Heb even een anoniem account aangemaakt ivm herkenning. Heb een vraag. Heeft iemand enig idee hoe hoog de straf is in Spanje (Tenerife) voor drugssmokkel? De ex van mijn broer en moeder van mijn nichtje (12) is in Spanje opgepakt voor drugssmokkel , echt vreselijk en zeer egoistisch naar haar dochter toe. We weten dat ze daar jaren zal moeten brommen maar weet iemand ongeveer hoelang? Ik ben er kapot van, niet vanwege haar maar vanwege mijn nichtje Iemand?
ik weet niet hoelang ze zullen moeten zitten maar heb al gehoord dat de gevangenis daar geen lachertje is idd hoe egoistisch tegenover hun dochter sterkte hiermee
Oei! Wat stom! Dat is normaal natuurlijk al een verschrikkelijk slecht plan, laat staan als je een kind hebt.... Ik geloof ook dat ze daar niet mals zijn! Wordt ze niet eerst naar NL gebracht om daar de straf uit te zitten? Zal wel niet he? Jeetje, wat een situatie!
Kennis heeft 4 jaar gekregen (maar ze rekenen dag en nacht), dus na 2 jaar kwam hij vrij. Als dit de eerste keer is dat ze is opgepakt, dan kan ze een aanvraag indienen om haar straf in NL uit te zitten.
Die straf die ze krijgt is in mijn ogen nooit hoog genoeg. Heb een hekel aan drugs. De nieuwe wet, toepasbaar sinds 23 december 2010, stelt een standaard straf van drie tot zes jaar, die verlaagd kan worden tot anderhalf jaar tot drie jaar, afhankelijk van de ernst van het delict en de persoonlijke omstandigheden van de misdadiger. Bron: Advocaat in Spanje: Minder straf voor bolletjesslikkers
Pfff... Heftig zoiets... Geen idee, maar inderdaad moeilijk voor familie, die moeten een manier vinden om hiermee om te gaan.
Haar oma (mijn moeder dus) heeft ook al gezegd dat ze eventueel maar bij haar moet komen wonen als het niet gaat. Mijn broer werkt ook fulltime en die krijgt er nu ineens een puberdochter fulltime bij. Hij woont in Dordrecht en mijn nichtje in Rotterdam, dus ze zal helemaal opnieuw moeten beginnen met alles. Net naar de middelbare school etc... Word er erg triest van Ik weet niet of ze haar straf uit mag gaan zitten in NL, voor mijn nichtje hoop ik van wel. Vraag me nu vooral af, waarom in hemelsnaam !!! Ik heb ook een hekel aan drugs maar ik vraag geen mening... het is al erg genoeg allemaal. Bedankt voor de brochure, die zal ik eens doornemen.
Maar aangezien ze zelf het feit niet heeft gepleegd volledig overbodig marnatman, dat zou je dan aan haar ex-schoonzus moeten vertellen. ik hoop dat het voor je nichtje een beetje lukt om met alle veranderingen om te gaan en wat stom/dom/egoistisch van je ex- schoonzus.
Het is wel heel makkelijk om iemand meteen maar te veroordelen.. Heeft iemand enig idee waarom deze moeder dit heeft gedaan? Volgens mij zijn er vrij weinig moeders die voor de lol even drugs gaan smokkelen, onder het mom van 'een lekker extraatje'.
Zielig voor het kind, maar met de moeder totaal geen medelijden. Je weet dat je gepakt kan worden en dat de straffen geen kleine straffen zijn. Eigen schuld ...
Sorry, maar ik heb totaaaal geen medelijden met dit soort mensen, wat de reden ook mag zijn. Ze maken zoveel levens kapot met deze troep.
Natuurlijk, maar onder dwang? Geen andere uitweg meer zien? Er kan best een verklaring voor zijn. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit wél een moeder is die het puur voor het geld deed en daarbij niet nadacht, maar dat weten we niet. TS vraagt ook niet om zulke reacties, iedereen kan zoiets toch bedenken? TS staat verder buiten wat er is gebeurd en ik denk niet dat dit het voor haar makkelijker maakt.
Soms is het beter om een mening voor je te houden. We weten op dit moment nog niks. Ze zal daar eerst berecht worden en dan zien we verder. Mijn nichtje is er kapot van, ze heeft al zoveel meegemaakt en nu dit weer. Ze zit nu bij mijn broer, haar vader en vanavond hebben ze een gesprek op school, daar moeten ze het ook weten. Er moet nu heel veel geregeld gaan worden. Waarom ze het heeft gedaan? Geen idee. Ze had het niet breed maar naar de reden moeten we nu nog gissen.