Hondenpoep dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Heb je al geprobeerd met peper te strooien? Honden snuffelen vaak even waar ze hun behoefte willen doen, een dot peper haalt de lol er wel af en het is niet schadelijk.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Fijn dat jullie meedenken.

Peper of azijn wil ik wel proberen maar ik ga geen (dure) middelen kopen bij een dierenwinkel om de stoep geurvrij te krijgen.

Ik ben er achter via de buurt hoe de beste man van zijn achternaam heet en kwam er achter dat er meer irritaties rondom dit geval zijn.

Ik ga morgen een mail naar de wijkagent sturen of ik bel haar even, om het voor te leggen..

Ik ben bang als ik het door de brievenbus stop wat heeeeel verleidelijk is dat het einde zoek is :D ik heb ook kleine kids en ik ben gastouder dus moet een beetje oppassen ;)

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zou de wijk agent even bellen voor Hulp /advies.
    Zou zeker geen dure geur bestrijding e.d. kopen kom op zeg.
    Mocht het echt de spuigaten uitlopen zou ik het voor zijn deur leggen.
    Mocht je hem tegenkomen bij je voordeur zou ik gelijk naar buiten sprinten.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zo ver in weet heeft een poep plek voor een hond vrij weinig met luchtje te maken, onze hond snuffelt zelden voor ze ergens gaat poepen en als ze het wel doet zoekt ze juist een schoon plekje waar niets ligt.

Plassen doen ze wel op bepaalde plekken.

5. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als je poep opraapt met een zakje blijven er toch ook resten op de grond liggen?

(gatver, ik zou in deze tijd echt geen hond meer nemen,haha. Vroeger hadden we gewoon een hondenpoepveldje)

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Laat jou ontlasting ook altijd remsporen na in de pot? :p

Onze dame heeft bijna altijd harde keutels, die pak je zo op;)

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Laat hem dit maar even lezen. Jij kunt naar de politie gaan en deze tippen, hij kan een bekeuring krijgen van 140 euro. Iedere keer weer.

Opruimplicht hondenpoep

Als u een hond heeft, bent u verplicht hondenpoep op te ruimen. U bent verplicht een opruimmiddel als een plastic zakje of schepje bij u te hebben.
    Opruimplicht

Natuurlijk ruimt u de poep van uw hond altijd op. Het is zelfs verboden hondenpoep achter te laten:
    in de openbare ruimte binnen de bebouwde kom en
    buiten de bebouwde kom op een gedeelte van de weg dat bestemd is voor voetgangers.
    U kunt een boete krijgen als u de hondenpoep niet opruimt. U bent dan ook verplicht een opruimmiddel bij u te hebben.
    U hoeft de poep niet op te ruimen als u zich laat begeleiden door een geleidehond of sociale hulphond.

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wijkagent.
    Je bent verplicht om de poep op te ruimen als eigenaar.
    En er staat in de meeste gemeentes ook een boete op, als je het niet opruimt.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Bovendien wil jij het niet vastpakken ivm met mogelijke parasieten in de ontlasting.

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wijkagent inschakelen, foto maken of filmpje als hij het de hond laat doen.
    Als de wijkagent niet of niet snel genoeg reageert, dan zou ik een toeter door de brievenbus douwen, mensen laten hun honden toch altijd rond dezelfde tijd uit, en op het moment dat de man zijn hond daar laat zitten even flink knijpen.

Niet vriendelijk en leuk, maar zo ben je in ieder geval van de poep voor de deur af.

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

haha dit is ook wel een goeie gewoon zo n luchthoorn door de brievenbus! ;)

zonnebloem naar buiten sprinten al vaak gedaan helpt niks hij haalt zn schouders op zegt niks en sjokt weg de hond begint dan keihard te blaffen

Booy wist niet dat er een boete opstond? bedankt!

filmpje maken is ook wel een idee gewoon naast hem gaan staan als de hond poept en filmen.. misschien leert hij hier van ..

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit dus en zo vaak je kan een filmpje ervan maken voor bewijs.
    Ook even naar de mensen in de wijk die er ook last van hebben, zodat die ook een filmpje kunnen maken.
    Laat hem dan maar betalen.

Deel Deze Pagina