Fruithapje/ijsklontbakje

Discussion in 'Voeding' started by saartje27, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Ik maak de fruit hapjes voor Jason zelf, ik vries ze dan in een ijsklontbakje. Ik geef hem nu meestal 3 klontjes.

Voor de mama's die ook fruit zelf maken en ik een ijsklontbakje bewaren....hoeveel klontjes geven jullie je kindje?

Hoeveel gram is 1 ijsklontje ongeveer?

Groetjes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat je gewoon moet kijken naar je kindje... is hij heerlijk aan het eten en wil eigenlijk misschien nog meer? Dan kun je er altijd een paar extra ontdooien. Toen ik voor Louise op een gegeven moment tussen de 10-15 klontjes moest ontdooien ben ik het gewoon iedere dag vers gaan maken ;)

Oh hoeveel gram een klontje is... geen idee

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Nu met 3 klontjes is het nog te doen, maar als hij er zo rond de 10 zou gaan krijgen is het wel een idee inderdaad om het die dag te maken.

Bedankt.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Geen antwoord op je vraag. Maar wel een vraag over het invriezen. Verkleurd het fruit niet als je het invriest en ontdooit ?

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Volgens mij verkleurd het niet hoor. Heb er eigenlijk nooit goed op gelet moet ik zeggen. Waarom vraag je dat als ik vragen mag?

Groetjes

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Omdat ik eigenlijk nooit fruit invries. Als je appel of banaan iets te lang laat staan verkleurd het zo. Daarom vries ik het maar niet in. Maar als dat niet gebeurd moet ik het ook maar eens proberen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Qua smaak en vitamines gaat fruit enorm achteruit als je het invriest. Proef maar.

Gewoon elke dag een stuk vers fruit nemen. Wat je kind niet eet eet je zelf verder op. Fruit is ook goed vaar mama's.

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb het gister geprobeerd en net geproefd. het fruit heeft erg veel van zijn zoetheid verloren idd.

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik maak meestal fruit van appel/peer/banaan.

De appel en de peer kook ik dan, en dan alles in de blender, ben daar dan zeker wel 20 minuten mee bezig.

Heb je dan nog tips hoe je dat misschien anders zou kunnen doen?

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Fruit verkleurt inderdaad in de vriezer, het is dan ook minder lekker vind ik zelf.

Ik kook helemaal geen fruit, schil/was alles en kieper het zo in het bakje van de staafmixer. Dan heb je een heerlijk fruithapje!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit prut gegeven, dus hoefde ik ook nooit te blenderen.
    Als je banaan fijn wilt geven, dan kun je ook gewoon een banaan nemen en steeds met een lepeltje er af schrapen, dan heb je vanzelf puree op het lepeltje. Wat er overblijft aan banaan heb je zelf in een paar happen weg.
    Appel en peer kun je in partjes snijden en kort in de magnetron doen. Je kunt het dan prakken of de stukjes zo geven. Appel laat zich ook heel goed raspen.

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Goede tips, bedankt.

Groetjes

Share This Page