Welke naam zouden jullie kiezen? Alternatieven die jullie in het rijtje vinden passen zijn zeker ook welkom!
Allemaal Ik vind alleen Alix iets leuker dan Alex, maar los daarvan vindt ik ze allemaal erg leuk. Ik kan niet kiezen dus!
Wilde eerst Line kiezen maar zeg nu 'geen'. Liene erg leuk maar met jullie schrijfwijze betekent het 'lijn' wat je dus ook zo kan lezen als je wat meer engels onderlegd bent. Elin wel mooi maar komt teveel voor/te hip vind ik. Alex is een jongensnaam dus die zou ik een meisje nooit geven. Alix ook niet trouwens. Dat schijn je uit te moeten spreken als 'Alieks' en vind ik daarom vreselijk klinken.
Ik heb voor Line gekozen, maar zou het liever schrijven als Liene. Elin vind ik ook leuk, maar hoor je zoveel tegenwoordig. Alex vind ik niet leuk. Ik vind de klank niet zo mooi. Alix wat wordt voorgesteld vind ik nog minder leuk. Minder mooi klinken en ik moet denken aan likken. (Ik heb vreemde associaties met sommige uitspraken/schrijfwijzen de laatste tijd ).
Eline idd ipv Elin. Of ipv Elin zou ik Aelinn kiezen. Alex doet me denken aan orange is the new black. Ik vind Alex meer voor een jongen.
Ik woon in België en Elin is hier een zeldzame naam. Toch grote verschillen tussen België en Nederland op dat vlak.
Ik vind dan Lina leuk dus met een a.Misschien nog: Niene Linna Melina Lune Lena Alexa Ela Elea Ayla Edie Ide