Hondenpoep ergenis

Discussie in 'De lounge' gestart door Darlagirl, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik kom altijd door een poepstraatje als ik hier de wijk uit loop, snap écht niet hoe mensen hun hond midden op straat kunnen laten poepen en het dan gewoon laten liggen. Zooo asociaal! Ook nu met al die bladeren is het echt gevaarlijk, want voor je het weet stap je op iets dat lijkt op een hoopje bladeren, maar ligt er gewoon een drol onder/tussen. Bah!!

Iets verderop is een hondenuitlaatveldje, netjes met zo'n prullenbak erbij waar ook poepzakjes in zitten. Dat werkt gelukkig wel een stuk beter, mensen rapen het vaak netjes op gelukkig!

Overigens hier voor de deur laatst ook iemand, hond ging gewoon voor mijn voordeur poepen en baasje stond een eindje verderop toe te kijken. Nou, ben echt héél boos geworden. Wat een stom, asociaal mens is dat zeg. En dan ook nog zuchten toen ik haar een diepvrieszakje aangaf (want zelf had ze natuurlijk niets bij zich). Later hoorde ik dat van mijn man dat hij haar er om de hoek ook al eens op had aangesproken, toen liet ze 't ook gewoon midden op de stoep liggen. Dus ik ben bang dat het niet werkt :( Maar ik was wel écht heel boos, misschien toch indruk gemaakt op d'r ;)

2. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Gatver !!! Je zal maar net met de kindjes buiten aan het spelen zijn ..

Ik kan me er ook echt kwaad om maken, de buurtkindjes hier hebben zelfs al bordjes gemaakt ( gekleurd enzo ) waarop staat dat het een kinderspeeltuin is en geen honden uitlaat maar die bordjes worden gewoon weg gehaald door honden eigenaren.. afgelopen zomer heeft de buurman een groot bord gemaakt en in de boom gehamert, dag erna, weg foetsie, gone with the wind ...
    Ik vind je echt super asociaal als je ten eerste je hond in een kinderspeelplaatsje laat poepen en het dan ook niet opruimt ...

In de herst is het hier het ergst bij school ( nu dus ) dan liggen onder alle gevallen blaadjes zoveel poep... Ieuw ... wanneer gaan die mensen eens het licht zien ?? :x

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Brrr, honden uitlaten op speelplaatsen vind ik nog wel het ergste! Dat doe je toch gewoon niet?! Ik kan me van vroeger ook nog herinneren dat ik regelmatig lekker in de zandbak zat te spelen op de speeltuin en dan ineens in poep greep, grrrr!! Daar mocht ik uiteraard ook niet meer in spelen daarna (en uiteindelijk hebben ze die zandbak maar verwijderd vanwege de klachten, omgekeerde wereld!!).

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

dat zal waarschijnlijk van een kat geweest zijn ;)

Vlak die niet uit, die draaien soms hopen groter als die van mijn hondjes!

Maar het blijft, ruim het op als het ergens ligt waar men er last van heeft!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    heb zelf 2 stoepschijters maar heb altijd mn zakje bij mij! Ik ruim het alleen niet op als het in de bosjes ligt, heb daar al eens een discussie met een man over gehad maar daar is niemand die er last van heeft...

ik weet hoe verschrikkelijk het kan zijn, er ligt regelmatig wat voor mijn ingang!!! dat vind ik pas aso!...
    maarja ik had ook houtsnippers onder mn raam bij de voordeur en daar lag elke dag een hoopje kattenstront...Ook zo goor.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar ik vind als t in de bosjes zit kun je er ook niet in staan.

Maar bedoel gewoon op de stoep! Of bij iemand voor de deur!
    En het niet opruimen dan:$

Is het trouwens verplicht om het op te ruimen??

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hier is het ook echt vreselijk. Irriteer me er kapot aan. Helemaal nu er zoveel blad ook ligt. Zodra ik eruit ga met de wandelwagen dan weet ik gewoon dat ik thuis weer met een emmer water in de weer kan. Ik vind het zomer trouwens ook zo erg als het kwik weer stijgt, want het stinkt enorm! Jak!

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja toch? ik dacht dat je verplicht bent wat bij je te hebben maar kan het ook mis hebben...geen idee eigelijk!?

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ja dat is verplicht, maar er wordt er helaas te weinig op gelet. Hier ook een hondenrijke en kinderrijke buurt en dat is geen goede combinatie. Vieze schijtbeesten, maar eigenlijk zijn het gore baasjes;). Iedereen loopt met aan de riem een plastic zakje maar de meeste zakjes zijn maanden dezelfde volgens mij. Ze kunnen ook zo leuk de andere kant op kijken als hun hond zit te poepen. Fuufuuttwiiettwiet ik zie het niet.
    Erger me er groen en geel aan! Loop ook de kinderen constant te waarschuwen en scan de hele straat af voordat er iemand in kan staan.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohhhh oke ik wist dat dus niet.

Maar dan is het eigenlijk nog schandaliger:x

11. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wagelijk vind ik het! de laan naar mijn kinderen hun school ligt ook geregeld vol met hondenpoep! te smerig voor woorden.
    Ik vind het gewoon asociaal.
    De kinderen letten vaak niet op en ja hoor lopen ze weer door die vieze hondepoep.
    Ik hoop altijd dat de politie het ziet krijgen ze een bekeuring ervoor als ze het laten liggen.
    Als ik zoiets zie gebeuren en mensen ruimen het niet op zeg ik erw at van.
    Prima dat ze een hond hebben maar hallo ruim de poep lekker op.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een hond hier in de buurt die schijt/scheet altijd op onze inrit of op het strookje gras onder ons raam. Meestal is de beste man al weg voordat ik het gezien heb, dus ik kan iedere keer die hoop opruimen of ik loop er met de kinderwagen doorheen.

Paar maanden geleden zag ik het toevallig dus ik dochter in de box en ik spurt naar buiten en spreek de man aan of hij zijn hond niet meer wil laten poepen op onze inrit of dat hij het op wil ruimen. Nou kreeg een grote smoel terug, wie ik wel niet was en hoe ik het aan een oude man met een hernia durfde te vragen en hij liep gewoon door. Het gepoep ging gewoon door en ik heb alle drollen in een vuilniszak gegooid en twee weken later de zak voor zijn deur gezet met een rolletje poepzakjes erbij en sindsdien is over :D

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja verschrikkelijk irritant is het.
    Hier ook geregeld op straat en ik vind het nou zo jammer dat ik diegene nooit betrap. Want ik zeg er echt wat van.

Maarja, mijn ervaring is ook dat je gewoon een grote mond terug krijgt.

1 keer op het strand waar geen honden mogen komen. Was een grote groep jongeren met een hondje bij. Die liep los, dus ik zei er wat van en juist op dat moment begon die ook nog te poepen. Bah zo goor. Ik wil gewoon dat mn zoontje lekker in het zand kan spelen, zonder dat ie in een hondendrol grijpt.

En ook een keer wat van gezegd tegen een vrouw die dr hond in de gootsteen liet poepen. Ze was te lui om met het beest naar een hondenuitlaatplaats te gaan. En dat ik er niks van hoefde te zeggen, want ze liet het haar hond netjes in de goot doen...
    Tja, een goot is voor mij ook op straat en dat hoort niet.

Maarja, nogmaals, je moet nog oppassen ook met wat je zegt.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

haha, zag het al helemaal voor me ;) hihi :D

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier zelf ook 2 honden, bij 1 vijver moet je het opruimen, maar je moet zowat door de strond lopen om eigen strond op te ruimen, en het ligt hier ook echt overal op de straten en stopen echt heel erg,

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Als mijn hond per ongeluk op de stoep poept ruim ik het altijd op, maar ik ga meestal naar een uitlaatplek waar je het niet hoeft op te ruimen. De gemeente komt dan eens in de zoveel tijd met zo'n soort van poepstofzuiger.

Ik erger me dan weer dood aan kattenpoep in mijn eigen tuin. Geen leuke verrassing als je aan het tuinieren bent. En de kat van de buren heb ik al meerdere keren betrapt op het besproeien van onze tuin. Het stinkt vreselijk!

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

de gemeente doet dat hier helaas niet de uitlaatvelden liggen dan ook erg vol, mijn honden willen het daar dus echt niet meer doen

18. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik vind het ook super irritant.hier voor de deur een speelveld.Alleen word er niet meer gespeeld omdat iedereen zijn hond er uit laat en de poep niet opruimd.Nu hebben we met de buurt afgesproken mensen erop aan te spreken of ze het willen opruimen.Er is zelfs de wijkagent bij geroepen omdat er zo a sociaal gereageerd werd toen men er een hondenbezitter op aansprak.
    We hebben briefjes geplactifeceerd met de tekst hondekakkie hoort in het zakkie.Na een week had iemand ze al weg gehaald.ze zullen zich wel aangesproken gevoeld hebben.

19. Que

Que Niet meer actief

Ow wat herken ik je ergenis.

In mijn oude woonplaats liep ik samen met een forumvriendin bijna iedere dag naar het dorp en dan contineu tegen elkaar moeten zeggen kijk uit poep. En idd iedere dag wel erdoor rijden zeker met de bladeren zie je het helemaal niet meer.

Ik woon hier nu bijna 7 maanden en ben 1x door de poep gereden omdat ik niet oplette en de berm in reed. Dus voor mij eigenschuld dikke bult hihi.

Maar idd ruim die shit op waar het niet hoort te liggen

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook dezelfde irritatie, er ligt vaak poep naast ons huis, terwijl wij ongeveer 100 meter buiten de polder wonen. Echt bizar vind ik dat.
    En, dat mensen hun hond altijd tegen ons huis laten pissen vind ik ook echt belachelijk.

Deel Deze Pagina