Vind het jammer dat de ts haar eerste berichtje wat onhandig schreef en hier een tijdje later een aanvulling voor gaf. En sommige mensen alleen het eerste bericht lezen en niet de verdere discussie en dus ook haar aanvulling op het hele verhaal. Dan zie je de dingen nml wat genuanceerder. Ik kan je naast de goede tips van een aantal mensen hier alleen heel veel succes wensen. Het zijn enorme leuke beestjes! Ik zou idd ook een week vrij genomen hebben om het beestje te laten wennen. Misschien kan je dat als nog doen? Of een paar dagen? Dat zou het wennen wel versnellen/verbeteren. En een cursus met hem doen zou ook echt geen overbodige luxe zijn. Het zal even flink aanpoten zijn maar volgens mij komt het best goed. Ik ben ook geen fan van de hond hele dagen alleen te laten. Maar het kan wel als het er de tijd voor krijgt er aan te wennen. Weet verder niet veel van dit ras dus of dit met deze wat moeilijker gaat kan ik niet zeggen. Succes met het worden tot een gezinnetje samen met de hond
Hoi meiden, Bedankt voor de toch wel enigszins positieve reacties. Wilma, ik heb mijn eerste bericht toch uit wanhoop wat negatief en ongenuanceerd gebracht. Dus nogmaals: wij hebben wel doordacht voor het beestje gekozen echter viel het me (de eerste 2 dagen) best tegen. Dan gaat een mens twijfelen of hij/zij wel de juiste keuze heeft gemaakt. Onze bull heeft gisteren een heerlijk lange wandeling gemaakt (aan de lijn!) en hier ook zeer van genoten! We hebben een lekker plekje gecreeerd waar ze de nacht heeft doorgebracht en we hebben ook zeker na gisteren een goed gevoel er over. Gaat wel los lopen!
Euh ja dat zeg ik dus net...dat er dus mensen zijn die DAT niet gelezen hebben in n volgende berichtje van jou.
Wel een beetje veel he 4 dagen ELKE WEEK alleen in een bench... Waarom begin je er eigenlijk aan?Ja en ieder mens kan wel verzinnen dat een hond ruikt...
Dames, de meningen verschillen nogal, blijkt. Ik word een beetje moe van continu dezelfde reacties. Ik snap dat ik het eerste berichtje wat ondoordacht heb geplaatst - had ik beter niet kunnen doen. Ik verzoek de moderator dit topic maar te sluiten. Wij en ons nieuwe kleine gezinslid gaan er zeker uitkomen!
Het hondje moet wennen aan zijn nieuwe situatie,nieuwe baasjes en een kindje,normaal dat hij zo reageert. Na een paar nachten houd dat piepen ook wel op hoor. En als je je hondje regelmatig in bad doet en goed verzorgd ruik je hem ook niet. Ik heb 2 honden en het ruikt hier in huis echt niet naar hond!
Maud, ze piept niet Daarnaast heb ik gisteren een heel scala aan geurverspreiders gekocht en ruikt het weer zo fris als voorheen!
Lees jij wel ?? TS heeft nou al drie keer gezegd dat ze het begin verhaal een beetje verkeerd heeft getypt en dat het haar bedoeling niet was om het zo negatief over te laten komen en heeft haar verhaal wat anders opgeschreven .. zou dat eerst even lezen voordat je zulke opmerkingen maakt
Bo heeft ze ook al last gehad van winderigheid ?? Mijn hemel, je heb een gas masker nodig hahahahahha Snurkt tie van jou ook zo ?? Die van ons was nog erger dan mijn vader hihihihihihi ...
Hahah! Ja, Chantal! Gisteren zaten we te eten, lag ze onder de eettafel en er kwam toch een geur omhoog.. PFFFF! Niet normaal!
Ik lees prima hoor!! Maar ik vind 4 dagen nog steeds een lange tijd om een hondje alleen te laten ook als ie dan naar buiten kan.. En mat die rare opmerkingen weet ik niet precies wat je bedoelt... Er wordt toch om een mening gevraagd???
hebben jullie lang nagedacht over de beslissing een hond te nemen? en wat is jullie overweging geweest en eentje in huis te halen. en een beestje moet ook wennen aan jullie net zo goed als dat jullie aan haar moeten wennen. hebben julie een proefperiode afgesloten en is ze geholpen? ik zal gewoon even met der wennen en trainen. het is een heel process voor zo'n beestje. succes!
Het is natuurlijk niet niets een hond. Er gaat erg veel tijd zitten in het opvoeden en blijven opvoeden van een hond. Je kan hem niet zomaar aan de kant schuiven als het niet uit komt. Wij hebben een Jack Russell, een reu. Hij is inmiddels 8 jaar oud/jong. We zijn met hem begonnen op een flat. In het zindelijk maken is erg veel tijd gaan zitten, zeker omdat we iedere keer met hem naar beneden moesten als hij zijn behoefte toch stiekem weer in de kamer had gedaan. Onze hond zit nooit langer als een halve dag alleen. Ik heb een hele lieve schoonmoeder. Heel veel succes met je hondje! Mocht je nog een goed tehuis zoeken voor het beestje... ik houd me aanbevolen!