiende klimplant? Dan hou je de ruimte, omdat het dun is, en heb je ook afwisseling.
    Klimop hoeft dan niet per sé, er zijn nog genoeg andere planten die je zou kunnen gebruiken.

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou toch voor schutting kiezen en dan combineren met verschillende dingen evt, zoals plantenbakken eraan hangen, tuinposter als je dat mooi vind, vogelhuisje en misschien een vlinderstruik of andere grote struik er voor.
    Eventueel kan je er ook voor kiezen een deel van de schutting een kleurtje te geven of verschillende soorten schuttingen te plaatsen om het geheel wat te breken.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #5 Uuz, 1 okt 2015
    Laatst bewerkt: 1 okt 2015
    Wij hebben een simpele houten schutting laten plaatsen, ben er erg blij mee! De lichte kleur vh hout steekt mooi af bij de planten die ervoor staan (grote struiken (viburnum tinus is leuk, bloeit 2x per jaar) en veel bamboe's. allemaal wintergroen.) Ook mooi met een rij siergrassen ervoor.

Een combi van materialen vind ik zelf ook mooi. Zoiets:
    GreenZ Tuinafscheidingen, modern en strak, zeer lange levensduur. - Green ART: Moderne tuinen, Tuinontwerp, Tuinaanleg

Een bankje ervoor breekt het dus ook weer b.v. :)

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij hebben beton gaas netten en dicht laten groeien met hedra super blij mee en veel vogels in de tuin

7. Manque

Manque Niet meer actief

Ik vind een gemetselde muur het mooist, daar kun je dan rekken op vastmaken en klimrozen, kamperfoelie, jasmijn ed tegenaan laten groeien. Niet zo hardnekkig als klimop en je hebt er ook wel geduld (en geld) voor nodig, maar het kan echt heel erg mooi worden en lekker ruiken :)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wij hebben aan de achterkant van de tuin betongaas met hedera en rozen, tussen de tuinen van de buren in houten schuttingen met houten trellis waar een druif en een clematis doorgroeit, dat breekt een beetje, anders is de schutting zo'n saaie wand.
    Verder hebben we een oud pallet dicht gemaakt aan de onderkant en zijkant met worteldoek, gevuld met aarde en tuinkruiden plus aardbeien en dat staat ook tegen de schutting aan de andere kant.
    In onze vorige tuin hadden we een beukenhaag, daar kijk je het halve jaar dwars door heen en zat steeds vol witte vlieg. Hoef ik niet meer.
    Zo'n idee dus, al is dit een plaatje van internet:

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Al zoekende op jullie suggesties kwam ik dit tegen. We hebben gelukkig al e.e.a aan struiken en bomen staan. Die betonpalen en de onderste rand breken het geheel van hout tenminste een beetje. Neemt niet weg dat ik het liefst iets groens en levends zou willen, maar ja, mijn partner en de buren willen graag een schutting. 1 tegen 3 ;)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tegen een schutting kun je toch zoveel groen zetten als je wilt? Ik zie het probleem niet, dat is juist het fijne van een schutting!
    Hop... coniferen ertegen, afgewisseld met klimop en andere klimmers met bloemen. Of gewoon struiken er tegenaan.

Wel een mooie schutting op de foto hierboven.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat klopt hoor, alleen betalen we dan voor een schutting en beplanting. Het moet financieel natuurlijk ook wel leuk blijven :)

Deel Deze Pagina