Dagje Duitsland

Discussie in 'De lounge' gestart door mm7, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi,

Ik ga binnenkort lekker een dagje Duitsland doen, met mijn ouders, vriend en uiteraard ook mijn twins. Nu vroeg ik me af moet ik dan voor de tweeling een ID laten maken?
    En aangezien we dit dagje ook gaan combineren met wat boodschappen, wilde ik ook wat babyvoeding en dingen gaan halen, is dit inderdaad goedkoper in Duitsland? En kunnen jullie mij misschien tips geven? Ik woon in Midden NL, en we willen niet al te ver DE in gaan, dus net over de grens, wat waar wie hoe etc is leuk om te doen? En welke babyproducten zouden jullie aanschaffen, en hebben jullie tips voor merken etc?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb geen tips over de producten in Duitsland, maar je moet in ieder geval wel een ID laten maken voor de tweeling. In het buitenland hebben ze namelijk wel identificatieplicht.

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja he dat dacht ik al. Dat ga ik morgen dus eerst maar eens regelen, lijkt me best schattig met zo n minibabyfototje!

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik woon echt nog geen 5 min van de Duitse grens af dus wij zijn ook regelmatig daar te vinden. Heb voor mijn dochter nog geen ID kaart, heb er ook nog nooit problemen mee gehad dat ik er geen heb. Ben wel van plan om die binnenkort aan te vragen maar meer om andere redenen. Voor voeding enz kan ik je geen tips geven, persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van. Houdt het zelf liever bij de bekende Nederlandse producten.

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij wonen ook heel dicht bij de grens. als wij boodschappen gaan doen dan gaan wij naar bocholt. daar is een stad om te winkelen en dan gaan we ook naar real. wij halen wel pampers en billendoekjes daar, verder zijn de cosmeticaprodukten zoals douchegels, deo, haarlak van bekende merken daar stukken goedkoper.
    oberhausen schijnt ook erg leuk te zijn om te shoppen.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Haal je daar de normale pampers? Wat kosten die dan? Of is er een vergelijkbaar merk voor luiers? Lijkt me gewoon even fijn aangezien we natuurlijk dubbele kosten hebben met de tweeling, om is wat goedkoper een en ander in te slaan!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, officieel ben je verplicht een identiteitsbewijs (ID-kaart of paspoort) voor je kindjes te hebben. Staat de 2ling bijgeschrijven in het paspoort van 1 van de ouders dan hoeft dat niet. Maar had je ze nog niet bijgeschreven dan is het "voordeliger" om nu direct ID-kaarten voor ze aan te schaffen, omdat ze per juni2012 niet meer mogen worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders.

Houd er wel rekening mee dat het vijf dagen duurt voordat je de ID-kaart weer kunt afhalen.... dus wanneer je morgen naar D wilt, dan heb je een "probleempje".

Luiers.... Pampers zijn in Duitsland sowieso een euro goedkoper dan in NL. 8,95 per pak (zitten zo tussen de 30 en 40 luiers in, afhankelijk van het maatje). Voordeelpakken zijn er uiteraard ook wel.
    Zelf gebruik ik voor de meisjes de luiers van Babydream (huismerk van drogisterij Rossmann) De dozen kosten 10,75, dan heb je een dubbelpak. Voor de maten 4 en 5 hebben ze ook "triplepakken" die kosten 14,99. Regelmatig hebben ze de dubbeldozen ook in de aanbieding voor 9,95

Verder ben ik zeer te spreken over de luierdoekjes van de Lidl, kosten hier in Duitsland 99 cent tegen 1,29 in NL

Voeding.... ook hier heb ik de potjes van Rossmann/Babydream gebruikt, die zijn ook nog eens biologisch.

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Thnx voor de tips. Ik wil over een week of 2 gaan, dus ga morgen alvast de ID's regelen, lijkt me dus naar jou info handig ipv bijschrijven in mijn paspoort.

Hoe bevallen die luiers jou? Ik twijfel nu erg tussen pampers, of die jij gebruikt. Hier in NL gebruik ik geen pampers, wel gedaan maar was niet echt een hit, kon ook aan de maat liggen mijn twins waren natuurlijk erg klein. Ik gebruik nu de luiers van DA. Hebben ze in DE ook veel, pyamapapjes etc? Die koop ik nu net in NL ook namelijk... En potjes voeding ga ik ook zeker inslaan!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat soort dingen hebben ze hier ook best veel hoor. Schlafgutbrei oid :D Fruithapjes enzo hebben ze ook veel.
    Ik ben erg tevreden over die luiers van de Rossmann, heb in eerste instantie ook de Pampers gebruikt omdat je die "kent" vanuit NL, maar ben al snel overgestapt op die van Rossmann.... uit kostenoverwegingen. Later nog wel eens die Activefit gebruikt van Pampers.... maar dat kostte me drie sets schone kleren op 1 dag, omdat ze iedere keer doorlekten.

Die doekjes van de Lidl vind ik echt goed omdat ze lekker "nat" zijn, maar ook stevig!!!! En heb er al aardig wat soorten versleten :) om ze uit te proberen.

Oh ja.... tipje..... mocht je zo brutaal ("frech") durven zijn, hier in het noorden hebben ze 10% rabattcoupons... gewoon vragen of ze die daar ook hebben. En ja.... die geven korting op korting en ook op "in de aanbieding" ..... en dat scheelt toch een slok op een borrel met een 2-ling!

10. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij gaan ook wel eens naar Duitsland om te winkelen. Wij gaan dan altijd naar het Rhein Ruhr Zentrum (Mülheim an der Ruhr), omdat we in Venlo de grens over kunnen, en het dan maar ong. een kwartiertje rijden is..

Dat winkelcentrum vinden wij echt super leuk, ze hebben er van alles. Je kan er in ieder geval zeker een dag mee vullen! Er zijn ook verschillende bakkertjes/eettentjes/toiletten om voor jezelf en je tweeling te zorgen.

Zelf gebruik ik nu overdag de Pampers Active-Fit, en 's nachts Duitse luiers van het merk Babylove. Ik vind deze erg fijn, maar ze "kraken" wel iets meer, en zijn iets dikker dan Pampers. Maar daar in tegen ruiken deze veel minder snel naar urine dan Pampers en hebben ze een betere pasvorm.. En verder zijn idd shampoo's e.d. veel goedkoper, en het assortiment babyvoeding is echt veel uitgebreider. Heb ze zelf nog niet uitgeprobeerd, omdat mijn Duits echt super slecht is en onze dochter een koemelkallergie heeft, dus dat durf ik nog niet aan.

Wat betreft de ID, wij hebben er na 1,5e maand al eentje voor d'r aangevraagd. In eerste instantie omdat we snel met het vliegtuig op vakantie gingen, maar ook omdat we regelmatig winkelen in België en Duitsland. Geeft toch wat meer geruststelling!

Veel plezier tijdens het shoppen!

11. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik koop dus wel de echte pampers die in megavoordeeldozen zitten. ik heb ze toevallig vorige week gekocht. de pampers baby dry 2 megapakken in een doos voor 18.99. en de pampers doekjes hebben ze ook in voordeelverpakkingen.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    oberhausen centr-O is erg leuk shoppen wel duur trouwens. munster is ook leuk maar ook weer duur.

babyvoeding hebben ze andere keuze dan in nederland, ik vind niet dat het goedkoper is haalde zelfs vaak nog friso potjes in ned haha.
    wel dus vel meer keuze das wel fijn en dus ook de avondbrei papjes en ook zowiezo qua pap veel meer keuze en allerlei smaken.

pampers zijn idd goedkoper maar niet overal bij de gewone schlecker zijn ze bijv gewoon 9,99 maar bij schlecker xxl zijn ze standaard 8,69

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wij zijn 3/4 van de tijd zo ongeveer in DU, maar hebben nog nooit IDkaart ofzo moeten laten zien. Maar als er wat gebeurd zal je hem toch moeten kunnen tonen. Als de baby er is kunnen we dus gelijk weer naar het gemeentehuis racen om een idkaart aan te vragen.

babyvoeding: ik had voor daniel het liefst de melk van bebivita (of zoiets, hij is er al heel tijd vanaf), 800gr voor 3,50euro ofzo. Was de goedkoopste en ook nog eens degene waar hij het minst van spuugde. Potjes pakte ik daar ook (voor de voorraad/"noodgevallen") en daar pakte ik meestal ook de goedkoopste van en dat scheelde ook wel met de NLse

billendoekjes van de Lidl vind ik ook een aanrader! word tijd dat ik ook weer eens naar de lidl ga hier, heb nu van zwitsal een pak (gekregen) maar ik vind ze vreselijk!

Deel Deze Pagina