Hondje uit asiel adopteren, hoe werkt dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chaea, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    #21 FB1984, 22 jun 2012
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
    Goed zoeken en goed laten informeren!

2. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Onze hond komt uit het asiel. (hebben hem nu zo'n 6 jr).
    Het is echt een schat van een hond, we konden geen betere treffen.

We zijn bij meerdere asiels gaan kijken.
    Maar dit was liefde op het eerste gezicht!

Hij heeft ons 90e gekost. (puppies waren bij dit asiel duurder, volgens mij 120e)
    Hij is daar als zerwvertje binnen gekomen, maar heeft wel eerdere baasjes gehad.

Hij was namelijk zindelijk.

Hij heeft zo'n 3 weken moeten wennen.
    In het begin heel angstig.Afstand bewaren, angstig van hardere stemmen etc.

Ook kregen we het idee dat hij bij zijn vorige baasjes niet consequent voeding heeft gekregen.
    Alles wat hij te pakken kon krijgen (alles van het aanrecht af pakken) at hij op.

We hebben wel het vermoeden dat hij het niet leuk heeft gehad.

We moesten 2x langskomen bij het asiel, gesprekken met de vrijwilligers daar.

Hoe was ons leven ingedeeld (qua werk , ruimte etc.) en beide keren met hem gewandeld.

De 2e keer besloten dat we het zouden proberen en nooit geen spijt gehad!

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Wij hebben nu een paar maanden geleden onze hond uit het asiel gehaald.
    Ik heb op dierenasiel.com gekeken. Daar kun je filteren op wat je wil. Uiteindelijk zijn we wel een paar maanden aan het zoeken geweest voordat we 'm tegen kwamen.
    Wij hebben gebeld naar het asiel, we moesten eerst komen kijken, vragenlijst in moeten vullen, gesprek gehad met medewerker. Daarna mochten we de hond zien en mochten we ook een eindje met 'm wandelen. We mochten 'm niet gelijk meenemen, moesten er een nachtje over slapen of we 'm wel echt wilde hebben.
    We hebben € 145,00 voor 'm betaald.
    Kregen ook nog een pakketje mee met info ed.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een asiel maakt geen onderscheid tussen een "rashond" en "rasloos" qua prijs. Wel moet je je beseffen dat een hondje uit het asiel ook een broodfok hondje kan zijn.
    Ik zou als ik jou was wel iemand mee nemen die de hond goed kan lezen om te kijken of het echt een geschikt hondje voor jullie is.
    Ik lees tussen de regels door dat jullie nog niet veel ervaring hebben met honden. Op die manier door iemand mee te nemen kun je teleurstellingen voorkomen dat je onbewust toch een hondje mee neemt waar wat werk aan zit.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ook wij hebben een asiel hondje. We hebben enorm geluk gehad met haar, wat is ze lief. Ze was 2,5 jr toen we haar haalde, nu een jaar geleden. Ik heb via internet gezocht, denk ook wel een paar maanden. Ik zag haar foto en was gelijk verliefd.
    We zijn de ochtend erna ernaar toe gereden met onze hond, om te kijken of er een klik was. We hoorden dat haar vorige baas haar verwaarloosd had, ze was bv nog nooit geknip oid.
    We hebben 110 euro betaald, daarnaast de trimmer, cursus en zaken als de riem.
    Sommige asielen hebben het beleid dat je binnen een maand de hond terug mag brengen wanneer het echt niet gaat.
    Wij merken nu na een jaar nog dat ze zich beter gaat voelen, ze begint nu te spelen ed. Kan dus veel geduld vergen!

6. Chaea

Chaea Niet meer actief

Bedankt voor de link ik zal zeker even kijken :D klinkt idd geval wel goed :)

7. Chaea

Chaea Niet meer actief

Ik zelf ben opgegroeid met honden :) Beide mijn ouders hebben altijd honden gehad, mijn vader altijd duitse herders, mijn moeder duitse en mechelse herders, konings poedel, chihuahua kruising, en jackrussels. Oma had altijd poedeltjes ;):D

Maar ik vind het eigenlijk wel een goed idee om iemand mee te nemen die ook zelf honden heeft mijn schoonzus bijvoorbeeld :)

En iedereen bedankt voor jullie reacties, ik wist niet dat een asiel je eerst een nachtje laat slapen (ik weet uiteraard niet of alle asiels dat doen) ik vind het wel fijn jullie ervaringen te lezen :)

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij mochten onze hond gewoon gelijk meenemen. Maar het was dan ook twee uur rijden, dus om dan de volgende dag terug te komen...
    Zou ik dus gewoon vragen bij het asiel.

9. Chaea

Chaea Niet meer actief

ja precies, er zit hier eentje in de buurt, zou er heen kunnen lopen/fietsen als ik daar een hondje zou adopteren =) dus dat nachtje slapen zou dan geen probleem zijn haha

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Je kan via de mopshondensite/vereniging een herplaatsertje vinden.

Nooit, maar dan ook nooit een mops (of wat dan ook) via broodfok kopen.

Wij hebben 2 mopsjes, allebei stamboom a 1250 euro.

Hiervoor hadden we dus eentje via mp. Deze was pup, hebben we 5 jaar gehad en is 5 jaar lang ziek geweest.

KOn je niet mee lopen omdat ze geen lucht kreeg, kon niet zelf op een bank springen oid, omdat ze door de heupen zakte.

Was altijd ziek zwak en misselijik...werkelijk elke maand zaten we wel bij de dierenarts. Ze gaf veel over. Hotspots. ALtijd wel wat.

Zoek contact met de mopshondenvereniging, zij weten waar er herplaatsertjes zitten en op zoek zijn naar een nieuw baasje.

Deze hondjes zijn rashondjes. Gefokt op verbetering van het ras, en niet op vermeerdering van het ras.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
  12. Chaea

Chaea Niet meer actief

wat je verteld over je hondje dat je van mp heb gekocht, (erg sneu trouwens) daar ben ik dus ook bang voor, daarom wil ik dus niet via mp kopen. De medewerkers van het asiel weten denk ik wel wat een hondje zou mankeren nadat ze daar zijn binnen gekomen, en denk dat een fokker er idd over zou liegen.

En bedankt voor de link ik zal er een kijkje op nemen :D

Deel Deze Pagina