Hondenpoep

Discussie in 'De lounge' gestart door Berte, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Tja zelf opruimen! Als ik hier niet de stront van andere honden zou opruimen zou ik ook niet meer de deur uit kunnen!

Hoe vaak ik niet de gemeente gemaild en gebelt heb?! Ze doen er niets aan!

Ik ruim in de zomer minimaal 7 hopen op een dag op! Kan het ook niet doen maar dan mag ik elke dag schoenen poetsen.

Heb mijn dochter al zo afgericht dat ze meteen roept als er poep ligt op de stoep of het pad "mama poepie! Mama kak! Bah hè?" :D

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    leg alles bij haar voor de deur of zorg dat je haar betrapt en niet laten gaan voor ze het opruimd.

heeeeeeel asociaal, snap dat werkelijk niet!
    hier zeikt altijd een grote hond en een tekkel tegen mn buxus, en ook gewoon blijven staan wachten tot hij klaar is he! heb er al 2moeten vervangen...

ts ben benieuwd wat gaat helpen!

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    #23 Berte, 23 nov 2012
    Laatst bewerkt: 23 nov 2012
    Daar is mijn buurvrouw dus echt bang voor, dat straks onze voortuinen gebruikt gaan worden hiervoor.

Haar betrappen zit er helaas niet in, mijn vriend en ik werken veel. Natuurlijk zijn we ook vaak bij ons zoontje thuis, maar vanuit onze woonkamer zien we de stoep niet. Een hele dag vanuit het slaapkamerraam gaan zitten turen, is, zeker met ons zoontje, geen optie.

De straat zeer hondonaantrekkelijk maken is ook geen optie, onze buren krijgen binnenkort een puppy. Edit: waar ik uiteraard geen peper mee bedoel.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    schep het op ( voor het platgelopen is...:$) en deponeer het netjes voor mw's voordeur.....dat zou ik doen.....bij een chronisch hondepoepprobleem....

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Dan woon je niet bij mij in de buurt, ik doe dat nl wel.:)
    Gelukkig heb ik een hond die NOOIT op straat zal poepen, meestal klimt hij de bosjes in. ( dan laat ik het liggen natuurlijk, dat is niet te doen haha) . Of hij poept op het gras langs een sloot. Daar raap ik het altijd op, want ik vind het anders zo zielig voor de eendjes, die zitten anders midden in de poep.:)
    Maar ik stoor me soms wel aan het feit dat je bijna nergens met je hond mag lopen. Bij 9 van de 10 grasveldjes staat een verboden voor honden bord. Dan word je bijna gedwongen om je hond tegen iemands heg aan te laten plassen..Er is echt te weinig gelegenheid.

6. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Geniaal plan hahahaha ik lig dubbel hier!!!

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mamisha..... bij ons doen de meesten dat... of naar het poepveldje waar je het mag laten liggen....denk dat je in een verkeerde buurt woont of in een grote stad?

8. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik mag toch hopen dat je dit niet meent ?! :(

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen maar een hond met de neus in de stront douwen is pure mishandeling. Als iemand dit bij mijn hond zou doen, geef ik hem aan. Mijn hond poept nooit op straat, voor de wijsneuzen onder ons.

Je moet de eigenaar aanspreken, en als je zeker weet wie het de wijkagent bellen. Dan laat die het maar uitzoeken...

En anders koop je zo'n blik en bezem, bij de action ofzo. Zet je dat er neer, met een briefje erop: hondenpoep graag in de container

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Geniaal :D

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dat is nu het mentaliteitsprobleem van de Nederlandse hondenbezitters. Ze betalen al hondenbelasting, dus waarom zouden ze in godsnaam nog die scheisse opruimen? En dat terwijl er jaarlijks bijna 130 miljoen hondenpoep 'geproduceerd' wordt. Hondenpoep is goor, het is slecht voor de gezondheid van kinderen (bevat vaak spoelwormen) en het is ontsierend voor het straatbeeld. Nergens ter wereld ligt zoveel shit op de stoep als in Nederland. Triest maar waar.
    Ik zal dan ook niet schromen, om als er bij mij voor de deur schijt ligt en ik betrap de hondenbezitter, eens flink de waarheid te zeggen en zonodig de schijt z'n gezicht te gooien. Want ik heb er een kotshekel aan.

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wt een onzin.... de nederlandse hondenbezitters....pfff......

dit zijn gewoon asociale mensen en om alle hondebezitters daarop te veroordelen kan niet....

Mensen die de hond overal laten kakken, verpesten het voor de goede hondenbezitter omdat er altijd mensen zijn zoals jou die zo heerlijk kunnen stigmatiseren....blehhh over een mentaliteitsprobleem gesproken....:x

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Misschien de gemeente even verblijden met een zakje voor IN de schoen.... Vieze bende. Hier ook zo hoor naast huis. Zoontje van mijn vriendin had maatje 23 maar voor maat 27 stront onder zijn schoen.

vrees met grote vrezen als ik hier over 4 maanden met mijn tweeling wagen langs moet lopen... bah!!

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zullen best een heleboel baasjes zijn die de poep opruimen en daarvoor heb ik alle respect. Zij weten hoe het moet. Hier in het topic zijn er ook baasjes die dat doen. Dat vind ik heel erg goed.
    Maar ja, er ligt nog steeds heel veel poep op straat, dus ik ga ervan uit dat er ook nog een heleboel asociale hondenbezitters zijn.
    En het is trouwens over de hele wereld bekend dat er in Nederland veel 'dog shit' op de stoep ligt.;)

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Hadden hier ook een vent die zijn hond in onze tuin liet poepen, zelfs onder ons keukenraam, terwijl de voortuin 3 meter diep is! Gebeurde zelfs 3 keer per week.
    Heb contact opgenomen met de gemeente, ze kunnen hem alleen een boete geven als ze hem op heterdaad betrappen. En dan is het protocol dat ze eerst bij hem langsgaan om te praten en pas de keer erna een boete uitschrijven. :(
    Via de stratenmakers hier en een buurvrouwtje weet ik wie het is. Hij schijnt ook gewoon toe te kijken hoe zn hond aan het poepen is en loopt erna weer rustig verder.
    Omdat dit gebeurde toen ik hoog zwanger was en toen bedrust had heb ik hem nooit achterna kunnen lopen, want wat had ik de neiging om de diarree luiers van mijn zoontje op zijn deur te smeren! :x
    Het is nu gelukkig al een poos niet meer gebeurd, maar zodra ik die vent hier weer zie loop ik hem achterna zodat ik in elk geval weet waar hij woont, want mocht er weer een keer een drol in mijn tuin liggen dan krijg hij die dus terug.
    Die arme hond kan er niets aan doen, maar die vent is in mijn ogen echt de grootste tokkie op aarde!

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    En volgens mij ligt het ook aan het voer. Mijn schoonouders hebben een Kaukasische herder en die krijgt alleen vers vlees (RAW, ze wonen niet in Europa trouwens) en die poept beduidend minder en z'n drollen zijn ook anders dan wat je in Nederland op straat vindt.

17. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon inderdaad in een grote stad...zijn de hondenbezitters daar asocialer dan?

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    #38 Berte, 24 nov 2012
    Laatst bewerkt: 24 nov 2012

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een hond en ruim zijn poep altijd op,Het hoort er gewoon bij vind ik.Je wilt een hond dan ben je ook daar verantwoordelijk voor.Maar helaas heb je er aso´s bij die het helaas laten liggen.Ik spreek er ook wel eens mensen op aan en sommige geef ik zelfs een zakje met de hint ´ruim het op´ Hier word tegewoordig gelukkig gecontroleerd en veel mensen hebben al een boete gehad. Maar of het helpt????

We hebben de gemeente ook weleens gebeld en die gingen meer hondenpoepbakken neer zetten maja dat helpt nog niet als mensen het niet opruimen blijft het gewoon liggen dan helpen die extra bakken ook niet. Er ligt vaak gewoon stront naast. Grrrrrr

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gewoon de poep van een week opsparen en dan door de brievenbus van de eigenaar duwen. Succes gegarandeerd ;)

Deel Deze Pagina