Hondje moet weg..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

wij zitten met een enorm probleem. Een jaar geleden heb ik mijn vriend leren kennen. Het was liefde op het eerste gezicht. Langzaamaan bouwden we iets op en toen we er allebei zeker van waren betrokken we de kindjes er langzaam bij.
    Mijn vriend heeft al 12 jaar een hondje. Het is een schatje. Hij en zij hebben al die jaren alles samen gedaan. Het zijn echt maatjes. Mijn vriend hoeft maar naar haar te kijken en hij weet wat ze wil. Mijn zoontje heeft astma maar op den duur wilden we natuurlijk samen wonen. We hebben het geprobeerd, maar het kostte ons een ziekenhuisopname. Het is geen optie om het hondje te houden ondanks alle verdriet want we zijn allemaal zo gek op haar, maar vooral mijn vriend. Hij wil een goed thuis voor haar zodat hij zeker weet dat zij haar laatste jaren in liefde doorkomt zoals ze altijd heeft gedaan.
    We hebben een tijdelijke opvang gevonden, maar zij belde vanavond dat ze het met werk gewoonweg niet meer red en we haar dus moeten ophalen.
    Mijn vriend heeft haar net opgehaald en gaat nu tijdelijk ergens anders slapen om eerst een goede opvang te kunnen vinden.

Ik heb gewoonweg geen idee waar we het beste een oproep kunnen plaatsen zodat ze goed terecht komt. We hebben niemand in onze omgeving die haar kan opvangen.

Misschien heeft iemand hier een tip?
    Het is een mix van Jack Russel en een teckel. Ze kan ontzettend goed alleen zijn en is een enig beestje met een heerlijk en pittig karakter. Kan top met kinderen.

Alvast bedankt

2. Apart

Apart Actief lid

19 apr 2015
    125
    0
    0
    Nederland
  3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat rot zeg... We hebben voor onze katten destijds een nieuw huis gevonden via marktplaats. Eerst is ze hier geweest, om kennis te maken met ze. Daarna zijn we daar geweest, om te checken waar ze terecht zouden komen. Klik was er meteen tussen de beestjes en hun nieuwe baasje. Maar misschien heeft niet iedereen zoveel geluk.
    Denk dat je het best zoveel mogelijk kan vertellen tegen bekenden dat je een goed baasje zoekt en hopelijk kom je dan zo via via iemand op het spoor.

4. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
  5. Dank je wel! Ik heb gelijk gemaild!

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar jeetje de hond is 12... Ik heb ook astma en hondenallergie maar met het huis goed schoonhouden kom je een heel eind.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Bestaan er tegenwoordig niet gewoon pillen voor allergie? Hebben jullie dat al geprobeerd?

Snap dat het vervelend is dat jullie een ziekenhuis opname hebben moeten mee maken maar weet je 100% zeker dat dit door het hondje kwam?

Een hondje van 12 jaar doe je ook niet zomaar weg lijkt mij. En dat blijkt nu wel omdat jouw vriend ergens anders gaat slapen met het hondje.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    O wat erg zeg...

Zoek inderdaad het beste plekje ooit voor dat beestje....want met 12 jaar naar een asiel is echt not done...

Jammer dat onze hond niet met een andere hond kan...anders wilde ik wel helpen.

Ik ben bang dat je pas echt goede opvang gaat vinden na de vakantie. Nog even doorbijten dus.

9. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik heb ook astma en honden- en kattenallergie maar heb nu een hond en kat. Mijn ouders moesten vroeger hun katten wegdoen vanwege mij.
    Zeker als wordt gesproken over ziekenhuisopname begrijp ik t besluit.
    Hoe zit t met directe omgeving? Vrienden? Familie?
    Vraag er in ieder geval geld voor

Edit: omgeving kan niet, had k overheen gelezen sorry

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wat jammer !! En ontzettend verdrietig !

Wij hebben 8 jaar 2 hondjes gehad, het waren mijn maatjes, en vooral van onze oudste dochter, de hondjes waren haar afleiding, haar steun en haar toeverlaat, de hondjes oordelen niet wanneer zij praat en ze kon haar ei kwijt bij de hondjes, ze waren echt dikke vriendjes,

Ze zijn zo enorm kind vriendelijk

Maar toen werd onze jongste geboren,met 5 maanden zat ze al aan de pufjes, we gingen de zomer in en op advies van de huisarts die astma vermoedde hebben we de honden veel buiten gelaten en de keuken afgezet zodat ze overdag weinig in de kamer kwamen,

Op de dagen dat de honden wel in de kamer kwamen moesten we echt 4/5 keer per dag stofzuigen en dweilden we 2 keer per dag om het aantal haren en schilfers te beperken.

De pufjes werden meer en meer en ze liep soms gewoon blauw aan. De pufjes zaten afgelopen jaar toen ze 1,5 jaar was op 6 per dag standaard en eventueel in de nacht nog. ( twee rode per dag 4 blauwe)

Wij hebben met pijn in ons hart besloten dat de honden meer verdienden dan de keuken, wij hebben afgelopen maart een goed huis voor ze gevonden, ze zijn nu bij mensen met 2 kinderen, ze hebben voor onze hondjes betaald en we hebben de afspraak dat er eerst een proefperiode zou komen van 2 maand, gaat het niet...krijgen ze geld terug en wij de hondjes, ook zouden wij tijdens die periode in het bezit blijven van de paspoorten,en dat ze af en toe laten weten hoe het gaat. Of het ook echt zo zal gaan weet ik niet maar we hebben de afspraak dat als er wat is waardoor hun niet meer voor de beestjes kunnen zorgen ze weer terug gaan naar ons ( ook met geld terug) of dat nu volgend jaar is of over 4 jaar.... Uiteraard zullen wij niet moeilijk doen als ze zeggen hier gaat het niet maar bij mijn zus wel dus die zorgt ervoor. Maarja dat is natuurkijk maar de vraag meestal gebeurd dat na 4/5 jaar niet meer en is er waarschijnlijk helemaal geen contact meer ;)

Ze gaan nu elk wekend weg naar een seizoensplaats en de honden gaan elk weekend mee, ook op visites nemen ze de honden mee en ze worden enorm verwend,

Mijn oudste dochter heeft er verdriet van, en ik ook... Mijn man en zoontje en jongste dochter eigenlijk niet echt,

Nu zijn we 4 maanden verder en onze dochter heeft maar weinig pufjes meer gehad,niet meer opgenomen en geen 1 keer meer blauw aangelopen. Dus dat is echt een verbetering.

het blijft verdrietig :( maar ben blij dat we een gezin hebben gevonden waar ze goed op hun plek zitten

Sterkte ! Het is een moeilijke beslissing

11. Volgens mij kan je goed uit mijn bericht halen dat we dit niet voor onze lol doen. We hebben mijn zoontje opnieuw uitgebreid laten testen, een speciale stofzuiger gekocht, de hele dag ramen opengezet, we ontbeten zelfs met de ramen open. We hebben alles geprobeerd, dus alsjeblieft zeg dit niet. Maar mijn zoontje hoeft al weken niet meer gepuft te worden en met de hond wel 4 keer per dag inclusief een kuur en opname. Ik heb alles geprobeerd, maar mijn zoontjes gezondheid staat voorop.

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Kunnen jullie niet nog langer latten zodat het hondje bij je vriend kan blijven wonen. Het hondje is al 12 jaar immers. Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat om je hondje die al 12 jaar deel uitmaakt van je leven weg te doen voor een kind van je nieuwe relatie.
    Wat vindt je vriend zelf?
    Ik begrijp echt wel dat je kindje echt heel ziek is geworden door de hondenallergie, dat terzijde. En ook begrijp ik dat jij het allerbeste wilt voor je kind. En ik begrijp ook dat het voor jou niet zoveel uitmaakt dat dat hondje weg moet aangezien jij niet die band hebt met het beestje.
    Maar als het goed is heeft je vriend wel die band met zijn hondje en ik hoop echt dat hij niet zomaar dat beestje aan de kant schuift, zeker niet als het beestje al op leeftijd is.
    Ik zou dan zelf nog wachten met samenwonen en ja dat kan dan misschien nog wel 5 jaar duren, maar ik zou echt niet zomaar mijn dier opgeven.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh wat naar! Ik denk dat sommige mensen zich niet realiseren dat je allergieen in verschillende gradaties kan hebben. En dat het de ene keer prima kan gaan en je de volgende keer naar adem aan het happen bent. Hier komen om die reden ook echt geen huisdieren meer, hoe graag ik ze ook heb. Ik heb toendertijd onze kater naar het asiel terug gebracht, het ging gewoon niet oa vanwege mijn allergie maar ook omdat hij heel agressief was en dat waren ze even vergeten duidelijk te vermelden :( Hij is van daaruit snel geadopteerd! Ik vind een asiel echt zo zielig niet. De asiels die ik gezien heb (ik heb stage gelopen bij de dierenbescherming, dus heb er heel wat gezien) zijn meestal heel goed met echt liefde voor dieren.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat naar zeg. Dat is niet niks. Je bent dan zo verknocht aan zo'n beestje. Ik zou een adres in de buurt zoeken waar ze honden herplaatsen. Vaak hebben die mensen er net wat meer verstand van wat voor gezin goed is voor je hond. Sterkte!

16. mumija

mumija Niet meer actief

Ik snap je probleem maar persoonlijk zou ik ECHT niet willen dat mijn vriend, die ik 1 jaar ken, zijn 12 jaar oude hondje weg zou doen!
    Dus eens met Tassie..Ik zou me aanpassen..zowel voor het hondje als voor je vriend..

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Ja joh... Koekoek! Met alle respect; het is een dier. En ja, een dier dat al 12 jaar bij haar vriend woont maar het en blijft een dier. En dieren staan toch echt niet gelijk aan mensen. Ik ben een enorme dierenliefhebber, heb er zelfs een bekroning voor gekregen van de dierenbescherming, maar er zijn wel grenzen. TS geeft duidelijk aan dat haar kind veel gezonder is zonder hond en dat er van alles geprobeerd is. Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een geschikt huis voor de hond en je toekomstplannen niet moet laten leiden door de hond. Hoe sneu ook. Sterkte!

18. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Na 1 jaar al gaan samenwonen vind ik eerlijk gezegd aardig snel gaan (zeker als er kinderen bij betrokken zijn). Daarnaast kan je bij de eerste ruzie al voor de voeten geworpen krijgen dat hij zijn hondje heeft moeten wegdoen. Maar ik heb zelf een oud hondje waarvan ik al jaren roep dat dit toch echt zijn laatste jaar wordt en hij ligt hier nog steeds. Ik zou rustig de tijd nemen om een goed baasje te zoeken en niets haasten, en mocht er dan toch op korte termijn iemand komen die het hondje over kan nemen is dat mooi.

19. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat dat ook op je relatie gaat spelen. Zeker als hond niet goed terecht komt.

20. mumija

mumija Niet meer actief

Nou nou pfff...ik vind dit echt respectloos klinken hoor.:(

Zeker met het verhaal er omheen, ze wonen nog niet eens samen en ze kennen elkaar pas 1 jaar. Hij kan toch ook naar haar woning komen zolang en ze zullen toch ook wel kinderloze weekends hebben.

Deel Deze Pagina