Ik heb zelf een hond en kom regelmatig op velden ook speelvelden voor honden. Elke ochtend als ik mijn zoontje naar school Breng erger ik me er weer aan. This soms echt serieus en niet overdreven slalommen over de stoep. Het is zo weinig moeite om even de keutel van je eigen hond op te ruimen. Ik Ben iemand die het eigelijk altijd netjes opruimt zelfs als ze tussen de keutels van de andere honden is gaan zitten meer omdat ik gewoon geen zin in gemopper ik het niet opruim. En ook al zijn sommige plekken uitrenweides voor honden kan je het toch ook FF opruimen dan sta je de volgende x er zelf iig ook niet in Hoor om me heen vaak ja hallo betaal 100 euro aan hondenbelasting en dan moet ik ook nog opruimen en er een hele wandeling mee in de hand lopen. Ja dat begrijp ik dan ook weer wel hoor. Als ik de hond uitlaat loop ik soms half uur voor ik iets van een prullenbakje tegenkomen
Hihi verbaas me er altijd over dat iedereen zegt ik ruim t altijd op.. Waarom ligt er dan overal hondenpoep? Wij hebben t geluk aan de rand van t buitengebied te wonen. Onze lab doet zijn behoefte in de berm langs de weg. Heeft niemand last van. Poepen op de stoep doet hij rigenlijk alleen bij ziekte. Dan gaat er een emmer water overheen. En tsja ook hier gebeurd t weleens dat ik geen zakje heb bij onverwachte situaties. Lastst poepte hij 3x. Had maar 2zakjes bij. En dan? Heb t zover mogelijk in de put geduwd met m'n laars en deze vervolgens afgespoeld. Hier voor op de stoep ligt ook altijd wel iets. Lijkt van dezelfde hond en heb ern vermoeden wie t is. Nu nog op heterdaad betrappen..
Bahhh. Ik heb zelf 2 honden maar komt nog niet in me op om dat te laten liggen. Ik vind het zooo onwijs vies om in andermans hondenpoep te gaan staan, dat doe ik dan een ander ook niet aan. Hier standaard 4 zakjes bij, en als ik dat niet heb loop ik na huis ga k t alsnog opruimen. Nee, hondenpoep is wat mij betreft echt een no go. Laatst was ik met dochter de stad in, zet haar in de auto en ik rook het al. Heel mn auto onder! Oh echt ik heb de hele weg gekokhalst en toen ik het op moest ruimen ging ik 3x echt over m'n nek. Ik kan al niet tegen dochter haar poep lucht zonder te kokhalzen laat staan die van andere honden
Hier is een opruim plicht. Er worden door de gemeente zakjes verstrekt en overal staan bakken om ze in te doen. Bij niet opruimen en betrappen betaal je 150,- boete. Er zijn speciale controleurs voor aangesteld.
Was dat hier ook maar. Opruimplicht zal er wel zijn maar weinig controle. Wij wonen lekker rustig en hondeneigenaren vinden het gebied hier zo mooi dat ze met de auto naar hier komen om met hun hond te wandelen. Ipv het begin van het heuvelland is het een keutelland.
Het is gewoon ranzig! Ik begrijp ook echt niet waarom mensen het niet gewoon even opruimen. Wij hebben 2 honden, maar als ik m'n voordeur uitloop sta ik in het bos. Daar ruim ik het niet op. Heeft ook niet zoveel zin aangezien hier ook koeien en paarden rondlopen.😂 Als ik ergens anders ben, of op vakantie ruim ik het uiteraard ook netjes op. Ik vind opruimplicht heel goed, maar ik vind wel dat als je, weet ik veel hoeveel, hondenbelasting betaalt de gemeente ook wel echt mee moet werken om dat voor elkaar te krijgen. Dus voldoende prullenbakken, zakjes erbij enz.
Heeft hij vlaggetjes in alle drollen gestoken? Dat was mijn idee ook om te doen hier in de buurt. Hier ligt ook zo onwijs veel. En dan met een bord erbij of de hondenbezitters de boel voortaan op willen ruimen. Maar het is er nog niet van gekomen 😊
Hondenbelasting betalen is GEEN excuus om de poep van je eigen hond niet op te ruimen. Dat is werkelijk een non-argument. Als ik geen prullenbak kan vinden neem ik mijn eigen troep mee naar huis. Daar heb ik prullenbakken en kliko's. En ik betaal belasting maar nee, dat geeft me niet het recht om te gaan poepen op straat. Het is een kwestie van fatsoen.
Dat wil ik ook eens doen maar ze gaan me altijd zien. Ze beginnen hier al om 6u te wandelen met hun honden. Dan ga ik nog problemen krijgen omdat ik de straat vervuil met vlaggetjes? Misschien eens 2 wijntjes drinken, dan boeit het me niks meer als anderen mij zien rondlopen met vlaggetjes
Heb zelf een hond. Maar die laat ik echt niet op speelplekken of bij een school uit. Vind het super asociaal. Bij de school buiten het hek liggen een paar van die tegels met de afbeelding van een hond die zit te poepen met een rode streep erdoorheen. Van de week lag er dus zo'n gore drol bovenop die tegel. Ik ga me zelfs afvragen of sommigen het niet express doen...
Tis zo'n kleine moeite om een paar boterhamzakjes mee te nemen en een drolletje even op te pakken... vind het niet meer dan normaal. Na 2 kinderen ben ik echt niet vies van een hondenkeutel
Misschien begrijp ik je antwoord en smiley verkeerd, maar: waarom zou Sydneys de hondenkak van een ander moeten opruimen? Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de eigenaar!
Hahah, helemaal teut, zie het al voor me! Hier wel eens met de buuf over gehad. Die wilde wel helpen want die wordt er ook gek van. Die heeft overal schijt aan 😜 dus dan komt het wel goed!
Inderdaad. Waarom moet ik de hondenpoep van anderen opruimen? Ik heb geen hond, kat, ezel, paard of wat dan ook. De enige poep die ik in zakjes doe is van ons zoontje en hopelijk komt daar ook een einde aan
Ik erger me er ook kapot aan! Hoe vaak ik al niet mijn kinderwagen heb moeten afspuiten omdat ik weer door een drol ermee gelopen ben! Bah! We hebben 1 x iemand betrapt die zijn hond midden op straat liet poepen, hij keek eerst de straat rond of niemand het gezien had (wij wel dus). Mijn vriend stond in 2 tellen beneden en sprak de man erop aan.. hij zei dat hij geen zakje bij zich had (had hij uiteindelijk wel) want hij kwam uiteindelijk terug gelopen met een zakje uit zijn jas pakkend..
Bij ons ligt juist alleen kattenpoep op het KINDERspeelveldje (en in onze tuin! En op de motorhoes van mijn man!). Maar daar wordt niet over gesproken. Katten worden gewoon buiten gelaten, wordt de hele dag niet naar omgekeken en schijten de hele buurt onder. En wij met honden, ja daar hebben mensen last van. Ze mogen voor katten wel een kattenbelasting invoeren.....
Wij hebben zelf een hond (die we overigens netjes laten poepen in het gras), maar ik erger mij er ook aan. Onze hond heeft wel eens op straat gepoept, ze kon het op de een of andere manier niet meer ophouden tot het volgende grasveld. Ik ben toen naar huis gegaan en heb een zakje opgehaald om de drol van de straat af te halen.