Hier vind ik het wel goed geregeld. Er zijn genoeg veldjes zonder opruimplicht en er zijn veldjes waar honden verboden zijn of waar opruimplicht is (dit staat met groene en rode bordjes aangegeven). Heb altijd zakjes bij me voor als ze toch per ongeluk op een verkeerd veldje gaat. Op straat poept mijn hond niet, alleen op gras/aarde/zand (als er sneeuw ligt lopen we dus eindeloos rond omdat ze weet dat ze alleen in het gras mag poepen dat ineens foetsie is). Betalen wel hondenbelasting maar wordt dus ook gezorgd voor uitlaatgelegenheid en eens in de zoveel tijd komt er zo'n poepzuiger om de veldjes te ontdrollen. Hondenpoep op straat of speelveldjes vind ik echt zo ranzig, liefst zou ik het bij de daders in de brievenbus proppen. Neem je verantwoordelijkheid en ruim het op.
Ik weet niet of je mij bedoeld maar ik ruim het echt niet op van een uitlaatplaats.. Ik ga echt niet door andermans stront heen banjeren, in de hoop dat ik het drolletje van mijn hond kan vinden zodat ik het kan opruimen.. In het begin deed ik dat wel hoor, maar als er dan een andere hond onder mijn neus zit te poepen en het baasje laat het gewoon liggen ( en met hem de rest ook) dan doe ik het ook niet meer..
Ik heb alleen 2 katten, die wel naar buiten komen en daar dus ook hun behoeftes doen (woon wel aan de buitenrand van ons dorp). Op zich ben ik niet tegen katten belasting, zeker als ik denk dat er zandbak afdekking en eventuele katweg spuitbussen van gefinancierd kunnen worden om de overlast te beperken. Al zou ik dan ook een belasting willen op volières en buiten konijnen. Wij hebben namelijk katten genomen omdat de konijnen vogels van beide buren voor ongedierte zorgden (op een goede zomeravond ving de buurman al 50 muizen) en aangezien we geen honden (onze buren weer wel) hadden die ons huis in de winter erg interessant vonden. We hadden dus de keus volgens de ongedierte bestrijding hopen dat de buren hun huisdieren weg zouden doen, onze kruipkelder (die groot is) volstorten met beton of een kat nemen. Eigenlijk ben ik dus voor belasting op bijna ieder huisdier of het moet echt geen overlast veroorzaken.
Hier hebben we 'poepzuigers' van de gemeente, 1x in de maand komen ze de veldjes schoonzuigen. Ook word er netjes op de veldjes gepoept.. en als ik het erbuiten zie dan walg ik er gewoon van. Gebeurde bij ons bij de parkeerplaats (woonerf) nogal vaak, maar daar spelen wel kinderen enzo. Vind ik dus niet echt fris.. Ik heb zelf een hond maar een hele eigenwijze hond haha die poept het liefst zo ver van de stoep vandaan dat ik zelf ook halverwege het grasveldje sta of in hoog gras lol.
Voor de mensen die hun hond op zo'n 'mijnenveld' uitlaten: Vinden jullie het geen goor idee dan dat je hond door de stront loopt te banjeren (ik kan me niet voorstellen dat een hond er bewust omheen hinkelt), en dan met poep aan zijn poten weer mee naar huis?
Mijn hond zie je af en toe hink-stap-sprong door een veldje gaan, die ontwijkt bergjes van andere honden
hahaha mijne ontwijkt bewust alle hoopjes van andere honden. Hij doet alleen geen hink stap sprong zoals marlies haar hond haha. en een mijneveld valt hier gelukkig mee omdat we veel uitlaatstroken hebben.
whaha hier ook zo''n hond. loop in winter soms echt een uur rond voor alleen een plasje grrr. na een week of wat heeft ze eindelijk keer door dat het gras daar onder ergens moet zijn omdat de sneeuw dan weer langzaam smelt
Ik heb zelf geen hond, maar vind het ook zo ranzig als mensen het gewoon niet opruimen als het op de stoep ligt. Zelf woon ik in de binnenstad met aan de overkant van de straat een park, regelmatig presteren hondenbezitters het om hun hond recht voor de voordeur te laten poepen of zelfs er tegenaan laten plassen! Als je dan vraagt of ze het op willen ruimen doen ze het niet, echt zo van ja dag dat ga ik niet doen. Ik zeg dan ook wel eens, prima zal ik u volgen om te zien waar u woont en eens tegen uw voordeur aan plassen, vind u dat soms wel normaal? (of als ik het weet mag mijn vriend het doen, dat gaat makkelijker) Ze weten dan niet hoe snel ze weg moeten komen.
Ah gadverdamme dat is inderdaad ranzig! je kan ook je zoontje laten plassen tegen de deur haha. Wat een vieze mensen heb je toch, ik vind het al erg als mn hond tegen een lantaarnpaal aan wil plassen haha, laat staan een voordeur van iemand gadver..
Dat zijn alleen de aso mensen onder ons die dat niet opruimen. Ik vind het ook smerig en zal het opruimen als het zou gebeuren. Trouwens ik vind katten stront ook smerig en daar zouden ze ook eens iets op moeten verzinnen
Och hier word ik er gek van.. Om de stoeptegel een hondendrol! Tis elke keer weer een opgave om zonder vieze schoenen thuis te komen! Owh en mijn katten blijven netjes binnen dus daar hebben mensen geen last van
hier hond gewoon op t veld, en katten van de buren netjes in mn tuin op t gras.... en wij hondenbezitters betalen godvermogen aan belasting terwijl katten in tuinen kakken. daar kan ik dus niet bij met mn gedachte!
Ruim het ook altijd op. Onze hond poept eigenlijk nooit op een stoep, of het moet zo zijn dat hij het gewoon niet meer in kan houden. Dan raap ik het ook gewoon op natuurlijk. Kleine moeite, hop drol oppikken met een zakje, dichtknopen en verder wandelen. Bij de eerste de beste bak zakje erin. Klaar. Hier 1 keer gehad dat een kat recht voor de deur had overgegeven of de dunne had gehad. Stappen 's ochtends naar buiten bijna zo erin. Bah dat was vies... Flink wat water gekookt en erover heen gegooid voor z'n maten de geur zouden oppikken en zouden denken "oh, nieuwe kattenbak daaro!" Brrr...als ik daar aan terug denk...bah wat was dat vies!
Ja idd hondenbelasting is er wel maar kattenbelasting niet die poepen en plassen ook overal waar ze maar willen, vooral in je mooie tuintje... ik had 2 katten maar waren bewust binnen katten omdat ik de buurt niet wilde op zadelen met mijn beestjes..
Wij hebben hier uitlaatstroken en een grote hondenuitlaatplaats. Daar laat ik mijn honden uit. Maar er wonen wel mensen in de buurt die hun hond midden op t fietspad achter mijn deur laten kakken en onderweg naar mijn dochter haar school ligt een fietspad waar 1 persoon steeds zn bij elkaar geschepte poep neer dondert (ligt echt heel dicht op elkaar en is veeel te veel om van 1 poepbeurt te zijn). Hier word ook (voor zover ik weet) regelmatig met n poepzuiger gelopen.