Zusje wordt gestalkt, accepteert geen hulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo meiden,

Even een vraagje, mijn zusje wordt gestalkt maar ze accepteert geen hulp om er wat aan te doen :(

Het gaan om een vriend van een kennis die haar zomaar heeft toegevoegd op msn, via die kennis heeft hij haar mobielnummer achterhaald + het huisnummer van mijn moeder.
    Deze jongen stuurt haar gemiddeld 300 smsjes per dag en als ze niet reageert hierop gaat hij midden in de nacht naar me moeder bellen. Vervolgens stuurt hij haar echt nare berichtjes van ik heb lekker je moeder wakker gebeld en blijf haar de rest van de nacht bellen enzo. Echt zieke mensen lopen er op deze wereld rond :x

Nou is ze vandaag en gister aangifte wezen doen maar de politie zegt dat ze haar nummer maar moet veranderen want ze wordt nog niet lang genoeg gestalkt :(:( Wanneer wordt je dan wel lang genoeg gestalkt?!? Als die gek voor haar deur staat???

Ik wil haar graag helpen want maak me ook zorgen om me jongere broertjes en zusjes die nog bij mijn moeder wonen maar nu wilt ze dus geen hulp accepteren; ze lost het zelf dan wel op...

Wat kan ik doen om me zusje en me moeder te helpen om van deze enge vent af te komen en me geen zorgen meer te maken om de rest van mijn familie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

oh wat eng zeg:S
    Ik zou toch een ander nummer nemen... maar ja dan moet je moeder dat ook natuurlijk. Wat irritant.
    nou veel succes en ander toch de politie blijven bellen..

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jezus dat is rot zeg..

t enige wat ik zo snel kan bedenken is als hij belt met een fluitje in de telefoon blazen, en idd telefoonnummer veranderen..
    snachts telefoon of geluid uit.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat een vervelend verhaal...

Smst en belt hij met een geheim nummer of niet? Want dan kun je misschien melding maken bij je telefoon-provider en kan zijn nummer misschien geblokkeerd worden.

En wat staat er eigenlijk in de smsjes die hij haar verstuurd?

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sja de politie doet vrij weinig tegen stalkers helaas.. kan het zelf weten.. ben paar keer mishandeld door een stalker.. politie vondt het niet erg genoeg en deed niks...
    Wanneer is het wel erg genoeg?? als ik in coma had gelegen??
    Mgoed dat is gelukkig opgelost, ben verhuisd, ander nr enz enz..

Je kunt nummers blokkeren door je provider..
    Dat kan ook voor een huislijn.

Ik weet helaas hoe vervelend het kan zijn om gestalkt te worden :(
    Sterkte voor je zusje!

6. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    belachelijk zeg. zoek een paar lekkere brede vrienden en kennissen op en laat die even een praatje met hem maken (nee geen geweld). heb ik een keer gedaan, nooit meer last van gehad.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Schijnbaar heeft hij haar ooit eens iets gevraag (ze weet alleen niet meer wat) en wilt daar antwoord op, nu ze dus daar geen antwoord op geeft wordt hij boos dat ze hem negeert... en dat smst hij dus ook de godgansedag :( Geef antwoord! Negeer me niet! En dan die dingen dus over me moeder

Ik vind het echt schandalig van de politie dat ze niks doen! Wanneer is het genoeg?!? Waarom zou je je leven moeten aanpassen voor de losers van onze samenleving :x:x:x Oh wat kan ik me hier toch kwaad om maken!

8. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik kan me voorstellen dat je je hulpeloos voelt. Als je een paar potige mannelijke vrienden hebt, zou je die kerel eens een bezoekje kunnen brengen. Spreek dan wel van te voren heel goed af, dat ze geen bedreigingen uiten. Indien ze zich beperken tot "goedemiddag, wij wilden eens even komen praten. Wij begrijpen dat jij het normaal vind om 300 smsjes te verzenden. Wij vinden dit niet normaal. Zullen we samen afspreken dat je hier gewoon mee ophoudt?" blijf je netjes en zal die gast zich als het goed is wel zo bedreigt voelen dat hij er mee kapt.
    Het punt met stalking is altijd dat het niet uitmaakt wat het slachtoffer doet, alles wat ze doet zal hij opnemen als aanmoediging. Beter is het daarom dat je zus niets (meer) doet.

9. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat balen zeg.
    Mijn zusje heeft het ook gehad. De politie doet er niet helaas niets aan.
    Je kunt bij de telefoonmaatschappij of provider vragen of zij kunnen achterhalen wie er belt.
    En een ander telefoon nummer nemen voor de vaste en mobiele telefoon. Dit nummer afschermen zodat het niet makkelijk te achterhalen is.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Staan er ook dreigementen in de smsjes? die zou ik dan bewaren en laten zien aan de politie.
    Hoor vaak dat er echt wat ergs moet gebeuren voor de politie wat doet. Echt belachelijk gewoon!
    Zou in eerste instantie wel een ander nummer nemen.
    Ze moet hem blijven negeren als ze reageert vind hij het alleen maar leuk volgens mij. Hopleijk houdt hij dan op.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat is zijn nr? dan gaat hele zw schaps pagina m even helemaal gek maken!

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk niet dat een ander nummer nemen helpt hij heeft alle andere gegevens ook heel gemakkelijk gevonden en zal dat nieuwe nummer ook vinden. ze accepteerd geen hulp zeg je maar ze is toch op het politieburo geweest da's toch ook hulp zoeken. en wat zou jij meer kunnen doen voor haar dan de politie? ik snap wel dat je iets wil doen maar je kunt niks doen denk ik. dit is iets voor de autoriteiten.

niet lang genoeg gestalkt, dat vind ik wel eng. hoelang moet je last hebben van iemand voor de politie je helpt. brrrr je zal eht maar meemaken zeg.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hihi patroeska. ;)

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou wel alles bewaren als bewijsmateriaal trouwens.

15. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Gadver, vreselijk eng lijkt me dat, hoever gaat zo'n iemand.
    Tja ze is naar de politie geweest, verdere hulp accepteert ze niet, zeg je. Dan valt er denk ik verder vrij weinig te doen.
    Heel veel sterkte voor je zusje en natuurlijk voor jullie!

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    De politie vind dit niet erg genoeg?
    Ik zou zeggen maak ELKE keer dat hij vervelend doet melding.
    Kijken hoe vervelend dat voor de politie wordt want dat is een hele berg werk voor ze.
    En tegelijk kan je zus dan zelf een dossier aanleggen met wat er allemaal al is voor gevallen voor het geval het uiteindelijk WEL erg genoeg is voor de "sterke arm" der wet.

Vind het altijd zo vreselijk als je met zulke dingen aan komt en de politie dan feitelijk zegt dat je je aanstelt (het is niet erg/ erg genoeg). Hoe veel erger moet het dan worden vraag ik me af.
    En hoeveel geld en ellende moet dit kosten voor de politie eindelijk wat doet?
    Waarschijnlijk als kunnen ze dit soort ellende in de kiem smoren als ze met 2 man sterk even een bezoekje gaan brengen aan deze jongen en hem even duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is.
    In het begin kan dit nog afschrikken zodat hij er mee ophoud.

Maar goed heb ook ooit bij de politie gestaan dat een vader weer aangifte kwam doen dat zn dochter WEER mishandelt was door dezelfde gast. Notabene in dr eigen slaapkamer. Daar was hij via het balkon naartoe geklommen midden in de nacht en was naar binnen geslopen.
    Hij moest op heterdaad betrapt worden (zei de politie letterlijk) anders konden ze niks doen :$
    Maar zelf iets doen dan ben JIJ fout!!:x
    Politieman zelf vond het ook erg maar volgens de wet mocht hij niks meer als de aangifte noteren.
    Als ze bij zulke dingen al niet mogen..... :(

17. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja idd wat is zijn nr dan bel ik hem wel ff 10x per nacht wakker :D

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    en zelfs als die voor der deur staat wordt ze nog niet genoeg gestalkt! heb er zelf lang last van gehad van me ex die vaak aan me deur stond, elke dag rond de 100 smsjes stuurden en rond de 50x belde ik had me nr al verandert maar hij bleef ook langs komen en bij me ouders bellen en voor aangifte was het niet eens genoeg! kon alleen maar steeds meldingen maken totdat dat er genoeg waren en dan kon ik pas aangifte doen! zit heel dom in elkaar allemaal...

Deel Deze Pagina