We weten nog niet of het een jongetje of een meisje wordt, maar voor een meisje staat de naam Lilou op dit moment bovenaan de lijst. Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze naam denken, en welke associaties jullie erbij hebben. En ook vraag ik mezelf soms af of ik deze naam wel bij een volwassen vrouw vind passen. Graag hoor ik jullie meningen!
Ik vind het wel een vrolijk klinkende naam. Zou het zelf nooit kiezen, maar kan er wel aan wennen. Persoonlijk vind ik Philou véél mooier, ook voor een volwassen vrouw. Lou vind ik overigens ook echt geweldig.
ik vind het een leuke naam! of het ook bij een volwassen vrouw past weet ik niet zo goed.. twijfelgevalletje.
Ik vind het leuk, vrolijk en ook geschikt voor een volwassen vrouw, ik denk dat namen wat dat betreft meegroeien met hun generatie.
Ik vind het een schattige naam. Wel leuker voor een kind dan voor een volwassene maar tegen de tijd dat ze volwassen is zijn er zoveel mensen met 'aparte namen' dus dan is het prima denk ik.
ik vind Lilou echt leuk. bij een volwassen vrouw zou ze het kunnen laten afkorten (wat mensen toch graag doen) naar Li of Lil, maar vind dat echt niet nodig vind het prima bij een volwassen vrouw kunnen.
Hoe spreek ik het uit? Met een oe of een au? Want Minou zou ik met een oe uitspreken en Philou eerder met een f en dan een au.
Mijn dochter heet Milou dus misschien dat ik iets bevooroordeeld ben. Maar ik acht de kans vrij groot dat mensen denken dat ze Milou heet, als je de naam snel zegt. En dan zal ze dus vaak haar naam moet herhalen. Ik heb zelf een naam die je net even anders schrijft dan anders en ik vind het gruwelijk irritant.
Eens! Vooral met die laatste zin, maar ik ben wat dat betreft bevooroordeeld . Vind Filou wel nog leuker dan Philou.
Dat vind ik echt gek.. dat je filau zou zeggen bij Philou.. OT. Ik vind Philou ook net iets ‘volwassener’. Leuke naam!
Bedankt voor alle reacties! Heel fijn wat andere meningen te lezen over de naam. @LisbethSalander Je spreekt het uit als 'oe', zoals bij Milou Ik zie vaak Philou voorbij komen als alternatief, maar ik kan helaas maar niet wennen aan die naam... om de een of andere reden associeer ik het met filodeeg, en dat krijg ik er niet uit. Lou vind ik zelf ook echt heel leuk, maar mijn man vindt het onaf. Terwijl ik dat juist een beetje bij Lilou heb. Ik vind Lilou zelf een hele zachte, vrolijke naam, maar voelt misschien iets meer als een roepnaam als afkorting van iets anders. Al kan ik dan niet 1-2-3 op een naam komen waar ik het een passende afkorting van vind.