Meer last van misselijkheid bij zwanger van een meisje?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Zonnetje3, Dec 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb de gekke overtuiging (gebaseerd op bakerpraatje) dat je van meisjes misselijker bent dan van jongetjes...:(

Haha besef me dat het gek klinkt, maar gezien mijn misselijkheid denk ik dat ik een meisje krijg.

Ben heel benieuwd hoeveel vrouwen anders kunnen aantonen (dus een jongetje krijgen/ kregen en ook hondsberoerd waren ;))

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    K ben bij allebei super beroerd geweest, kwam geen einde aan t spugen. Dus hier zegt t niks

3. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik was zwanger van een meisje. Tot week 11 misselijk geweest maar nooit hoeven overgeven. Dus hier ging de vlieger niet op.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,034
    15,632
    113
    Nabij Utrecht
    Ben bij geen van allen misselijk geweest. Nooit ergens last van behalve gevoelige borsten. Alle xwschappen waren compleet gelijk incl mijn uiterlijk.
    Toch al 2x jongen en 2x meisje gehad en nu weer zwanger van een jongen.

Flink bakerpraatje als je het mij vraagt.

5. Elise1990

Elise1990 Actief lid

May 8, 2015
    185
    1
    16
    Female
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Ik ben bij alle 3 niet misselijk geweest , eigenlijk identieke zwangerschappen .. En de eerste is toch echt een echte meid !
    En ik verwacht nu ons tweede zoontje..

Ik denk toch dat het per persoon verschillend is , en het niet aan het geslacht ligt .. Het is te vaak niet waar zeg maar ;)

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    7 maanden hondsberoerd op bed gelegen, maar t is toch echt een jongetje

7. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel echt veel misselijker geweest dan bij de eerste 2 zwangerschappen. Toen alleen wat weeïg gevoel en weinig eetlust, nu heb ik echt moeten overgeven en 3 kilo afgevallen. Kan toeval zijn natuurlijk, ik ben nu ook 5 jaar ouder dan laatste zwangerschap

8. Missm85

Missm85 Lid

Aug 27, 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen een meisje en ben echt geen moment misselijk geweest.. Dus zegt niets ;)

9. Mango393

Mango393 Bekend lid

May 4, 2015
    602
    101
    43
    Ik ben deze keer super misselijk geweest, veel braken ook. Maar het is een jongen. Volgens de meeste andere bakerpraatjes zou het een meisje zijn, maar dat klopt dus niet:p

10. AnneRose

AnneRose Bekend lid

Aug 10, 2015
    643
    0
    0
    Al mijn symptomen zouden, gezien de bakerpraatjes, op een meisje moeten duiden. Veel veel misselijk, vaak ziek, veel pukkeltjes, slap futloos haar... Maar de echo wijst toch echt op een jongetje! :p
    Mijn gevoel zei ook een meisje, maar kennelijk noemen ze het niet voor niets bakerpraatjes ;)

11. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

Aug 3, 2013
    1,442
    0
    36
    Inderdaad een bakerpraatje. Het ligt aan je hormoonspiegel en heeft niets met geslacht te maken.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Het is een bakerpraatje, maar hier in de omgeving klopt het wel: alle zwangere met extreme vormen van misselijkheid, kregen een meisje. Ikzelf overigens 2 van de 3 keer enorm misselijk geweest.

13. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

Sep 7, 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Op sommige websites staat dat als je extreme misselijkheid hebt (HG) er wel een verhoogde kans is op een meisje. Typ maar eens bij google: HG meisje.
    :)

14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier klopt het wel...
    Eerste zwangerschap geen dag misselijk geweest is een jongen.
    Nu zwanger van een meisje en heb tot 18 weken elke dag meerdere maken gespuugd.
    Maar als ik bovenstaande zo lees denk ik dat het eerder toeval is dan dat het bakerpraatje klopt ;)

Kennis van mij is nu zwanger van de 3e meid... 1e en 2e zwangerschap nooit misselijk geweest en nu al 15 weken dagelijks misselijk...

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier klopt het niet. Eerste zwangerschap niet misselijk geweest. Tweede zwangerschap gekotst tot aan de dag van de bevalling en nu ook weer misselijk. Maar niet zo extreem als de middelste.
    Zijn toch echt alledrie meisjes.

16. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Hier klopte het niet. Zwanger van twee meisjes en geen dag misselijk geweest, nooit overgegeven.

17. winky

winky Bekend lid

May 12, 2013
    665
    0
    0
    Hier bij beide zwangerschappen nooit misselijk geweest en heb toch echt een zoontje en een dochtertje

18. Eef29

Eef29 Actief lid

Jan 2, 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochtertje gekregen vorig jaar maar ben helemaal niet misselijk geweest.

19. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

Aug 15, 2015
    1,086
    156
    63
    Ik was weken hondsberoerd en krijg toch echt een jongetje;)

20. Welshfan

Welshfan Actief lid

Feb 13, 2014
    303
    9
    18
    In mijn omgeving klopt het wel... Ikzelf had een rotzwangerschap, de misselijkheid is overgegaan in brandend maagzuur, elke dag van de zwangerschap, tot aan de bevalling. Ik had dus een meisje. Een nicht van me net hetzelfde. Mijn zus daarentegen kreeg een jongetje, net zoals enkele andere nichten, en zij hadden een droomzwangerschap, in het begin een beetje misselijk maar voor de rest niets!

Ik ben nu opnieuw zwanger, de eerste 13 weken verschrikkelijk misselijk geweest, daarna helemaal niets meer en ben nu 15 weken. Ben dus benieuwd wat het gaat worden en of de regel bevestigd wordt :D

Share This Page