Het heeft gewoon geen zin om die belasting in te voeren, moeten de katten dan ook aan de lijn naar de uitlaat plaatsen ? Dat gaat gewoon niet. Maar idd way off topic
Heb niet lees gelezen, maar ff mijn reactie ... Vies!! We moeten hier erg opletten dat we er niet in stappen. Zelfs voor de deur! De honden die het niet meer op kunnen houden en al meegetrokken door hun baas alles laten lopen...met als gevolg!....baasje laat het gewoon liggen. Daar moeten ze op bekeuren vind ik.. Hier in de buurt is ook een speel grasveld favoriet, terwijl er op dat moment kinderen spelen laten ze hun hond er gerust poepen... Als we er dan wat van zeggen krijg je commentaar. Verschrikkelijk gewoon. En dan ook nog op deze speelplek een open zakje met een verse drol erin laten liggen, want ja ze wilde er niet de hele tijd mee lopen.... Wij hebben er zelf ook een hondje gehad, maar hij poepte alleen op plekken waar het toegestaan was. Trouwens katten niet te vergeten, deze poepen gewoon in je tuin....word tijd voor kattenbelasting in NL. Ik ben gek op dieren, maar vind dat eigenaren wel rekening moeten houden met andere mensen.
Dat heb ik dan weer met honden, voor mij hoeven die beesten niet buiten te komen, laten ze ook maar lekker in de eigen tuin poepen ipv in de speeltuintjes.
Mijn hond poept nooit op straat, hij zoekt altijd een grasveld of struik op. Op een grasveld raap ik het op, in de struiken laat ik het liggen. Vind het ook ranzig die poep overal en geloof dat ik een uitstervend ras ben omdat ik het opraap. Maar je kunt ook overdrijven; een keer gehad dat iemand heel boos stond toe te kijken omdat ik niet de struiken inklom om het daar op te ruimen, gaat ook zo lekker gemakkelijk he.
Was van het weekend btw bij vrienden, de wonen in een vrij nieuwe venixwijk. Voordat we weer naar huis gingen wilde ik mn hond nog even uitlaten. Maar ik kon hem serieus nérgens uitlaten. Op ieder grasveld een bord verboden voor honden. Nou, in dat soort wijken word je gewoon gedwongen om je hond tegen iemands heg aan te laten plassen. Ik werd er echt chagerijnig van, zo dierontvriendelijk was het daar.
Als ik trouwens puur kijk naar de hoeveelheid hondenbelasting die ik betaal, en wat ik er voor terugkrijg in deze gemeente (niets) vind ik trouwens dat ik het recht heb mn honden overal te laten poepen en dat ze maar een mannetje moeten laten lopen om het op te ruimen.
In één woord; ranzig. Op weg naar de C1000 moeten we op het randje van de stoep lopen, anders stappen we er gegarandeerd in. Gelukkig let Lenn er ook goed op, dus komt weinig voor dat hij in de poep trapt. Er ligt een klein strookje gras naast, verboden voor honden, maar het ligt er helemaal vol met stront. Echt te smerig voor woorden. Onze hond weigert om ergens anders te poepen dan op het hondenveldje gelukkig. En dat ruim ik niet op, dat wordt eens per week opgeruimt door de gemeente.
Ik vind eigenlijk dat je hondenpoep altijd en overal op moet ruimen... Ik snap dat het soms lastig is maar het is jou dier wat voor overlast zorgt. Als mijn peuter ergens zou poepen (doet ie niet maar even voor het idee) dan ruim ik het toch ook op. Je weet nooit of er mensen last van hebben! Poepveldjes; andere honden eigenaren hebben er last van. Speelveldjes; kinderen hebben er last van, Weilanden; koeien kunnen ziek worden mensen die er wandelen om de natuur hebben er last van Struiken; spelende kinderen en die geur! enz enz... Er bestaat gewoon geen plek voor mij waar een hondedrol gepast is... ik vind het gewoon vies! (katten; ik heb er een een hele lieve maar het is hetzelfde verhaal... poep is vies!)
hier ook een hondenbezitter. ik heb vorige week nog iemand 'aangevallen' omdat ze haar hondje doodleuk op t looppad liet poepen(naast een basisschool waar onwijs veel kids lopen!!!) en door liep alsof er niks aan de hand was. ze snapte mijn punt niet en vond dat ik aant overdrijven was 'dan loop je er toch omheen, spoelt vanzelf wel weer weg met de regen' Heb even op een niet zo vriendelijke manier duidelijk gemaakt wat voor aso wijf ze is. tis dat mijn hond niet op straat poept(meteen afgeleerd, of eigelijk nooit áángeleerd) anders had ze met sinterklaas een leuk kadotje gehad op haar deurmat hier gaat de hond gewoon netjes op t veld waar het mag. staat hier overal aangegeven waarom ze mogen komen en waar niet. en waar ze eventueel los mogen lopen. zelf opruimen met zakjes hoeft hier niet, dit zijn speciale velden waar ze 1x in de zoveel tijd met een 'poepmachine' komen die de drollen opzuigt ofzo. weenie precies hoe ze dat doen maar hier dus geen smerig gedoe met zakjes gelukkig
En dan daarbij, ik betaal een vermogen aan hondenbelasting. In het hele dorp zijn maar twee veldjes waar ze mogen poepen. En daar maak ik gebruik van. Als het beestje van ons nou overal en nergens raak zou schijten, uiteraard, dan ruim ik het op. Maar op een speciaal hondenveld vertik ik het hoor. En degene die over kattenbelasting begon; helemaal voor. Dat beest van de buren van verderop schijt 's zomers onze zandbak vol en heeft mn kussens van de tuinmeubels gesloopt. Was een duur grapje:x
Dus volgens jou moet je de bruine berg van je hond zelfs opruimen als het op de daarvoor bestemde plek ligt te dampen? Je gaat je eigen bruine rakker toch ook niet uit de pot hengelen om hem op de composthoop te gooien, want in het water hoort ie niet thuis.
Sorry hoor, maar poep opdoemen wat op een poepveldje ligt? Krab is aan je voorhoofd... Je gaat toch inderdaad je eigen poep ook niet uit de pot halen? Als m'n hond ergens poept, dan raap ik het echt op. Heel vies, om overal poep te vinden... Maar op een 'honden uitlaat plek' laat ik het liggen
Ik heb drie honden maar ruim het altijd netjes op. Hondenveldjes doen we hier in de omgeving niet aan maar hondenbelasting kennen ze hier in de gemeente dan ook (gelukkig) niet. Ik merk wel dat hier weinig hondenpoep ligt. Ik heb aan elke riem sowieso twee zakjes geknoopt voor het geval dat en ik heb een rol met zakjes aan de kinderwagen hangen zodat ik het altijd op kan ruimen. Wij hebben verder dan ook weinig overlast van hondenpoep gelukkig want ik vind het zelf ook vies om overal te zien liggen.
op dezelfde manier als hondenbelasting, want dr zijn ook genoeg hondenbezitters die hun hond in de tuin dr behoeftes laten doen, en die moeten ook betalen
Hier in deze stad heb je niet eens honden belasting. Als je katten heb en je laat ze naar buiten laat ze eerst goed aan de katten bak wennen zo dat ze meestal binnen komen om hun behoefte te doen. Maar het is waar ook je kan ik katten poep stappen. Maar honden poep vind je vaker deze zomer was ik ook boos toen ik met de driewieler van mijn dochter door de poep reed. Zo goor brr.