Vanmorgen rond 8:00 u gingen mijn vriend en ik van bed. Ik zou onder de douche, toen mijn vriend mij riep. "kijk eens naar die kat, die is goed toegetakeld maar die is niet van ons, zei hij' Ik keek eens naar zijn oren want mijn kat heeft erg grote oren. Maar die waren helemaal dik en dubbel geslagen hij had zijn ogen dicht en was helemaal nat. Ik dacht eerst ook dit is niet onze kat, maar toen zag ik zijn wit stipje in de nek. Mijn kat is helemaal zwart en heeft een wit stipje in zijn nek. Hij had allemaal schaaf wonden op zijn kopje. Ik gelijk de dierenarts bellen. We konden gelijk komen. Ik dacht eerst hij zal wel gevochten hebben. Maar al zijn voetzooltjes waren eraf geschaafd. Hij had echt alleen maar schaafwonden dat krijg je niet als ze vechten lijkt mij, en hoe kwam het dat hij helemaal nat was. De dierenarts had ook geen idee daar kom je nooit achter. Hij ging daar helemaal door het lint en we moesten de kat met drie man vast houden. Hij kreeg een pijnstilling en ik mocht hem weer mee naar huis nemen. Ik heb hem nu op een kamertje boven, met zijn mandje etc. Ik wil hem eerst niet naar buiten hebben. Nu spoken er allerlei rare dingen door mijn hoofd. Zou die mishandeld zijn of aangereden. Konden ze maar praten op zo'n moment.
vreselijk wat sneu voor het beestje. Hopelijk knapt ze gauw weer op en gebeurt het niet weer. Wat er nu gebeurt is, zul je nooit achterkomen, helaas.
wat ontzettend zielig zeg Hopelijk is hij snel weer de oude. Erachter komen wat er gebeurd is zul je wel nooit. Hopelijk houdt hij er niks aan over!
hoi wat erg voor je kat,ik denk dat hij aan gereden is. ik probeer de katten savonds binnen te laten,maar soms komen ze niet thuis en dan ben ik ook bang wat er kan gebeuren. sterkte en hoop dat alles weer goed komt,moet je maar eens opletten als hij beter is of hij nog naar buiten durft. mijn kat is eens een keer aangevallen door andere kat buiten,durfde hij paar dagen niet meer naar buiten toe. groetjes
Mijn buurman wil niet dat katten zijn zandtuin als kattenbak gebruiken en staat dus hier geregeld buurtkatten nat te gooien met bakken water en helaas soms ook een verdwaalde bus luchtverfrisser/deodorant etc. Hier komen ze af en toe zeiknat binnengerend (en gaan dan op ons bed liggen rollen tot ze droog zijn). Ik denk dat er een soortgelijke hater in jouw buurt katten mishandeld. Of je kat slaapt onder de motorkap van een auto ofzo en kwam te laat achter dat ze al reden/is aangereden?
Jeetje wat vervelend. Je komt nooit te weten wat het echt is geweest dat kun je alleen maar speculeren. Het belangrijkste is nu dat hij weer opknapt! Beterschap en sterkte!
Als de voetzooltjes stuk zijn zijn ze eigenlijk altijd aangereden. Katten zetten zich schrap tegen de klap, schuren dan over de weg en beschadigen de zooltjes. Sneu hé! Hou hem goed in de gaten want als hij met zijn koppie op de weg is geknald weet je nooit hoe het van binnen is natuurlijk. Dat hij zo wild deed bij de dierenarts vind ik geen goed teken, dan zal hij veel pijn hebben. Is er een foto van zijn kopje gemaakt?
De oorzaak kom je ws nooit achter. Afgesleten voetzooltjes krijgen ze als ze zich schrapzetten op bijv de weg. En daar kan je verschillende oorzaken voor bedenken. Aangereden/vast gezeten onder een auto en een stukje meegesleurd?? Dacht dat de dierenarts dit ooit als mogelijke oorzaak gaf voor afgesleten pootjes. Maar kan ook mishandeling zijn. Iemand hem meesleurd aan een touw achter zich aan en kat zet zich af met pootjes op de grond. Daarna in het water gegooid. Maar ja, hij kan ook in het water gevallen zijn en zo in paniek geprobeerd hbben om op de kant ts komen dat hij zn pootjes afgesleten heeft. Hier kom je nooit achter. Een hoop gevaren buiten. 1 van de redenen dat die van mij niet buiten komen.
Ik denk dat hij is aangereden. Hij slaapt volgens mij nooit onder de motorkap, maar dat weet ik niet. Mijn moeder zal wel zeggen dat er ergens een kattenhater is die een buis onder de grond heeft gedaan, waar dan katten invallen. Zodat ze er met geen mogelijkheid uit komen. Zou ook kunnen, omdat ie helemaal nat was en zijn voetzooltjes helemaal afgeschaafd zijn. Ik probeer ze ook altijd voor 's avonds binnen te lokken, maar nu het mooier weer is, doen ze net of horen ze mij niet en blijven lekker buiten. ze kunnen wel ten alle tijden binnen komen en als ik ze dan wel binnen hoor komen doe ik alsnog het raampje dicht. Hij ligt nu zo zielig in zijn mandje maar wel ontspannen. Hij vind het wel prettig boven, zo heeft hij van niemand last en kan hij even tot rust komen. En hij kan niet naar buiten glippen. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
Ik denk ook dat hij aangereden is....wat sneu! Nu wel binnen houden idd. Ook al wil ie nog zo graag: binnen houden. Eerst moeten zn wonden helen. Och gèrm, vertroetel hem maar goed!
Hij ging alleen bij de DA door het lint en met name toen zij bij zijn voetzooltjes wilde kijken. Dus daar heeft hij erg veel last van. Hij heeft het zo wie zo niet op vreemden. Mijn vriend en ik mogen gewoon alles met hem doen. Ik heb zijn kopje geaaid en daar lijkt hij geen pijn te hebben. Ik wil ze lieven ook niet naar buiten hebben. Ik heb nog een kat en die is ook al eens aangereden. Die is gewoon een maand verlamd geweest aan zijn achterpootjes en staart. Maar mijn katten hou je niet binnen dan worden ze steen ongelukkig. Ik hoop nog dat we onze tuin nog eens kunnen afzetten. zodat ze alleen in de achtertuin kunnen. Dat zal binnenkort ook nog weleens gebeuren.
hij ligt nu lekker te slapen. Maar hij is vanmorgen zelf door het raampje naar binnen gesprongen en dat is een flinke sprong. Hij loopt gewoon, hij is al naar de kattenbak geweest en heeft al gegeten. Ook was hij zich vanmorgen al aan het schoonlikken. Dus ik denk dat hij er wel weer boven op komt.
Klinkt als aangereden. Onze kat is ook eens aangereden en heeft toen der achterpoot gebroken die geamputeerd is. Had ook kapotte kussentjes. Ik zou der goed in de gaten houden! Ze krijgen een flinke klap
Ach wat sneu! Klinkt als aangereden inderdaad! Hopelijk knapt hij snel op! Dat katten naar buiten moeten omdat ze anders doodongelukkig worden vind ik onzin, ik heb een kat die alleen binnen woont, huisdieren neem ik voor mezelf, niet voor de buren, en die is echt NIET ongelukkig hoor! Maar als een kat het eenmaal gewend is naar buiten te gaan zal het moeilijk worden hem alleen nog binnen te houden, dat vinden ze meestal niet tof! Binnenhouden is handiger vanaf het begin, dan missen ze in feite niets!
Afgesleten zooltjes betekend dat hij over het asfalt is geschuurd met enige snelheid of langdurig. Dat natte kan bloed zijn of kwijl of dat hij van schrik in de sloot gevallen is. Onze kat was destijds gepakt door 2 honden van de buren. Hij was daar over de schutting gesprongen en daar woonden 2 honden. De buurvrouw heeft hem gered en over de schutting gegooid!