Hondenvraag, hij kan niet alleen en sloopt de deur!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Onze hond heeft best moeite met alleen zijn, maar als wij werken moet het gewoon!
    Nu laten wij hem altijd in de gang als we weg zijn. Alleen presteert hij het iedere keer om het deurkozijn te vernielen. Als we dan thuiskomen ligt er weer een lading verf op de grond en het lijkt wel of hij er ook aan gebeten heeft, zit gewoon een gat in.

Wat moeten we hier nou aan doen? Word een beetje gek van de bende. De gang ziet er niet uit. Gister zat er een vieze pootvlek van hem op de muur zo hoog als ik. Dus zo wild is hij dan aan het springen als hij alleen is.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe oud is hij ?
    Zou zelf in eerste instantie voor een bench kiezen, en dan vervolgens met hem gaan trainen. ( eerst even naar buiten en belonen als hij stil is/niets sloopt, en dan de tijd tussen weggaan en terug komen steeds groter maken )

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik zou ook voor een bench gaan, onze hond is nog erg jong 8 maanden en opzich gedraagt ze zich wel maar als we langer weggaan doen we haar altijd in de bench dan ga je toch geruster weg... :)

4. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik zou inderdaad ook voor een bench kiezen. De tijd totdat hij er aan gewend is, zal even vervelend zijn, maar met de tijd zal hij het echt zien als "zijn plekje". En wellicht dat het nog helpt als je hem een grote kluif geeft, zodat hij wat afleiding heeft?

Zelf hebben we vroeger ook een hond gehad die dolgraag aan de tafelpoten ging kluiven, toen hebben we er sambal op gedaan. Helaas vond ze dat lekker, met als resultaat dat we een week overal diarree konden opruimen... ;)

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hij is ruim 8 jaar.
    Heb hem als puppy in een bench gehad, maar nadat de buren steeds klaagden over zijn lawaai heb ik de bench niet meer gebruikt. Hij werd helemaal hysterisch!!! En ik vind de ruimte in de bench ook best klein om zo lang in te zitten. Hij is op zo'n dag toch wel 6 uren alleen...

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik wilde zeggen dat het een fase is het slopen.. maar gezien hij 8 jaar is gaat dat niet meer op.
    Onze hond heeft tot hij een jaar was de gang bij ons gesloopt en nu doet hij niks meer. Hij zit maximaal 4 dagen alleen voor uurtje of 7 a 8.
    In het begin heel veel getraind in het alleen zijn, dus steeds stukje verder weg en als hij niet piepte terug komen en hem belonen.
    Misschien dat dat ook nog wel lukt. Je kunt het altijd proberen.
    Of de radio aanzetten?

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar wat doe je dan als je oefent en hij begint gelijk te piepen? Want dat is wat onze hond doet. Ik ben nog niet buiten of ik hoor hem al zenuwachtig door de gang lopen en piepen!

We hebben onze tuin helemaal afgesloten, dus het zou heerlijk zijn als hij daar kan zijn als wij er niet zijn. Maar heb helaas geen schuur of hok waar hij dan in kan, dus als het slecht weer is is dat geen optie.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  9. Samama

Samama Niet meer actief

Ik denk dat als je hond al 8 jaar is je hem niet meer in de bench gaat doen (althans, zou ik niet doen) wellicht voelt hij zich opgesloten in de gang en probeert hij een uitweg te zoeken? (in dit geval maken). Kan je hem niet ergens anders in huis "veilig" neerzetten zonder hem het gevoel van opsluiting te geven?

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    hij mocht een tijdje in de woonkamer, maar ik heb geen zin/tijd om telkens allerlei dingen op de banken te leggen. hij wil er dan namelijk op. mag normaal nooit van ons, maar hij maakt daar echt misbruik van! dus moest ie weer in de gang van ons..

11. noukie89

noukie89 Niet meer actief

mijn moeder heeft ook een hond van 8 jaar en die doet ook zo vreemd als de deur dicht is blijft hij open dan is er niks aan de hand

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik weet het ook niet meer, weet alleen dat ik er goed van baal en dat het elke keer weer een onaangename verrassing is als we thuiskomen.

Kijk weleens naar Cesar Millan, die man is zo goed met honden. Wij hebben die van ons gewoon niet onder controle!

Hij schooit ook zo erg, terwijl hij nooit zomaar iets krijgt. Leggen het altijd in zijn bak!

13. Samama

Samama Niet meer actief

Ik denk dat het bij jullie hond gewoon gaat om het opgesloten gevoel wat hij heeft in de gang.
    Als hij geen sloopneigingen heeft in de huiskamer, zou ik toch de moeite er even voor nemen om iets op of over (een kleed) de bank te leggen.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou toch nog wel voor de bench gaan, maar dan echt een benchtraining doen en dat rustig opbouwen, weer een flink aantal stappen terug doen. Google maar eens naar benchtraining, als je dat niet goed opbouwt, worden ze inderdaad hysterisch.

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    In een hondenboek had ik gelezen dat je dan eens een deur op een kiertje moet zetten (kan ook als je thuis bent, desnoods verstop je je eigen zodat hij denkt dat je weg bent)
    en dan een blikje met opgedroogde harde bonen bovenop de deur zet, zodra de hond tegen de deur krabt valt dat blikje en er stond dat een hond dan zo schrikt dat ie het de volgende keer wel laat.. in hoeverre het werkt mag joost weten ;)

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou hem met zijn 8 jaar niet meer in een bench doen en al helemaal niet voor 6 uur op een dag.
    helpt het ook niet als je een radiotje in de gang zet en die zachtjes aan doet?
    anders zou ik hem gewoon in de kamer laten en de salontafel voor de bank schuiven ofzo als je hem daar niet op wilt hebben.
    en anders het maar accepteren dat hij stiekem op de bank gaat liggen, als hij niets kapot maakt is het toch niet zo erg?

17. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ik kan me er wel iets bij indenken dat je als hond niet zo lang alleen in de gang wil zitten hoor. Geen tijd/zin om iets op de bank te leggen? Vind ik raar, als je er voor kiest een hond te nemen als je lang achter elkaar weg bent wat is het dan voor moeite om uit te proberen waar dat beestje zich het meest prettig bij voelt?

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

in de zomer tijd kan hij toch lekker buiten in de tuin?
    koop je een lekker hondenhok, of zet desnoods een klein stukje tuin voor hem af.. wat speelgoed en eten/drinken.. zorgen voor schaduw...

dan kan je in de tussentijd de bench training doen zodat hij als het herfst/winter wordt lekker de bench in kan

19. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Sja je geeft je eigen antwoord al ;) iets op de bank leggen en de deur open doen.
    No Offence, maar ik neem liever de moeite van een paar minuten of iets over de bank heen te leggen als een gesloopte deur.
    Geen zin in? Maken dan maar he :) het is het 1 of het ander.

Wat ook een optie is, is een gedragstherapeute inschakelen om te helpen bij het alleen zijn van jullie hond. Als je daar zin in hebt ;)

20. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    geef je hem iets om zichzelf te vermaken~

wat hier vaak goed helpt is dat voordat je wegggaat een grote kong geven gevuld met bv smeerleverworst, daar zijn ze een hele tijd mee zoet!

en misschien wat speeltjes geven

en evt een lekkere speelgoed knuffel bij hem in zijn mand leggen,misschien dat hij dat lekker vind..

succes!

Deel Deze Pagina