Oke, lekker vunzig verhaal. Ik kwam vanmiddag thuis en mn hondje (chiuahua van 1 jaar) werd helemaal gek! Ik hoef hem maar aan te raken of tegen hem te praten en hij begint te rijden. Hij is erg onrustig, kan zn plek niet vinden. En als ik hem geen aandacht geef dan maakt hij hele rare geluidjes. Manlief kwam thuis en bij hem doet hij het niet. Hij wilde niet eens met me man mee om uitgelaten te worden. Normaal geen probleem! Het is dus echt heel erg, zo erg is het nog nooit geweest!! Weet iemand hier misschien de oorzaak van en wat ik er tegen kan doen (behalve castreren)
Loops teefje in de buurt? En ja, laten castreren zou kunnen helpen. Sowieso 'even' laten zien wie de baas is. Absoluut niet tolereren dat hij mag rijden, want dan is hij de dominanste. De enige die zouden mogen rijden ( in de honden wereld dan hé ) zijn de roedelleiders, jullie dus. Maar castreren is niet DE oplossing. Een stukje heropvoeding vaak wel.
Oke gaan we doen! Hij heeft dit nog nooit gedaan, dus waren beetje bang dat er iets mis was... Ik bedoel rijden doet hij heeeel soms, maar wel op zn eigen knuffels.. dan vind ik het niet echt een ramp. Lijkt wel alsof ik, voor hem, het loopse teefje ben :S
Inderdaad een loopse teef is ook het eerste wat ik denk.... Nou mijn jack russel doet het ook vaak en we proberen het hem echt wel af te leren, apart zetten, in zn nekvel grijpen en hem stevig toespreken, een tik tegen zijn edele delen geven het helpt allemaal maar even. Dus ik overweeg toch om te laten castreren....Ik wil niet zeggen dat het de oplossing is, maar ik weet hoe gek je ervan kan worden
Het kan een loops teefje zijn.. Maar hij doet het alleen maar bij mij! Waar komt dat dan vandaan?? En zijn ze daar de hele middag dan mee bezig?? Want het is nu al vanaf kwart over 2 ror half 7.. Hij ligt nu te slapen dus ff geen last
onze vorige hond deed het ook.. na eenpaar dagenm constant straffen hebben we hem in de wc gezet.. in het donker.. Klink heel hard en cru maar was de enige oplossing.. ze houden absoluut niet van een kleinere en donkere ruimte.. na 3 minuten hebben we hem er uit gehaald en heeft het niet weer gedaan..
Hmmm dat zou ik al afstraffen dat reupen. Reupen is vaak ook dominantie. Dat mini monster is dan én geil, en hij denkt ook nog eens dat hij de baas is in huis Doet hij dat reupen op knuffels vaak als jij alleen bent, zonder man? Maar afstraffen dus, wegpakken, een duidelijk NEE! en weg zetten. Verder meer gaan bevestigen dat jullie de bazen zijn. Dus eerst jullie eten, dan de hond. Er wordt gespeeld als jullie het zeggen, niet als de hond naar jullie toekomt. En het spelen is klaar als jullie het genoeg vinden. Niet meer op de bank/bed, bij uitlaten jullie als eerste uit huis en dan pas de hond. Probeer bovenstaande dingen eens, en kijk dan verder. Misschien helpt het, lukt het niet dan kan je altijd nog castratie overwegen. Succes!
Lijkt er idd alsof er loopse teefjes in de buurt zijn. Schijnbaar ruik jij dan het lekkerst om zijn frustratie dan even op kwijt te kunnen. Aangezien hij nog maar 1 jaar is, zal hij denk ik nog niet weten wat hij met zijn hormonen aan moet. Dus castreren zou ik zowieso nog niet doen. En hij zit in een leeftijd dat hij zich dominant kan gedragen. Geef hem een time out als hij weer tegen je aan begint te rijden en als even waarschuwen niet helpt. Dus even in de bench of in een halletje, zodat hij even af kan koelen. Zo laat je zien dat jij de baas bent en dat jij bepaald wat er in huis gebeurt.
Je hond zit nu inderdaad in zn puberteit en weet zich met zijn hormonen geen raad. Mogelijk sta jij "lager in rang" dan je man, aangezien hij bij je man niet "rijdt" en probeert hij dus op deze manier een stapje hoger in de rangorde te komen. De hiervoor genoemde tips zijn goed toe te passen en probeer dat ook een tijdje uit. Enne... het rijden op een knuffel moet je ook gaan verbieden.... hij mag helemaal niet rijden. Mochten al deze tips niet helpen en je overweegt uiteindelijk toch castratie. Laat hem dan eerst chemisch castreren, dat is een tijdelijke castratie. Maar dan kun je wel zien of het dé oplossing is voor dit probleem. Helaas al een paar maal gezien dat castratie dus uiteindelijk niet de oplossing bleek te zijn.