Als je een hond-agressieve hond hebt vind ik niet dat hij los mag. Vind zowiezo dat je je hond alleen los mag laten op plekken waar het staat aangegeven. Wij hebben zo'n hond gehad en ja die kwam dus nooit los! Als hij al los ging reed ik met de auto naar het industrieterrein, verder kwam hij dus nooit los. Zijn energie kon hij is huis en de tuin kwijt.
Word altijd zo moe van mensen die zo reageren, die hond kan misschien wel geen vlieg kwaad doen en goed luisteren, maar dat betekend niet dat mijn hond niks doet ookal is die aangelijnd.
Pcies! Heb een labradorreu die als jonge hond een paar keer is gebeten zonder kennismaking vooraf. Hij heeft daardoor niet meer het vertrouwen in kennismaking met andere honden. Erg sneu, maar mensen gaan er standaard vanuit dat een labrador lief is en een herder of rottweiler niet. Je kunt aan het velletje niet zien hoe een hond zich zal gaan gedragen. Mijn reu heeft ook wel eens een hond gebeten en heb daarna gelijk mijn gegevens achtergelaten. Toen liep hij los. Als iemand zijn hond op mijn hond laat afgaan als hij in de wijk aan de lijn loopt ben ik iets minder vooruitstrevend denk ik. Erg irritant. @TS: sneu voor het hondje. Hopelijk snel weer beter en nemen de eigenaren hun verantwoordelijkheid.
Hier in het dorp is er speciaal voor honden een groot stuk veld met een hek er om. Hierbinnen mag je ze los laten lopen. Daar buitenom moet een hond aangelijnd zijn. Vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.
Hier ook gehad bij de hond van mijn moeder. Me moeder liep nog geen 2 minuten de deur uit en toen kwam een andere hond aanrennen en greep de hond van mijn moeder. Door zijn dikke vacht was er niet veel te zien in zijn nek waar hij gegrepen was, enkel een open plekje aan zijn oor. Overigens niet de eerste keer dat deze hond een ander hond aanviel. Eigenaar zei als er iets was dat we dit konden laten weten. Helaas toen mijn moeder thuis kwam bleek er een wond in zijn nek te zitten. Dierenarts gebeld en die vertelde dat ze het schoon moest maken en even aan moest kijken.(Het was savond gebeurd) De volgende dag bleek de wond te zijn gaan etteren en is ze naar de dierenarts gegaan. De kosten heeft ze geprobeerd te verhalen op de eigenaar van de hond. Helaas gaf hij niet thuis. Maanden geduurd met valse beloften en uiteindelijk zelfs aangifte gedaan. Hier word door de politie niets aan gedaan behalve een melding van gemaakt. Einde verhaal dus. Buiten de wond (wat overigens goed geheeld is hoor) de kosten en alle ellende van dien ben ik soms nog steeds als de dood om mee te gaan de hond uit te laten. Me neefje van bijna 5 en mijn kleine gingen eigenlijk best vaak mee maar moet er niet aan denken dat een hond een kindje grijpt. Misschien heb je wat aan mijn verhaal. Ik hoop in ieder geval dat de hond van je ouders snel weer beter is en je ouder bekomen zijn van de schrik. En dat het op een normale manier opgelost kan worden.