zelfs de maya's geloven niet in hun eigen kalender haha. de halve wereld op zijn kop behalve de maya's zelf. en áls het dan toch zo opmerkelijk zou zijn (wat het dus blijkbaar niet is..) is het waarschijnlijk nog altijd gewoon mensenwerk. net als de graancirkels. lekker anderen bang maken (of misschien in de hoop dat we opeens wat voorzichtiger met de aarde omgaan)
Ja ach, tis weer de nieuwe paniekzaaierij. Ben er echt niet van onder de indruk. Als ik me overal druk om moet maken wat er rond gestrooid wordt, dan heb ik ook geen gelukkig leven meer. Waarschijnlijk gebeuren dit soort dingen al honderden jaren, maar moesten mensen weer ergens bang voor worden.
Die in Zweden zijn niet uit de lucht gevallen. Dat was bij mijn zus in de straat en de vogels zijn aangereden door een vrachtauto terwijl ze op de straat waren ( eten)
Ja ik had et er vanochtend over met haar. Het is daar al even flink koud met veel sneeuw. De vogels hadden daar eten gevonden en zaten midden op de weg. De chauffeur van de vrachtauto ging er waarschijnlijk vanuit dat ze wel weg zouden vliegen. Dat deden ze dus niet. Maar inderdaad weer een voorbeeld van een media die niet te waarheid bericht. Vogelsterfte Zweden door 'extern geweld' | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Het is maar goed dat we niet alles van te voren weten! Ik geloof niet in de kalenders, en maak me niet druk over het einde van de wereld. Iemand beschreef net: ,, Pats, boem, weg'' Ik neem toch aan dat we dan allemaal tegelijk gaan. Ik ga hier ook niet slechter van slapen, dan heb ik geen leven meer Toch sneu voor deze dieren. 1000 zijn veel
alles wordt tegenwoordig zo opgeblazen. van elke mug wordt een olifant gemaakt. alles moet breed uitgemten worden op 100 journaals en mediakanalen. ik ben d'r een beetje klaar mee onderhand hoor. ik wordt doodziek van de manier van doen van de media van tegenwoordig.of het nu schrikbarend meer gebeurd dat er vogels sterven dat weet ik niet. eerder werd er denk ik minder aandacht aan besteed. en voor de pessimisten die geloven dat de wereld in 2012 vergaat is het weer een mooie bevestiging.
hier in nederland zijn ok dode vissen aangetroffen stond in spitsnieuws maarja de maya kalender was een fout hahaha en nee ben niet zo bang aangelegd de aarde draait denk ik zoek op nostradamus en zie hij vertelt tot 3497 en dan vergaat de wereld zegt tie ahhhahaha
Ja dat is dus zo apart Veel mensen (ik heb het zelfs in artikelen gelezen) denken dat het de einde van de wereld betekent. Terwijl het volgens mij het einde van een tijdperk betekent. Ik geloof zelfs dat ze menen dat de wereld er daarna juist beter uit komt te zien. Maar goed, ik geloof absoluut niet in dergelijke theorieen. In 2000 zou de wereld ook vergaan toch. Volgens mij is het al zo vaak verkondigd. Ik durf te wedden dat ze 1000 jaar geleden ook dachten dat de wereld zou vergaan En we bestaan nog steeds. En tsja, misschien gebeurt het wel over een paar jaar, daar ga ik me niet nu al druk om maken. Wel een apart verhaal van al die dode vogels, dat wel. Ik kan me voorstellen dat doemdenkers hiervan "smullen".
2220, dus we hebben nog wel even (onderschrift maar even aanpassen dus.. ) ik zeg, kom maar op met die flashforward, ik wil wel eens weten wat ik over een half jaar aan het doen ben
jaaa ga hier nog meer paniek lopen zaaien! gossiedepossie, als er bij iedere dooie vis of vogel wordt gezegd dat de wereld vergaat..... ik snap echt niet dat je daar in kunt geloven hoor je moet jezelf niet zo gek laten maken. die mayas voorspellen wel meer dingen die niet uit komen......
Als zij dat denkt dan mag zij dat ook gerust zeggen. Jullie geven toch ook allemaal jullie meningen. Ik zelf weet het niet en zie het allemaal wel
Inderdaad. Nou ik heb samen met mensen van de woestijnroos ( winkel/sociaal centrum De Woestijnroos, spirituele boeken, klassieke cd's, edelstenen, wierook, tarot kaarten) me daar wel in verdiept. Boeken gelezen et cetera. En nergens staat dat het een einde van de wereld zou betekenen. Ze leefden wel meer met de sterren en daar is het op gebaseerd. Ik geloof niet in eind van de wereld voorspellingen. Voorspellingen kunnen soms waar zijn maar elk verandering die plaatsvindt in de tijd maakt een voorspelling weer minder betrouwbaar. Immers kun je je eigen toekomst zelf sturen. Maar goed we zullen het zien eind 2012. Dan gaan we met zijn allen. Nou prima hoor.
een mens lijdt het meest, door al het lijden dat ie vreest en wat nooit op komt dagen.... ik ben te nuchter voor dit soort dingen denk ik. of ik heb al te vaak gezien en meegemaakt dat je door elk willekeurig voorval of ziekte morgen dood kunt zijn. ik ga mijn levensdagen die nog heb dus niet verspillen door in te zitten over een angst dat de wereld vergaat. als dat zo is dan is dat toch zo....
wat ook wel grappig is ( ik ben al wat ouder dan de gemiddelde zp bezoeker hier ) toen ik nog op school zat kregen wij met aardrijkskunde les van een man die ervan overtuigd was dat we naar een ijstijd zouden gaan binnen 30 tot 50 jaar. hij had allerlei documentatie, feiten, statistieken en screens en dia's om zijn betoog kracht bij te zetten. inmiddels zijn er daar al 25 van om en wordt het volgens mijn verbeelding eigenlijk steeds warmer ipv kouder in ons kikkerlandje.
'k heb pas ergens gehoord dat het kan komen doordat de polen omdraaien. Schijnt eens in de 500.000 jaar voor te komen en het is nu al 750.000 jaar geleden voor het laatst geweest. Vraag me niet hoe ze dat hebben kunnen meten, want dat weet ik zo niet. Wel weet ik dat het inderdaad kan. De eerste die daar natuurlijk last van hebben zijn de vogels want die reizen op het aard-magnetisch veld.
Heb even wat info opgezocht. Het eerste artikel is van 5 mrt. 2010. Kan het verband met de vallende vogels echter nergens meer vinden. 'Magnetisch veld op aarde zou snel kunnen omkeren' | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Omkering van het aardmagnetisch veld - Wikipedia
denk het ook niet bij mijn weten zijn er op dit forum maar 2 of 3 mensen net zo oud of iets ouder dan ik. maar wel grappig dat dit verhaal dus nog jarenlang hardnekkig doorging onder de aardrijkskunde leraren.