Hondje gekocht, echter nu in twijfel... hulp en raad gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bo20, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dames, ik respecteer jullie antwoorden echter vind ik wel dat jullie het moeten begrijpen. Wij hebben serieus er over nagedacht, om een hondje te nemen. Mijn ouders werken allebei ook fulltime en hebben een hondje die prima alleen kan zijn en buiten hun banen om ook heerlijk gaat wandelen, ravotten en spelen. Meer mensen doen dit en hoewel het egoistisch klinkt om te zeggen dat we voor ons 'plezier' een hondje wilden, lijkt me dit toch de reden waarom elk ander mens een hond neemt? Ja, wij werken en ondanks dat hebben wij een kind (die 4 dagen per week naar het KDV gaat) en er nog een opkomst, die ook straks 4 dagen naar het KDV gaat.

Maar goed, desalniettemin zullen we alle opties in overweging nemen en zeker goed nadenken over wat we uiteindelijk gaan doen. Ik wil het echt een kans geven en ik denk ook dat het tijd nodig heeft. Wij zijn geen slechte mensen en bovendien echt wel goed voor dieren!

Sluit dit topic maar. Ben dankbaar voor de adviezen van sommige meiden en we gaan er zeker uitkomen.

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oh en... honden ruik je.... en franse bulldoggen helemaal! Is onze ervaring iig.... maar wij geven dan ook ons Huubke de schuld als we zelf een windje hebben gelaten! ;)

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk dat het wel goed komt, ik vind dat een hond ook best alleen kan zijn. Onze hond is sowieso 3 dagen in de week alleen als ik op stage ben. De vriend van mijn moeder komt dan langs om haar uit te laten, dit hebben we overlegd voordat wij een hond gekocht hebben. Dus er is inderdaad best een oplossing. Ik denk dat hij inderdaad moet wennen en dat het heus goedkomt. Ik denk ook dat het goed is dat de bench niet dicht is en dat hij wel kan bewegen :)

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #44 kleintje88, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
    Hier zelfde probleem gehad....
    Hond plastte eerste nacht binnen, overdag ook een aantal keer, kon niet goed alleen zijn en trok zich heel erg naar mij toe....
    Wat we eraan gedaan hebben:

Bench gekocht voor de nacht en overdag als we niet thuis zijn...
    Hond regelmatig uitlaten en belonen als hij buiten plast (dus min of meer als een puppy )
    En in jullie geval ook langzamaan beginnen met trainen aan de lijn....
    Het alleen zijn hebben we getraind door bench training en dan steeds langer weg blijven.... (eerst b.v 5 minuten, dan 10 minuten 30, 60 en dan zo steeds langer maar dat kost tijd daarom kan je dat beter doen als je veel vrij bent)

Bij onze hond was het nacht plassen eenmalig en het binnen plassen heeft hij 2 x gedaan, sinds we de bench hadden niet meer, toen ging hij nog weleens buiten plassen in de tuin dat hebben we hem nu ook afgeleerd en nu wordt hij extreem druk als hij moet plassen dan weten we dat hij echt moet...

Je moet het hondje gewoon even de tijd gunnen een hond is niet in 1 dag gewend dat kost minstens een week en soms zelfs weken...

Succes!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ow en over het ruiken van de hond, dat is normaal als ze in een asiel zijn geweest daar hebben ze vaak met andere honden gezeten dus is de hondengeur natuurlijk al wat sterker....
    Onze rakker had dat ook heel erg toen we hem uit het asiel hadden gehaald! We hebben toen een shampoo gekocht speciaal voor honden en daarna viel de stank wel mee...
    ook hebben we een luchtverfrisser in de huiskamer gezet zodat de hondengeur wat weg trekt....

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Bedankt Kleintje! :D Goede tips!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

normaal ga ik niet op in deze dingen
    en heb maar vele aanpassingen gedaan de ene die ik net wilde schrijven was erg hard

een hond heeft geuren die kan hij nog wel blijven afscheiden
    een hond kan tussen de 2 a 4 weken moeten wennen aan een nieuwe huis en dus nieuwe situatie dus het kan zijn dat ze verlopig nog blijft plassen
    ik zou een hond geen 4 dagen in een bench doen daar kan het agerief van worden
    zet ze dan in een tuin met eigen plekje maak een leuke honden hok en haar eigen stukje dat ze daar bv ook kan plassen en poepen enz enz..
    laat ze even wennen aan jullie en je zal zien dat het veranderd;)

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tja, kinderen vinden dieren altijd leuk die ze kunnen aaien;)

Ik zou zeggen: Als jullie dit echt willen, geef het de tijd. De ene hond is zo aan zijn nieuwe omgeving gewend, de andere doet er wat langer over.

Mijn honden gaan regelmatig naar een kennel toe. Mijn reu moet altijd wennen als hij daar is, en ook weer als hij thuis komt. Zeker als hij een week is geweest, heeft hij zeker 2 dagen nodig voordat hij weer gewend is (en dit terwijl hij al 2 1/2 jaar vanaf pup af aan bij ons woont).
    Onze teef voelt zich overal thuis.

's avonds goed uitlaten, voordat je naar bed gaat.
    Kan hij wel goed alleen blijven overdag?

Zelf vind ik ook dat een hond prima overdag thuis kan blijven, maar dan moeten ze dit wel gewend, cq aangeleerd zijn, en als je thuis komt lekker ermee gaan wandelen, ravotten, etc. Dat ze dan wel de energie even kwijt kunnen.

Dieren ruiken nu eenmaal. De een wat meer, de ander wat minder.
    Voer kan ook een hoop doen (hiermee wil ik absoluut niet zeggen "hoe duurder hoe beter"). Van het ene voer ruikt een hond veel meer, als van een ander. Is z'n ontlasting goed?
    Verder lekker blijven luchten, kleedjes etc regelmatig wassen. Anders kun je je hond ook een keer wassen.

Als je bij ons binnen komt, ruikt je ook hond (tuurlijk, er lopen 2 honden), maar de geur is niet penetrant, over overheersend.

Veel succes, en laat je hond lekker wennen.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    je hebt pb. Als je er niet uitkomt wil ik je wel helpen . Ik heb 2 franse bullen en als je toch besluit haar weg te doen kan ik misschien helpen ;)

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi meiden,

We kwamen vanaaf thuis en ze was zo blij! We komen er wel uit met ons nieuwe gezinslid! We hebben een lekker plekje voor haar gecreeerd fn het er nog even goed over gehad, we houden haar!

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ok dat is mooi. Gaat het niet hoor ik het wel;)

12. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Heerlijk beesten! Goed besluit BO! :)
    Ons bulletje kan ook zo lekker scheten laten pfff

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Fijn dat jullie haar houden! Inderdaad wat tijd geven, het is niet niets voor zo'n hondje om opeens een ander huis en baasje te hebben.
    Ik ben het met Gwendolyn eens, gestink ligt vaak aan het voer. Onze hond ruik je niet en onze vorige twee honden ook niet. Alleen aan het einde, toen ze ziek waren.
    Onze hond gaat 4 x per dag uit, waarbij ze 3 keer lekker kan rennen en 's avonds alleen een blokje om gaat om te plassen. Toen ik werkte ging ze 1 dag per week naar de hondencreche en de andere dag naar mijn ouders. Dat is misschien ook een optie, want het zijn toch dieren die graag gezelschap hebben en vaak als ze alleen zijn uit verveling dingen gaan doen waar je als baasje of buren minder blij mee bent.
    De bench kan best dicht hoor, maar wel heel langzaam opbouwen en op de juiste manier. Verder een cursus volgen, ook goed voor jullie om een band op te bouwen. Ik hoop dat ze zich snel thuis voelt.

14. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Helemaal mee eens!

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    je hebt dus afgelopen weekend een hond gekocht,
    en nu 2/3 dagen later ga je gewoon weer aan het werk?
    dus de hond zit gelijk alleen in een vreemde omgeving?
    hij kan dan wel naar buiten, maar dat is niet alles wat hij nodig heeft natuurlijk!

ik denk dat jullie een hele ondoordachte keus hebben gemaakt.
    je had zowiezo eerst minimaal een week vrij moeten nemen om de hond te laten wennen.

ik kan me hier echt zoooo BOOS over maken!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bo20, ik raad een cursus aan. Niet alleen vanwege het aan de riem lopen, maar zo leren jullie hoe je een hond moet 'lezen' en hoe je daarop moet reageren, en de hond leert dat jullie de baas zijn. Daarnaast is het stiekem ook nog eens 'quality time' voor jullie samen!

Ik denk dat jullie er wel uit gaan komen. Veel succes en plezier!

@iedereen die hier zo boos over is... Het kan nog veel erger. Deze hond kan ten minste zelf naar binnen en buiten. Ik ken in mijn naaste omgeving 2 situaties waarbij beide volwassenen full-time werken en de hond de hele dag alleen binnen zit. In beide gevallen wordt beweerd dat een hond getraind kan worden om de hele dag z'n ontlasting op te houden. En het argument dat dat 'ondersteunt' is dat ie het nog nooit in de kamer heeft gedaan. Nee, maar als ik iemand 10 uur opsluit in een hokje zonder wc, schijt die ook niet de boel onder. Maar dat wil niet zeggen dat het niet onprettig is en dat het geen schade aan blaas en nieren kan veroorzaken! :x

17. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik heb meegelezen en wil toch nog even reageren, het is super dat jullie de hond houden! Maar ik wil jullie toch op het hart drukken om de hond niet 4 dagen in de week de hele dag alleen te laten. Ik vind dit echt vreselijk zielig!! Voor het gedrag van de hond lijkt me dit ook niet bevordelijk.. arme beest..
    Hoop echt dat jullie met al deze reacties iets gaan doen!

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Fijn om te lezen dat je hem houd .. :D
    Een hond kan altijd stinken en vooral als ze in de regen hebben gelopen ...
    Wij hebben zelf jaren een Franse Buldog gehad en hij is inmiddels al een aantal jaar dood maar mis hem nog steeds, het zijn zulke heerlijke lieve dieren, die van ons was erg lui en lag het liefste de hele dag lekker te slapen hij werd alleen wakker als hij moest eten, dan nog hoorde je een dikke zucht zo van '' moet het echt '' hahahahahah ... maar ze zijn zoooooo lief, die van ons vond alles best, met kerst kreeg hij wel eens ( alleen voor de foto ) een paar rendier oren op en dan werd hij bij de kerstboom gezet, :) , vond meneer het erg ?? nee die mafkees bleef gewoon zitten ... en ze zijn ( althans die van ons ) zo dol op kroelen. :D .. geef het beestje eerst wat tijd ik weet zeker dat je over een tijdje jezelf afvraagt waarom je dit topic hebt geopend ;)

Heel veel succes !

Trouwens 1 groot nadeel van die beestjes zijn die ongeloooooooofelijke smerige scheten die ze laten ... hahahahha ;)

19. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ocharme breng m maar hier!

Wij hebben een Old English Bulldog 3 jaar geleden aangeschaft, zwaar mishandelt en ondervoed en het is zo'n lief beest voor mn kids, eigenlijk voor iedereen!

wel een beetje een lomperik want ze loopt soms in haar enthousiasme de kids omver. Maar god wat hebben wij een problemen met dit beestje gehad, met een jaar was ze eindelijk zindelijk, ze plastte en poepte echt overal in huis door angst. Vloerbedekking wat er net een maand in lag hebben we er na 2 maanden uit moeten halen.

wij willen een frans bulldogje voor de kids, een speelmaatje van hun formaat want onze bull is best groot.

Dus ik zou zeggen zie je het echt niet meer zitten, breng maar hier! ik kom m zelfs halen!

20. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het diertje is het helemaal niet gewent om bij vreemde te zitten dus ik vind het niet gek dat het ineens zijn behoefte overal doet,gun het beestje wat tijd.
    Niet aan de lijn willen lopen zal ook een questi van tijd en gedult zijn helaas want het hondje is jou als baas niet gewent.

Tja hondengeur ga je bijna niet tegen.

Of je nu een pup of een oudere hond neemt werk heb je er altijd mee,alleen met een pup wat meer omdat die zndelijkheidstraining nog nodig heeft.

Het nemen van een oudere hond word vaak onderschat.
    Het dier kan ook rare sfratsen uit gaan halen omdat hij zijn baas mist of de wijze van bevelen e.d. geven niet kent/gewent is.
    Het dier zal eerst even de kat uit de boom kijken misschien

Deel Deze Pagina