Vergoeding dieetvoeding VGZ

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daenerys, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Voor degenen die bij VGZ verzekerd zijn die hebben vandaag een mail gekregen dat dieetvoeding per 1 januari 2016 onder het eigen risico vallen.
    Ik schrok me eigen rot aangezien ik dit jaar al Nutramigen besteld had, 6 blikken.
    Heb direct contact opgenomen en gelukkig is dit NIET voor MINDERJARIGE kinderen omdat die geen eigen risico hebben maar die vrouw die k sprak van VGZ zei dat de mail inderdaad erg verwarrend was.
    Dus dames voor degenen die ook verzekerd zijn bij Vgz, gelukkig geld dit niet voor onze kindjes...

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Kinderen onder de 18 hebben inderdaad geen eigen risico.

3. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Fijn dat je dit deelt, ik wilde al gaan bellen!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb die mail ook gehad ja, maar dan nog zou ik het zelf, persoonlijk, nog wel terecht vinden. Onze kids hebben ook altijd dieet voeding gedronken op recept en op vergoeding. Maar als je gewone flesvoeding geeft, betaal je toch ook ca 9 euro per week aan flesvoeding. Dus dat is ca 468 euro per jaar. Je eigen risico is 385 meen ik. Dat is nog goedkoper als een jaar op standaard flesvoeding. Ik vind het zelf zeg maar, niet zo eerlijk dat je bij allergie de volledige voeding vergoed krijgt en niet het prijs verschil van standaard tot dieet voeding. Ondanks dat hebben wij dus wel 4 jaar ( beiden 2-2,5 jaar ) dieet voeding op recept gratis gehad.

5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik schrok eerst ook van de brief, maar besefte gelukkig al snel dat kinderen tot 18 gratis verzekerd zijn en dus geen eigen risico hebben.

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

De nutrinidrink multifibre valt dan ook onder eigen risico?
    Dit gaat om de kinder nutrinidrink multifibre die mijn dochter al 3 jaar krijgt.

Word dat niet meer vergoed?
    Zij heeft het echt nodig ivm ondergewicht.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg ook altijd Nutramigen AA en inderdaad ook volledig vergoed, Ik had het niet raar gevonden als er een eigen bijdrage werd gevraagd ter hoogte van de kosten van een pak standaard kunstvoeding.

8. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Niet helemaal waar dit. Bij mijn eerste heb ik uit kostenoverweging gekozen voor borstvoeding. Hij bleek koemelkallergie en lactose tolerantie te hebben. Door mijn overproductie kreeg hij teveel lactose binnen waardoor het van kwaad tot erger ging. Zelfs met hulp van lactatiekundige werd het geen succes. Ik had anders nooit flesvoeding gegeven bij hem (vanwege de kosten dus), maar moest toch over op nutramigen. Dus je beredenering gaat niet altijd op ;)

Edit: wel heel fijn voor de mama's van kindjes met kma dat het toch vergoed wordt. Ik had de mail inderdaad ook gehad en dacht nog dat het maar goed was dat de tweede geen allergie heeft.

Deel Deze Pagina