Heeft iemand DE tip

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

....om die vieze maden in de kliko te bestrijden :(
    Ik word gekkkkkk van die dingen, heb al aarde erin gegooid, mottenballen, chloor, de kliko goed schoongemaakt en een kliclosed strip op internet besteld, en ze blijven terugkomen ik word er zo misselijk van, vind ze zo vies :(

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh bah, dat is vervelend he! Wij hebben ze ook :( en nou hebben de vuilnismannen vorige keer de bak niet goed geleegd dus we kunnen hem ook niet met de hoge drukspuit te lijf gaan...

Ik heb wel eens gehoor dat je van die papieren of biologisch afbreekbare klikobak zakken hebt. Geen idee of het werkt, maar ik zit te denken om daar eens naar te kijken.

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Erg is dat he? hebben wij ook...Gek word ik er van!
    Die zakken bestaan inderdaad, maar wat blijkt nou.... die zakken zijn 140l en de bak is 180l. Hier heb ik het over de groene bak...
    Zet ook geen zoden aan de dijk, hoop ze nog ergens anders te vinden in wel de juiste maat.

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier geleegd, uitgespoten met de tuinslang en een halve fles bleek erin verspreid. Dat een half dagje laten zitten, weer spuiten en op zijn kop laten uitdrogen. Geen maden meer gezien!

5. bereke

bereke Niet meer actief

Er bestaat speciale spray voor en dat werkt echt goed.

6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik gooi niets los in de zwarte bak. Alleen maar dichte vuilniszakken. Hier geen maden daardoor. In de groene doe ik echt alleen maar tuin/groente/fruit afval. Hier wel veel fruitvliegjes. Deze maak ik met deze warmte, na leging, iedere keer maar even schoon met water en azijn. Vies klusje blehh.

7. life

life Niet meer actief

Misschien idd goed schoonmaken en lekker sprayen met insectenspray.
    Bah krijg al de kriebels als ik het lees!!

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Geen vlees in doen, maden komen enkel uit vlees (dus ook sauszakjes met concentraat, bouillon en beentjes enz...)
    Ik leg in de zomer het vlees dat slecht is in een zakje apart in de frigo en een dag of zo voor de vuilkar komt, smijt ik het in de zwarte bak

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    alles in dichte zaken doen wat je weggooi dan kunnen ze er niet uit

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik doe ook alles in dichte zakken maar maakt ze niks uit ze zitten er alsnog vandaag wordt de grijze geleegd daarna maar eens onder handen nemen brr...
    Maar zijn het nou uitgekomen eitjes van vliegen?

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Gewoon kokend water er over heen, gaan ze ook dood.

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    vliegen leggen eitjes in vlees (daarom dat een lijk/kadaver steeds vol vliegen hangt). Die eitjes worden maden en die worden dan weer vliegen

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Alle voedsel resten in bio afvalzakjes en dan in de gft bak, verpakking van vlees apart in zakjes doen.
    Luiers ook in zakjes doen.
    En ik spuit elke dag (als het warm weer is) een mengsel van warm water, zout en azijn met een plantenspuit in de kliko op de zakken, geen maden te zien :)

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Gatverdamme vandaar dat er dus altijd na een paar dagen mega veel beesten uit komen terwijl de deksel dicht is gebleven iell, dan weet je vast ook dit wel: Waarom is een strontvlieg groen?

15. luna85

luna85 Nieuw lid

3 feb 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd alles in dichte zak weggooien. Geen losse producten erin gooien. En klep dichthouden. Misschien ander plekje in de tuin zoeken waar de kliko moet staan?

16. rums

rums Niet meer actief

Wij hadden het paar weken geleden ook. Nu doen we alles in gesloten plastic zakken. En nog geen maden.

btw strontvlieg komt er niet op af. Maar de groene vleesvlieg. Helaas weet ik daar ook alles van :(

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    ;)

gadver, geen goed moment om mijn ontbijtkoek te eten en even te kijken naar jullie tips. Spontaan geen honger meer!

18. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Alles in zakken doe ik ook al....misschien eens een spray gebruiken of wat ik las water met azijn....bedankt!

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Omdat rood al vergeven was aan de lieveheersbeestjes en geel aan de bijtjes... logisch ;)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Komt zij weer hoor :p Bedankt voor de indrukwekkende uitleg idem met je knorr nasi pakje :p

Deel Deze Pagina