Heb je ooit al eens een bull terrier getraind? Die moet je toch echt wat harder aanpakken hoor! En ik vergelijk mijn hond niet met mijn kind,mijn kind is me veel dierbaarder. En er is een verschil tussen hard gooien en zo hard gooien dat het pijn doet...
oke duidelijk allemaal! Allameel een eigen mening prima! maaruh hoe houd ik die pis uit mn tuin? is daar nou een middeltje voor of niet? Mijn eigen hond pist er alleen achteran omdat er al een eerder is geweest voorheen deed ie dit nooit!
Iedere keer als je hond of een andere hond in je tuin heeft geplast moet je op die plek peper strooien. Honden haten peper!
hoi hoi jeetje wat een ophef zeg nou over het tegen de hond aangooien zou ik ook zeker niet doen want hoe hard of hoe zacht je ook gooit het kan altijd verkeerd aankomen waardoor je intentie niet is je hond te verwonden maar dat dus wel kán gebeuren niet doen dus en een bul terrier of een tekkel maakt daarin absoluut geen verschil, wij hebben het nooit met een bos sleutels gedaan maar altijd een doosje met rijstkorrels of erwtjes daarmee zodra je de hond betrapt heel hard rammelen of in de richting van de hond gooien let wel op dat de hond dus niet ziet dat je het gooit anders mist het zijn werking en heb je kans dat hij bang voor jou word elke keer als je je hand opsteekt maar er is bij de dierenwinkel een speciale spray voor honden en katten met een geur wat de honden niet lekker vinden die kan je kopen en erop spuiten weet alleen even niet hoe het heet , weet niet of je grind in je tuin heb liggen maar als je dat heb liggen zou ik dat zo snel mogenlijk proberen te vervangen aangezien grind door veel katten word gezien als een grote kattebak en als de kat daar plast gaat de hond daaroverheen enz enz over het bleek zou ik niet doen aangezien bleek voor honden juist een teken is dat er overheen geplast moet worden bleek ruikt voor honden namelijk harstikke lekker succes en groetjes nathalie
Ik vind ook dat er nogal ophef over gemaakt wordt. Wij hebben dit op de hondenschool ook geleerd (zo'n Gaus-school) en met name voor hardnekkige 'misdragingen' werkt het wel. De truc is natuurlijk wel dat je de hond geenszins kan verwonden. Wat ons wel geleerd is, is dat de hond niet mag zien dat jij het gegooid hebt. Hij moet schrikken, niet snappen dat jij het gooide, om vervolgens weer dezelfde reactie te krijgen wanneer hij het weer verkeerd doet. Totdat hij snapt dat er dus een consequentie aan zijn gedrag zit. Vergeet niet dat je een kind kunt uitleggen dat iets niet mag, en een hond niet. Een kind kun je naar de kamer sturen of op wat voor manier laten weten dat het gedrag niet gewenst is, maar met een hond wordt dat een beetje lastig. Het lastige aan een hond is dat je al snel te laat bent met je consequentie. Met mijn hondje heeft het dus echt geen zin om een (lichte) ketting naast hem te gooien. Mijnes is zo dominant (zelfverzekerd) dat hij nagenoeg nergens van schrikt, en als ie al schrikt is het een fractie van een seconde om vervolgens door te gaan met datgene waar hij vervelend in is. Wij gooiden dus wel raak op z'n achterwerk. Overigens heb ik het op de voet van mijn man uitgeprobeerd om te kijken of het met dit lichte kettinkje echt pijn doet, en dat deed het niet. Wij hebben deze truc trouwens maar een paar keer toegepast, en nu hoef ik alleen maar (zonder hem aan te kijken) te rammelen met het kettinkje. Dit doe ik alleen als ik met hem het park in ga en hem losklik en hij niet wil komen. Ik loop al een paar jaar met krukken, en het is erg lastig wanneer hij spelletjes speelt of erger: op een agressieve hond afloopt en dus niet meer luistert. Ik heb toch al menig drama kunnen voorkomen met het kettinkje. Andere optie had geweest dat ik hem niet meer los kan laten in het park. Geloof me: Dat is veeeeel zieliger voor deze ballengek. (Overigens beloon ik hem daarna voor het komen)