Ik weet dat er al aardig wat onderwerpen zijn over mamafietsen maar ik kom er niet uit! Dus nog even een klein polletje Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, keuzes maken is niet me sterkste punt nu Heel erg bedankt!
Tja die van mij staat er niet bij...heb ook een Batavus, weet alleen zo snel niet welk type. Is een fiets uit 2006....echt een superfiets!
Die van mij staat er ook niet bij dus kan niet over die drie oordelen want ken ze niet... Ik heb de cortina roots en ben er superblij mee...
Ik heb de sparta amazone trendy Vind de classic overigens ook erg mooi Ben er echt super tevreden over. Fiets is erg stabiel, voldoende ruimte met fietsen, en ik vind hem ook niet heel zwaar fietsen. Voor mij geen andere fiets meer..
Ik heb de Sparta amazone, ik heb hem net een week en vind hem lekker fietsen, is niets mis mee. Maar ik heb er verder weinig verstand van hoor, als ik één van die anderen had gehad vond ik het ook best...
Ik heb de mambo, en gebruik hem met veel plezier! Heb inmiddels ook ale en aardige buik en zelfd met het voorzitje er nog op heb ik plek zat ertussen om op- en af te stappen. Hij rijdt ook heerlijk!
Ik heb ook een sparta, maar weet niet precies welk type. Hij bevalt in ieder geval uitstekend. Van de andere 2 fietsen weet ik niets, ik heb voor deze gekozen omdat ik er 2e hands aan kon komen.
Ik heb de Batavus Mambo (deluxe?), de donkerpaarse. Een hele fijne fiets! Fiets er 14 km per dag mee (retourtje werk). En nu met dikke buik pas ik er ook goed op. "Normale" wielen en dat is voor lange mensen wel fijn, de sparta werd mij daarom afgeraden. En met een Gazelle is altijd wat mis (is mijn persoonlijke ervaring helaas).
ik heb de sparta amazone de zilveren limited edetion, ben er super tevreden over ondanks dat ie nu bij de maker staat... heb hem ongeveer 2 maanden maar er is onder het fietsen 1 spaak losgeknapt en heeft zo een boel spaken meegenomen... vind de service ook ideaal van ze het word helemaal gemaakt incl de beschadigingen! ps weet niet of dit je helpt in je keuze haha
Ik heb de Bloom. Geregeld via het fietsenplan van mijn werk. Daardoor was ik aangewezen op de fietsspeciaalzaak in ons dorp. Die verkocht alleen de Gazelle Bloom en de Cortina. Ik heb ze allebei geprobeerd en met fikse voorsprong heeft de Bloom gewonnen. Wat fietst hij heerlijk Ik ben klein van stuk, vooral mijn benen zijn vrij kort en heb dus de kleinere inch maat. Ook de grotere geprobeerd, maar toen was het meer van "fiets, waar ga je met dat mensje heen" en het fietste ook meteen een stuk zwaarder.. Maar het beste is om te proberen. Wij kunnen wel roepen die of die of die, maar uiteindelijk gaat het erom hoe je er zelf op fietst. Wat ik fijn vind, kan jij wel helemaal niets vinden Enige minpunt aan de Bloom is trouwens de standaard. Lijkt leuk die dubbele standaard, maar dat ding is niet geschikt zo'n fiets te dragen. Een klein zuchtje wind en hij ligt omver. Een normale (schuine) standaard had veel beter geweest, nu kan ik hem gewoon niet gebruiken en ben ik afhankelijk van fietsenstallingen en muurtjes