hondje al 2 uur lang in auto, wat doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Bij ons in de straat staat al twee uur lang (man zag ze aankomen) een auto met een hondje erin. Eigenaar nergens te bekennen. Manlief heeft even naar het hondje gekeken en hij lijkt oke. Hij heeft de diernambulance gebeld en die zeiden dat het zo een vaart niet loopt :(

Toch houden we het in de gaten en als het niet goed gaat met het beestje, dan slaan we toch echteen raampje in.

Waarom gaan mensen toch zo om met een huisdier??? En wat kunnen we eventueel nog meerdoen??

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Neem je hond dan niet mee! :x goed van jullie!!

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ben blij dat er nog zulke mensen zoals jullie bestaan, wou dat er dat soort mensen ook bij de Dierenambulance werkte.

Maar goed, goed in de gaten houden en ik zou de eigenaar straks wel aanspreken als ik jullie was, zeker met deze kou is dat echt niet normaal.

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Ik vind het ook raar hoor van.zulke mensen, maar met dit weer kan een paar uur niet zoveel kwaad lijkt me.
    Maar hoelang je nog moet wachten? Geen idee eigenlijk. In de auto is het natuurlijk goed beschut en nog lang niet zo koud als buiten.

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Jeetje zeg! Ik laat mijn hond ook weleens even in Auto, maar niet zo lang. Misschien moet je gewoon de politie bellen. De dierenambulance kan natuurlijk weinig doen als de auto dicht is. De politie daarentegen.
    Zou zelf niet zomaar het raam inslaan. Je bent dan wel strafbaar.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou ook de politie bellen.die kunnen eventueel contact opnemen met dierenbescherming.lijkt me dat dat beessie het nu best koud moet hebben.

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Doen we ook niet zomaar hoor. Maar je kan idd wel beschut zitten, in een auto met deze kou koelt het snel af!!!

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Zou dat nummer 188 of 118 welke is voor dierenmishandeling??? even bellen die kunnen je wel advies geven

9. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Politie bellen! Waarschijnlijk krijg je advies om het raampje in te slaan! Net als in de zomerhitte! Fijn dat er nog zulke mensen als jullie bestaan!:)

10. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    114 toch? 114 red een dier? Maar dat is volgens mij bij mishandeling?
    En anders het 0800 nummer van de politie...geen spoed, toch politie?

Zou het in ieder geval proberen

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    en???

wat apart zeg,...
    zo lang id auto.
    koud!

12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Nou de auto is zojuist weggereden. Had geen eens kans op aanspreken. Heeft er dus gewoon twee en half uur gestaan. Hoop maar dat het met het hondje goed gaat :(

13. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De meeste honden kunnen erg goed tegen de kou en daarbij zitten ze in een auto ook nog beschermd. Er zal dus echt niet zomaar iets gebeuren met de hond. En nee, ik zou het zelf niet doen, maar het kan geen kwaad. Op het moment dat je het raampje in gaat slaan wordt het alleen nog maar kouder in de auto, want dan gaat het ook nog tochten.
    Ik begrijp dat je het zielig vind, maar dit is echt geen noodgeval en ook geen geval dierenmishandeling. Dit is een verschil in gedachtengang over hoe iemand met dieren omgaat. Misschien zit deze hond overdag normaal gesproken wel de hele dag buiten, dan heeft hij het nu een stuk warmer dan hij het normaal zou hebben. Ik ga hier vast weer commentaar op krijgen, want het is zo zielig, maar we hebben het hier over een hond en die kunnen echt wel wat hebben hoor.

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wonen we bij elkaar in de buurt? :(
    Gisteren de politie gebeld, er staat al een week lang een auto met een hondje ('s nachts!!!!) erin, als wij een ochtendronde doen met onze doggies om 8 uur zit het beestje erin, om 11 uur nog steeds en vervolgens zie ik de auto niet meer... ;)

Politie heeft een wijkmelding gemaakt, adhv het kentekennummer en gaat contact opnemen met de eigenaar...
    Ze zeiden ook dat het zo'n vaart niet zou lopen, maar het is hier 's nachts onwijs koud, ik vind het gewoon superzielig voor dat beestje, de hele nacht en ochtend alleen in zo'n koude auto, raampjes dicht, alleen een dekentje erin... :x

15. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Iedereen heeft recht op zijn mening natuurlijk. Maar sorry, ik vind dit wel even een ander soort situatie. Hetis erg koud, en weet helaas uit ervaring hoe snel het kan afkoelen in een auto. En zeker als er oo nog wind staat. Tuurlijk zal het misschien meevalen, maar dat weetje niet. Enne, als we een rampjezouden inslaan, neem ik het beessie natuurlijk mee naar binnen!!;)

16. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Wel toevallig idd.....is ook t belachelijk voor woorden, daar heb je toch geen hond voor?? Waar woon je??( mag je ook pb-en hoor)

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Een hond kan prima een tijdje in de auto zitten met deze tempraturen. Dat is geen dierenmishandeling slechts een andere denkwijze.

Vind het dus ook niet zo vreemd dat de dierenambulance hier niets aan doet.

Zomers is het een ander verhaal, dan kan de auto als een soort sauna werken en kan je de hond dus echt niet in de auto laten.

18. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    De politie wilde trouwens wel een auto langssturen, mevrouw aan de telefoon vond het ook niet normaal, maar het was heel druk, vandaar dat ze er 'alleen' een melding van maakte zodat het later opgepikt zou worden...

Ik pb je even!

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou dan zeker aangifte tegen je doen en je kwam er bij mij niet makkelijk vanaf kan ik je zeggen. Ben normaal echt makkelijk,maar een ander gaat niet voor mij beslissen wat goed of slecht is voor onze dieren. Mensen verschillen daar nu eenmaal in. Ik sleur jouw huisdieren toch ook niet de straat op en pluk ze uit je huis omdat ik vind dat ze in de natuurlijke omgeving thuishoren. Als er echt gevaar dreigt, prima, maar dat is hier gewoonweg niet aan de orde. Dat jij het zielig vind begrijp ik, want ik zou het zelf ook niet zo doen, maar dat is een keuze en heeft niks met gevaarlijk te maken.

20. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Nou je hoeft niet meteen zo vijandig te doen hoor, jeetje. Ten eerste gaan we dat heus niet zomaar doen. Ten tweede bel ik dan eerst de politie en ten derde zei ik toch echt mocht het beestje er slecht aan toe zijn....heeft niets te maken met mensen hun idee om met huisdieren om te gaan.

Deel Deze Pagina