Hondenprobleem, Help!?

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Wij zijn een gezin met 2 kleine kinderen en een hond van 7 jaar oud. Hij heeft altijd al moeite gehad met alleen zijn. Als ik overdag werk dan doen we hem in de gang, want anders springt hij op de bank en komt alles onder de haren en dat wil ik niet. Maar... als hij nu iets hoort buiten dan begint hij tegen de voordeur op te springen en heel erg hard te krabben. Vanmiddag toen ik thuiskwam ook weer. Ik riep nog dat ik het was, maar hij ging alleen maar harder krabben. Er lag gewoon verf op de grond, zo hard ging hij tekeer...!!!

Wat kun je hier nou tegen doen? Word een beetje wanhopig van dit gedrag?

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

misschien een gedrags therapeut bellen om te kijken wat die er van zegt ?

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Interessant speelgoed geven als je weg bent? Bijvoorbeeld een Kong met wat lekkers erin of een lekker bot?

Probeer het speelgoed of het bot alleen te geven als jullie weg zijn. Dan blijft het langer interessant.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wij doen de hond tegenwoordig in de bench als wij niet thuis zijn.. vond het in het begin wel een beetje zielig maar nu is ze er gewoon aan gewend..

Als ik mijn werkkleding aan heb en de baby in de maxicosi doe gaat ze alvast in de bench liggen :)

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hij is overal ook zo snel op uitgekeken. Is geen hond die met speelgoed speelt. Af en toe een bot, maar dat duurt nooit lang.
    En vroeger kreeg ik klachten van de buren toen hij in de bench zat. Zo vreselijk jankte hij wanneer ik weg was. Het is van zichzelf ook een super zenuwachtig beessie.

Maar begin me nu te ergeren aan dit gedrag. Hij heeft de hele voordeur en alles eromheen vernield. Moet gewoon weer opnieuw schilderen.

Bah soms zie ik het ff niet meer zitten met hem.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hij krijgt gewoon te weinig beweging, te veel energie en te weinig aandacht.

als je thuis komt niks zeggen en wachten met de deur open te doen tot hij stil is niet eerder, anders beloon je het gedrag alleen maar,

smorgens even uurtje eerder opstaan hond aan de fiets of lopend flink stuk wandelen of fietsen, bot geven.

of zorgen dat tussen de middag de hond mee gaat met uitlaat service of iemand anders die hem uitlaat en hem beweging geeft

7. chantal1984

Doe je wel genoeg met hem ?

en een gedrags therapeut heb je die al eens gebeld voor advies ?

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ja ik denk idd dat hij te weinig beweging krijgt nu we 2 kleintjes hebben. En een uur eerder opstaan is ook geen optie. We staan al om half 6 op! Maar ook al laat ik hem de hele dag rennen, zo gauw hij alleen is is het mis. Hij hoort dingen buiten en voelt zich buitengesloten waardoor hij gaat krabben. Ik snap het wel van hem, maar het kan natuurlijk niet!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de dierenarts is een apparaatje te koop wat bepaalde feromonen afscheidt. Dingetje in het stopcontact doen en dan werkt het al. Ik weet uiteraard niet of het voor jullie zou werken, maar er zijn wel heel goede resultaten mee behaald. Het heet iets van DAP ofzo.

10. chantal1984

maar dat is ook niet met een dag of twee opgelost he dat duurt ff .. je moet de hond gewoon de tijd geven ..

en nogmaals de vraag heb je al eens een gedrags therapeut gebeld ?

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Hoe heb je hem als pup getraind om alleen te blijven? Honden zijn roedeldieren dus het is niet echt vanzelfsprekend voor ze dat ze alleen kunnen blijven, dat moeten ze echt leren.
    Ik zou een bench kopen en benchtraining doen, langzaam opbouwen.
    Of als het allemaal niet lukt naar de hondencrèche brengen of een uitlaatservice inschakelen als je moet werken. Onze hond ging ook altijd naar de hondencrèche op dagen dat ik buiten de deur werkte, vond ze hartstikke leuk. En ik denk ook dat je buren je dankbaar zullen zijn ;).

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben in het verleden toen ik nog thuiswoonde (6 jaar geleden)
    een hond gehad die ook echt niet alleen thuis kon zijn hij sloopte alles wat los en vast stond.. wij hebben een gedragsterapheut in huisgehad.. nou het kosten alleen maar geld:D.. hij kwam niets tekort aan aandacht.. vaders ging er elke dag 3x een uur mee wandelen we hebben verschillende dingen geprobeert van halsbanden met piepjes tot vieze geurtjes het heeft allemaal niet mogen werken.. uiteindelijk kregen we klachten van de buren kregen mij ouders de wooncorporatie op hun dak en toen hebben mijn ouders een verschrikkelijk besluit moeten nemen hij moest weg :(.. uit eindelijk is onze baike bij wat oudere mensen gekomen die al met pensioen waren dus de hele dag met hem konden doorbrengen.. en dat ging heel goed..

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Onze hond is alleen overdag.
    We zetten dan de radio aan zodat hij toch nog geluiden hoort en denkt dat er gewoon nog iemand in huis is.
    Hij loopt bij ons los in de gang, daar staat zn grote mand, zn eten en drinkbak en zn speeltjes.
    Als we weggaan vullen we een kong met wat koekjes en stoppen er een dentastick in die hij eruit moet proberen te krijgen.
    Daar is hij vaak wel een tijdje me zoet.
    Als wij onze schoenen aantrekken en de kong pakken weet hij al dat hij naar de gang moet en gaat netjes in zn mand zitten tot we eraan komen met de kong.
    Dit hebben we vanaf jongs af aan geleerd als we weggaan om hem dan zn kong te geven met wat lekkers.
    Hij is nu bijna 11 maanden en het gaat super het alleen zijn.
    In zn pubertijd had hij nog wel eens een klein sloopmomentje maar dat is gelukkig nu net voorbij.

Als we nu thuis komen en hij hoort het steektie zn kop door het kattenluik in de tussendeur om te kijken wie het is haha.
    Vaak zie je zn kop heen en weer gaan door het harde kwispelen wat hij dan doet.
    De buren hebben hem maar 2 keer gehoord in totaal.
    Beide keren waren we de radio vergeten zachtjes aan te zetten.

14. LittleMonsters

hihihi ik zie het al helemaal voor huh wie daar even kijken hoor hahah

15. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

View attachment 96451
    Toen kon hij er nog doorheen hahaha, hier kijkt hij naar de gang toe.
    Nu zie je alleen zn neus en ogen door het luikje heenkomen.

16. LittleMonsters

hahahah helemaal geweldig..

17. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Onze hond had er op het begin ook moeite mee. Tenminste ze ging telkens op de bank liggen en dat wilde ik niet. Wij hebben uiteindelijk een hekje tussen de woonkamer en keuken gemaakt (ook vanwege de kids, als ik aan het koken ben ze niet in de keuken kunnen). Ze weet zodra wij weggaan ze naar die kant moet. Daar heeft ze der mand en speeltjes, drinkbak enz.

Haha wij hebben ook een kattenluikje naar ons balkon, toen onze hond klein was (ook een labrador) ging ze ook door het kattenluikje en zat ze op het balkon, maar ze durfde nooit terug..

18. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Ach das wel bekend probleem, hebben wij ook met onze basset.

Die hebben we vanaf pup geleerd alleen te zijn en die doet het gelukkig inmiddels perfect. Alleen het bank liggen....heeeel fijn vinden ze het :D Ik ben de deur nog niet uit of meneer ligt er heerlijk opgekrult in een hoekje. Ik heb er maar doeken opgelegd dan zitten die onder de haren en krassen maar niet de bank. Vervang liever een deken als een bankstel :)

Vroeger liet ik nog weleens de radio aan, vond ie wel ok maar nu inmidels doet ie het prima alleen zonder radio of andere gekke dingen.

19. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    De enige reden dat hij niet in de woonkamer mag is de bank. We hebben een vrij nieuwe stoffen bank en ik wil hem daar absoluut niet ophebben. Maar om nou telkens allemaal dekens erop te leggen als ik weg ga. Heb al werk genoeg aan 2 kleine kinderen. Maar hij heeft dan natuurlijk wel meer vrijheid. Alhoewel ik vrij zeker weet dat het krabben aan de deur daarmee niet ophoudt.

Een hondencreche zou geweldig zijn, maar kost vast wel wat. En om nou ook nog 's ochtends de hond weg te brengen.... Vraag me ook af of er in mijn woonplaats wel een is. Heb er nog nooit van gehoord.

Mijn man heeft nu een soort van houten plank gemaakt, zodat hij niet bij de voordeur kan komen!

20. Racesmurf

Racesmurf Niet meer actief

Ja luister eens, je moet er wel moeite voor doen natuurlijk ... :)

Share This Page