hondenvoer slecht voor een kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door San79, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Vlinder, Alicia geeft het antwoord al ivm Eukaneuba bij de dierenbescherming. Eukaneuba zal er wel geld in steken.

En ik heb dat stukje tekst niet getypt hoor, ik heb het overgenomen.
    En waar hoor (lees) je mij zeggen dat het de waarheid is? Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit. Vooral wat betrefd de granen etc.
    Idd, slachtafval zou je met barf ook kunnen geven. Wat boven de tekst staat (De waarheid over brokken) heb ik niet geschreven, dat stond erboven.

Maar goed, iedereen moet het zelf weten wat ze hun beest eten geven. Ik kies voor de natuurlijke weg, en zo duur hoeft Barf niet eens te zijn.
    Wij barfen niet maar geven kant en klaar vers voer en ben met 3 katten €30 in de maand kwijt (totaal) Nu koop ik groot in, maar toch.
    Voor een zak Royal Canin ben je al snel €60 kwijt.

En WTF? Waarom haal je mijn kind en poedermelk erbij? Heb jij enig idee waarom ik dat geef? Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, ik veroordeel niemand maar ik geef mijn mening en een (vind ik) interresant stukje tekst.
    Niet iedereen weet wat er in brokken zit, en het zou nou zo kunnen zijn dat ik er iemand mee kan helpen. Prima als je brokken geeft, maar het kan ook anders en dat weten de meeste mensen niet.
    En waar doe ik uit de hoogte dan? En nee, ik heb geen bron (moet dat altijd dan) ik heb het overgenomen van een site (www.staffordforum.nl)

Ik vind dat jij denigrerend doet, met je bladiebla, 1 of andere idioot, oproerkraaier en lachwekkend terwijl ik mijn mening plaats.
    Maar what ever, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt =;

Zo, laten we nu maar weer ontopic gaan :)

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Kreeg vroeger ook poedermelk, ben groot geworden hoor, al 1,63 cm :p

Astrid , soms is barfen wel beter voor het dier, zit meer dierelijke stoffen in, maar omdat ik er niet tegen kan, om kuikens e.d te geven of uberhaupt al vlees aan te raken wat niet meer leeft kiezen wij dus voor royal canin.
    Voor de een is dit beter, en voor de ander dat. Ligt ook veel aan het dier en aan de eigenaar.

3. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

ik moet :cry: :cry: :( om dat verhaal van astrid. hoop echt dat het niet waar is. Vlooienbandjes in het hondevoer mijn god! Oh ja, en ik geef mijn katten 1x per dag een blikje vlees,oeps..Hoop niet dat die tanden gaan rotten.

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    vlees is niet erg hoor, zolag je er maar rekening mee houd ernaast ook brokjes te geven, want in vlees zit niet voldoende voedingsstoffen.

Zal ook even uitleggen dat in hondenbrokken en in kattenbrokken afvalvlees zitten van runderen en geloof ook varkens, schapen ed, soms zelfs paarden net als in de frikandelen.
    En in sommige brokken ook vis, niet in alle!

5. danip

danip Niet meer actief

Ik geef Carnibest aan mijn hond, is dat ook verkeerd dan? Ik dacht dat dat juist wel heel erg natuurlijk was :confused: Hmm.. maar om nou zelf te gaan barfen, dat zie ik niet zitten.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Carnibest is super! Dat is KVV (kant en klaar versvlees) dat geef ik zelf ook en de katten doen het er geweldig op.
    Barfen is gewoon super veel werk, en als je er de tijd (en zin) voor hebt, super! Maar KVV doet er echt niet aan onder, alleen is het gewoon veel makkelijker.

Onze katten hebben we geadopteerd en zagen er echt niet mooi uit (ook te dik) wij zijn KIVO gaan geven en ze zien er super mooi uit :)

7. danip

danip Niet meer actief

Ja ik gaf eerst Cavom, en dat vond ze helemaal niet lekker. Ze at dan gerust een dag niet :( We zijn toen overgestapt op carnibest, en nu heeft ze het al bijna op voor je het neerzet :) Bevalt heel erg goed, en ze ziet er ook beter uit. ben blij dat Carnibest toch niet slecht is :)

Moet wel zeggen dat de honden die we thuis hadden het altijd wel heel goed deden op Cavom, dus volgens mij als je voor een brok kiest, is dat wel een goede keuze.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja brokken zoals Cavom, Farm Food enzo zijn natuurlijke brokken. Daar hoor ik ook goede dingen over!

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gelukkig hebben we ook nog een e.u. wetgeving waarin staat dat alle diervoeding die hier verkocht wordt ingredienten moet bevatten die geschikt zijn voor menselijke consumptie.

als een kat alleen hondenvoer eet mist hij Taurine, een voedingsstof die essentieel is voor een kat, en te weinig in hondenvoer zit.

Als je twijfels hebt over de ingredienten van je brokken en waar die vandaan komen, kun je geruste de fabrikant bellen of voedsel en warenautoriteit.

Groetjes DeeLighT

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Dat is werkelijk het meest onzinnige wat ik ooit gelezen heb, misschien eerst maar eens zelf een etiket lezen van royal canin of bijvoorbeeld ecostyle... :rolleyes:

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Aangezien het nachtje voorbij is, en de kat het vast overleeft heeft, sluit ik dit topic. Mede gezien het feit, dat het allang niet meer gaat over: of de kat een nachtje op hondenvoer kan leven.

Verder had ik niet verwacht, dat dit topic uit zou monden, in moddergegooi. In de forumregels staat beschreven, dat van een ieder verwacht wordt, respectvol met een ander om te gaan.

Deel Deze Pagina