Hondenvraagje; een reu of een teef?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Kunnen jullie vertellen waarom je een bepaald geslacht zou kiezen, of waarom juist niet.
    Beiden hebben voordelen en nadelen.

Als nadeel van een teef zou je loopsheid kunnen noemen en bv. van een reu het haantjesgedrag wat sommigen vertonen.

Voor welk geslacht zouden jullie kiezen als je voor de keuze zou staan?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    in princiepe heb ik zelf liever een reu die zijn toch vaak wat minder koppig als de teefjes

maar het ligt er ook aan waar je een hond voor wilt vind ik, wil je bijvoorbeeld een waker ben je beter af met een teef die zijn veel waakser als reuen

3. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden een Cairn Terrier, en hebben bij de rasbeschrijving gekeken. Reutjes zijn vaak wat aanhankelijker en teefjes wat pittiger bij dit ras, dus vandaar dat wij een reutje wilden. Terriers hebben sowieso al genoeg pit in zich :D.

4. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik heb een teefje maar dat is omdat het zo uitkwam. Ik heb haar laten helpen dus loopsheid heb ik geen last van. Het schijnt ook beter te zijn om dit te doen omdat bij sommige rassen baarmoederkanker veel kan voorkomt en je dit mooi kan voorkomen.

Ik heb een reu gehad en ook die heb ik laten helpen want was een beetje een haantje die met iedere andere reu even de rang wilde bepalen... daarna was dit gedaan. Wat ik wel een nadeel vindt bij een reutje is dat gezeik tegen elke boom en paal... en als je niet uitkijkt doet ie dat ook in je tuin! Althans die van mijn schoonouders en dat is echt ranzig!

Wat voor ras neem je?

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij zijn ons aan het orienteren. Onze trouwe lieve schat hebben wij helaas moeten laten inslapen. Gelukkig pas na heel veel trouwe jaren bij ons te zijn geweest. Maar het is zo'n gemis.

Wij zijn aan het kijken, orienteren, hebben geen haast. Totdat die ene, waar je de klik mee hebt zeg maar.
    Wat mij betreft een leuke kruising, hoeft niet perse een bep. ras te zijn. Qua maat, niet te groot, niet te klein:(;) een middenmaatje, a la labrador zeg maar.

Ik ben zo bang bij een reu dat het zo'n 'haantje' wordt. Bij vrienden van ons zie ik dat, bij de vroegere hond van mijn ouders ook. Soms zelfs tot bijna knokken aan toe. Terwijl mijn lieve teefje altijd 'aanspraak' had als ik andere honden tegenkwam. Die speelde gezellig met alle honden mee, een enkeling daargelaten natuurlijk, natuurlijk vond ze niet alle honden leuk, lief en gezellig.

Maar dit is voor mij de reden dat ik naar een teefje neig....
    Vraag me alleen af of dit wel reeel is, want zo sluit ik 50% van de honden uit;)

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Teefje en die laten steriliseren (niet meer loops en veeeel minder kans op kanker)

Een reutje kan nog wel eens gaan rijden op je bezoek of jezelf en kinderen en lekkere kwakjes achterlaten, brrrr

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier een reu (keuze van mijn vriend, voor mij maakte het toen niet uit). Mijn vriend is van mening dat reuen ongeveer hetzelfde blijven qua karakter en teven worden wat bitcherig als ze ouder worden. Teven worden ook loops (en reuen hebben overal piemelvlekken :()

Dat ge-rij overal op valt mee. eerder op sommige honden vanwege dominantiegedrag.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat wat frommeltje zegt kun je afleren hoor, ons reutje plast echt niet tegen elk grassprietje!

Wij hebben bij onze rashond gekozen voor een reutje, een yorkshire terrier, omdat die net als de cairn terriers vaak wat liever en aanhankelijker zijn dan teefjes.

Voor de tweede hond kozen we toch voor een teefje, omdat die combinatie ons wel wat leek. Wel hebben we haar laten castreren, zodat ze niet meer vruchtbaar en loops is... En minder kans heeft op tumoren in de baarmoeder.

Reutjes hebben wel eens last van 'kwakjes', als ze ontsteking hebben. Hier gelukkig nog niet meegemaakt.

Wat voor ras gaat jullie voorkeur uit?

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Een leuke kruising waarschijnlijk.:)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

reu!

waarom... geen idee!
    maar vind er geen nadelen aan zitten!

Ik heb ze niet laten helpen en ja vooral Pulchra kan wel is stoer doen maar daar blijft het bij, hij is super met andere honden en mn andere hondje ook (pulchra is een kruising dwerg poedel dwerg schnauzer en Bikkel is een mops)

Mn ouders hebben ook 2 reuen en dat gaat met zn 4e ook goed en zelfs als er hondjes op bezoek komen (zowel reu als teef) gaat het goed.

Het heeft meer met karakter en opvoeding te maken dan met geslacht denk ik

teefjes zou ik altijd castreren! (als je geen pups wil) de kans op kanker wordt zo veeeeeel minder!

suc6! en als ik jullie was zou ik een leuk hondje gaan redden die een gouden mandje nodig heeft via een asiel of stichting!

11. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij hebben 2 teefjes herders, en bewust voor gekozen. De oudste is 13 en is idd wat knorrig maar mag het. Dat hebben we allemaal als we ouder worden.

Ze zijn wel allebei geholpen ivm loopsheid en kans op kanker.

Ik heb toen gekozen voor een teef en zou het weer doen voor een teef omdat ik ze makkelijker vind en liever naar andere hondern. uitzondering daar gelaten.

Reuen de meeste zijn pisilikkers en hebben wel is een vooruitontsteking en haantjes gedrag. Maar dat laatste kan je afleren.

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb allebei, een reu en een teef. Bij het ras wat ik heb, gaan gelijke geslachten vaak niet goed. Vandaar de keuze reu/teef.

Ik vind een reu aanhankelijker, die komt lekker bij je liggen en knuffelen. Een teefje gaat meer haar eigen gang, en als ze geen zin heeft dan komt ze niet. Nadeel zijn de vieze druppels door voorhuidontsteking. Oja, en idd plasjeslikken buiten. Gadver!

Teefjes zijn feller van karakter, reuen vaak meer sulletjes. Daarentegen zijn reuen vaak weer dominanter, maar teefjes kunnen er ook wat van!

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    De meningen zijn erg verdeeld, en dat is maar goed ook, anders zou het ene geslacht populairder zijn dan het andere.....

Ik laat het even bezinken. Ik neig nog steeds naar een teefje maar ik sluit niet uit helemaal 'verliefd' te kunnen worden op een geweldige reu....Wij orienteren ons verder, net zo lang we nodig hebben om de voor ons meest geschikte gezinshond te vinden.

Bedankt voor jullie meningen!

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    wij hebben een reu, bewust voor gekozen omdat het ras wat wij hebben (Samojeed), de reutjes mooier zijn (althans dat vinden wij dan he ;)) de teefjes zijn wat kleiner en ranker en hebben korter en stroever haar en reuen hebben wat meer "leeuwemanen".

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier twee volle reuen en een geholpen teef.
    Bij ons ras gaat mijn voorkeur uit naar de reuen. Die zijn inderdaad wat knuffeliger en ook veel duidelijker in hun gedrag.
    Teven kunnen meer bitchy zijn en voor mijn gevoel hebben die altijd nog een verborgen agenda.

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij hebben onze reu ook laten helpen, omdat hij inderdaad ging rijden en ook de spetters op de tegelvloer elke dag ;) vond ik erg vervelend
    Na de castratie hier geen last meer van,
    wij hebben geen last van elk boompje moeten ruiken of tegenaan gaan staan. maar onze reu plast dan ook nog steeds als een teefje :) ( nu bijna 1jaar )

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Wij hebben bewust gekozen voor een teefje. Het nadeel van een reu vind ik dat ze toch vaak gaan rijen op dingen. Een teefje wordt loops, maar na een keer laten we haar helpen en hebben we daar ook geen last meer van. Van reuen vind ik het ook vervelend dat hun piemel er vaak uit hangt als ze zitten. Dat vind ik zo ontzettend ranzig.

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier een teef! Persoonlijk vindt ik reu-en een beetje ''vies'' omdat het geslachtsorgaan altijd erg uitsteekt en dat vindt ik niet zo fris. Nadeel van een teef is indd de loopsheid. Wij hebben onze teef nog niet laten helpen omdat we haar graag één nestje willen geven als ze wat ouder is en daarna wordt ze ook geholpen. Vind het ook een nadeel dat een reu altijd en overal maar zn poot op moet tillen.
    Normaal gesproken 'rijdt' een teef ook niet en dat vonden we ook een voordeel. Heb eigenlijk altijd teefjes gehad.. De teef die we nu hebben is weer een uitzondering, ze mag namelijk graag 'rijden'!

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier gekozen voor een reu omdat die niet loops worden en om hem te laten helpen is een wat makkelijkere operatie dan bij een teef.

20. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hier een reu, met alles erop en eraan :cool: Ik vind castreren/steriliseren omdat het lekker makkelijk is onzin nl. Zou het alleen doen uit medisch oogpunt. Maar dat is mijn mening ;) Daarbij een teef krijgt echt niet alleen kanker doordat ze niet gesteriliseerd word hoor.

Deel Deze Pagina