honger en zooo'n trek in salmiak drop...

Discussion in 'Zwangerschap' started by danielle2911, Dec 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai dames,

dit is mijn 2e zwangerschap en ik heb dit keer steeds zo'n honger! Ik kan alles wel eten, maar ik heb vooral zo'n vreselijke trek in drop! En dan vooral salmiak. Ik weet dat het niet zo goed is, dus ik eet er niet meer dan 2 per dag, maar oooooo bij de gedachte alleen al loopt het water me in de mond. Ik probeer verder dan maar veel fruit te eten, maar snoep en brood met iets lekkers is ook zo verleidelijk! Als ik niet oppas zou ik helemaal dicht groeien! Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal maar 7 kilo aangekomen, maar ik ben bang dat dat dit keer iets meer zal zijn. Hopelijk blijft dit niet zo tot week 40 :$ herkent iemand dit?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je mag best wat meer hoor hihi.
    Ik eet ook alles wat los en vast zit na het avondeten heb ik direct weer honger.

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    Haha als ik er meer ga eten heb ik het doosje leeg voordat ik er erg in heb:D

4. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik herken het. Ik schrok me gisteren kapot toen ik met bijna 8 weken al ruim 3 kilo ben aangekomen.
    Ik kan er niks aan doen, ik wordt wanhopig als ik en niet aan toegeef.
    Van plakken vleesbeleg, gekookte eieren, stukken kaas tot bananen.
    Ik kan er niets aan doen. Normaal nam ik 4 boterhammen mee naar mijn werk en nam er vaker 1 of 2 mee terug. Nu zijn die voor 12 uur op en wordt ik gek van de honger om 3 uur. Ik voel me soms net een beest.
    Mijn man kijkt soms met opgetrokken wenkbrauw maar zegt maar niets als ik weer zit te bunkeren.
    Ik schaam me wel een beetje...
    Ik woog 60 kilo. Aan het einde vast 90....

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    Hahahaha, gelukkig ben ik niet de enige. Ik wil er echt niet teveel aan toe geven, want al die kilo's moeten er ook ooit weer af, maar dat is inderdaad zooooo moeilijk!

6. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Gewoon lekker eten! En je trek in drop (salmiak) kan ook een behoefte aan zout zijn! En een behoefte is gewoon een seintje van je lichaam dat het nodig is.

Vorige zwangerschap at ik de hele dag, elke dag drop. Heeeeeeeeeeeeeerlijk!
    En wat blijkt, beide zwangerschappen had ik een lage bloeddruk... Uiteraard is het verstandiger om dan een bouillonetje te nemen ;)

7. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Drop mag alleen niet als je een hoge bloeddruk hebt, heb je die dus niet, lekker van genieten! Ik heb een erg lage bloeddruk en soms ook echt zin in drop.. meestal betekend dat dat mn bloeddruk weer eens te laag is.. :)

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Tja, alles met mate. Maar wat je niet in huis hebt, kun je niet opeten ook :). Dat is voor mij het enige wat werkt. Als het er is, moet het op!

9. skimms

skimms Actief lid

Apr 25, 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg nu zo'n zin in salmiak drop:p
    Hier ook behoorlijk aan het snaaien, na de feestdagen probeer ik er weer op te letten...

Share This Page