Hondenvraagje; een reu of een teef?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze hond zelf uit het nest mogen kiezen.
    Eerste keuze hadden we.
    Nou was het voor ons beide niet de eerste hond en we wilden graag een reu.
    Allebei eerder een reu gehad en goede ervaringen hiermee.
    (Ze zeggen altijd dat reuen dominater zijn dan teven, maar mijn ouders hadden een teef die minstens zo dominant was als de gemiddelde reu )
    Reuen worden vaak wat forser qua uiterlijk en ik vind dat mooier.
    Nu hebben wij de grootste reu uit het nest gekozen en wisten dat het een uitdaging zou worden, en dat is het!
    Het is een bruine Labrador die erg gevoelig is voor prikkels van buitenaf, maar wel graag haantje de voorste is.
    Hij is nooit agressief naar andere honden, maar staat wel zijn mannetje.
    Ook heeft hij een echte leider nodig die hem regelmatig weer terug op zijn plek zet. ( hij wil de grenzen nog wel eens proberen te verschuiven )
    Ik train veel met hem ( o.a. jachttraining ) en dat werkt goed.
    Een reu of teef tja... dat is persoonlijk.
    Er zullen mensen zijn die persè voor een teef zouden gaan en die persè voor een reu zouden gaan.
    Ik vind dat je ook met kijken naar je zelf als je deze keuze maakt.
    Wat voor ras wordt het? Hoeveel tijd heb je voor de hond? Ga je trainen? Heb je ervaring met het hebben van een hond?
    Als je een ras hebt gekozen zou je bij een fokker van je keuze je twijfel ook kunnen bespreken.
    Vaak kunnen zij goed inschatten welke pup geschikt voor jullie gezin is.
    Succes met je keuze in elkgeval.

2. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Dat zegt toch ook niemand?

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Persoonlijk ben ik fan van teefjes :)

Op dit moment hebben wij een reu, een heel lieve hond maar soms krijg ik wat van dat haantjesgedrag steeds. Overal waar een andere hond heeft geplast moet hij ook, zelfs als dat binnen is! En hij heeft enorme geldingsdrang naar andere honden toe, ook nadat hij is gecastreerd. Hiervoor hebben we vooral teefjes gehad, en die hadden dat geen van allen. Voor mij dus hierna geen reu meer, hoeveel ik ook van ons hondje ben gaan houden..

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Jawel ;) ik lees al een paar keer dat mensen hun hond laten castreren of steriliseren vanwege groene spetters of loopsheid.

Deel Deze Pagina