verf die veilig is voor je kindje (qua bijten)

Discussie in 'De lounge' gestart door Happyness, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben de trotse eigenaar van een 2ehands box!

Er zitten alleen nog wel wat tanden in:D Nu wilde ik hier overheen verven (de box is zwart) maar realiseerde me na de aankoop pas dat normale verf natuurlijk niet kan. Stel dat die van mij gaat bijten komt die verf in zn mondje en dat is giftig.

Iemand enig idee welke verf ik wel kan gebruiken? het zijn kleine plekjes aan de bovenkant van de box dus een klein potje (ten grootte van nagelak) is ook meer dan genoeg.

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Verf op waterbasis.

3. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zijn toch normale potten verf? Ik kreeg juist te horen dat dit niet mocht namelijk.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vraag het anders effe na in de winkel

5. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    al gedaan, in de praxis. Die weten het niet... :(

6. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    ik weet ook niet zo goed waar je gifvrije verf kunt kopen.

Maar je kunt natuurlijk wel bij de babywinkel of Ikea vragen of ze van de rubberen of plastic strips verkopen die je rondom de randen van de box kunt plaatsen. Dan voorkom je ook dat hij de hele rand eraf knabbelt :)

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Die strips lijken me wel een goed idee. Dan kan je gewoon over de beschadigde plekken schilderen en dan zo'n rand erop zetten.
    Lijkt me ook een prettiger idee dat mijn kleintje daarin zou bijten dan verf en houtsplinters in zijn mondje te krijgen.

8. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Voor babyspullen kun je het beste verf op waterbasis gebruiken.
    Rubberen randen krijgen ze ook kapot met hun mond.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb voor het bedje gewoon verf op terpetine basis gebruikt!! Ten eerste ben ik gewoon niet zo moeilijk, tis nooit goed als ze verf binnen krijgen, wat voor verf het ook is. En ten tweede heeft nog nooit 1 tand in het bedje gezet!!

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben het gevraagd in een verfspeciaalzaak en daar vertelden ze ons dat eigenlijk beide soorten verf (op terpetine en op waterbasis) tegenwoordig veilig zijn. Je moet niet ergens een hele oude pot voor een prikkie op de kop tikken, maar tegenwoordig zijn de regels en eisen zo streng dat de versie op terpetinebasis ook veilig is.

11. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw super bedankt! en die rubbere randen lijken mij trouwens ook helemaal niets.

Omdat het totaal niet staat bij het interieur en omdat als de kleine gaat bijten ik liever heb dat het hout kapot gaat dan dat hij rubber in zn lichaam krijgt...

Deel Deze Pagina