dat hebben wij met ons buxus hegje, 1 kant is aardig bruin aan het worden. Terwijl dat midden op onze stoep is. ik zie vaak genoeg als ik in de keuken sta dat mensen hun hond er gewoon tegen aan laten plassen, poepen gebeurt gelukkig maar af en toe dat doen ze meestal op het (gemeentelijk) grasveld naast ons huis waar mijn kinderen dus niet mogen spelen.
Ik ben ook een hondenbezitter en laat altijd mijn hond poepen op de hondenuitlaatstrook, deze worden gemiddeld elke maand 2x schoongemaakt met een poepzuiger. Voor het geval dat heb ik altijd poepzakjes bij me, wil echt niet dat dat blijft liggen. Maar ik ben dan ook zo iemand die als ik een ander zijn hond zie poepen en het laat liggen heel brutaal een zakje geef en desnoods nog uitleg waarvoor dat zakje is. Ben zelfs wel eens met mijn auto langs de weg gestopt toen echt zo'n mega hond een mega drol aan het draaien was en de eigenaar doorliep. Nou als blikken konden doden, maar ze heeft het wel opgeruimd.
Wij hebben zelf ook een hond en ik probeer hem ook altijd netjes te laten poepen op de plekken die daarvoor bedoeld zijn. Maar ik moet zeggen dat ook ik vaak in de poep van een andere hond sta, midden op een voetpad. Dat snap ik dan ook niet... Moet het wel even opnemen voor veel andere hondenbezitters. Tegenwoordig mag een hond ook echt helemaal niets meer. Ik vind het zo jammer dat een hond bijvoorbeeld nergens meer los mag lopen. Onze hond luistert heel erg goed, maar mag toch nergens los lopen. We hebben een park met een hondenveld. Een enorm grasveld waar geen struikje of niets op staat. En dan verwachten ze dat een hond die van nature graag daar tussen die struikjes poept op dat grote ruime grasveld gaat zitten poepen. De politie controleert hier heel erg veel met vele bonnen voor hondenbezitters tot gevolg die hun hond los laten lopen op het hondengrasveld om met elkaar te spelen of eens achter een bal aan te rennen. 's Avonds en 's nachts staat het park erom bekend dat er gedeald wordt bij het leven en iedere avond worden er vuurwerkbommen afgestoken, maar raadt eens... dan zie je er geen agent en daar wordt dus niets aan gedaan. Ik moet zeggen.. als hondenbezitters irriteert mij dat dan ook mateloos. Met deze opmerking wil ik trouwens niets af doen aan de terechte ergernis die mensen hebben met hondenpoep.
vind het ook vreselijk smerig!!! met die bladeren kun je nergens lopen zonder in de shit te stappen bah bah. en ja heb zelf ook een hond maar op plekken waar het stoort ruim ik het altijd op! midden in de bosjes of op een grasveldje zomaar ergens tussen 2 wegen laat ik het weleens liggen maar daar loopt ook geen kind verder.
Vooral nu met al die blaadjes op de grond trap ik ook geregeld in een hondendrol. Wij hebben ook honden maar die laat ik altijd poepen op plekken waar het kan/mag. En mocht er eens eentje midden op straat gaan zitten dan ruim ik het op. Hier in het dorp loop ik ook niet op de stoep maar midden op de weg, dan kunnen ze ook niet tegen plantjes in tuinen aanpiesen Ik kan me er ook aan ergeren dat andere hondenbazen de drollen niet opruimen als het ergens ligt waar mensen er zeker weten in zullen gaan staan. Ik ben het wel met Josien eens dat honden bijna nergens meer los mogen. En dan vaak met de reden dat ze de natuur kapot maken. Maar als ik dan zie wat de mens zelf allemaal rondstrooit in de natuur . Laat staan dat gepoep van mensen in de natuur, waar mijn honden dan natuurlijk weer in moeten rollen, brrrr . Dan kan ik diegene die het daar gedeponeerd heeft ook wel vervloeken :x
Wij hebben zelf ook een hond maar lopen dus altijd rechtstreeks de polder in. Das echt 4 minuten lopen, dus ik kan echt hels worden als mensen hun hond naast mijn huis op straat laten poepen.
Je hebt een hond, dan ben je verantwoordelijk voor het beest ( dus ook voor z`n shit ) Hier mòet je het opruimen, anders kost het je 150,- boete. Er staan hier in de wijk diverse bakken speciaal voor hondenpoep. Ik gebruik ze ook altijd. Heb altijd zakjes bij me. Met katten ligt het helaas wat lastiger. Die beesten lopen vaak los, en hoewel we zelf ( voor 2 katten ) 3 schone kattenbakken hebben staan op verschillende plekken, prefereren ze de buitenlucht.. De enige optie is de katten continue binnen houden en dat vind ik ook geen oplossing. Bij ons tegenover is een speelveld met een schommel. Daaronder wit zand, een prachtige kattenbak natuurlijk. Als ik zie dat èèn van mijn katten daar wat achterlaat ruim ik het op, net zo makkelijk. Maar ik snap niet dat de gemeente niet gekozen heeft voor van die rubber tegels. Ben je van het hele gedonder af.. Maar ik ben het met TO eens, opruimen die troep. ( en dat geldt net zo hard voor flesjes/blikjes/verpakkingen van vanalles!!!! )
Ben zelf een honden eigenenaar maar deel je mening helemaal. Vooral op veldjes waar je de hond dus niet mag uitlaten moeten poepvrij zijn. Dan kun je met je kinderen ook lekker ongestoord spelen op een veld. Ik ruim echt altijd de poep op. Heb zelfs een hele rol boterhamzakken in mijn tas en in de kinderwagen. Zou me kapot schamen als ik het niet op zou ruimen. Oja, en voor katten moet er ook iets komen. Maar dat is zo lastig. Ik wil er nog bij vermelden dat wij hier wel erg vewend zijn met heel veel losloop gebied in de buurt