Hallo allemaal, Finn is nu 4 1/2 maand en woog met 4 maanden 6440 gram. Nu zit ik al bijna een week met een probleem. Ik moet pas weer half mei naar het cb en volgens mij kan je bij ons niet telefonisch om advies vragen. Mijn zoontje krijgt het volgende te eten: 07.00 210 cc + 7 scheppen melk + 2 scheppen rijstebloem 11.00 210 cc + 7 scheppen melk 13.30 half potje fruit 16.00 210 cc + 7 scheppen melk 20.00 240 cc + 8 scheppen melk + 3 scheppen rijstebloem ik giet als alles erin zit en geschud is weer terug naar 210 en 240 Hij krijgt al voeding voor hongerige baby's. nu huilt hij bijna na elke fles om meer eten. Behalve bij de laatste fles. In wat kan ik hem meer eten/voeding gaan geven. Ben bang dat hij anders zoveel krijgt. alvast bedankt
ik zou gaan beginnen met groente en een heel 4+ potje fruit gaan geven. fruit om 9 uur en groente rond 6 uur. misschien gaat je kleine dan wat minder drinken, maar dat is als ik die hoeveelheden zo zie niet erg.
Lena was (destijds) ook best een hongerwolf, dan gaf ik haar een flesje en daarna was het huilen, mopperen en gewoon niet vrolijk te krijgen tot ik haar nog een klein beetje flesje gaf, dan was het vaak na een paar slokjes helemaal goed. Over dat teveel geven, zelf geloof ik daar niet zo in, of het moet wel erg extreme vormen aannemen. Maar stel dat je zoontje eigenlijk nooit echt 'verzadigd' is, dan heeft hij misschien wel altijd trek. Wellicht dat hij daarom vaak huilt na een voeding? Is het een idee om eens te kijken wat hij doet als je hem nog een beetje geeft? Of ie dan wel tevreden is? Ben ook met iets meer dan vier maanden begonnen met groenten geven, als je het idee hebt dat hij eraan toe is, zou ik het gewoon doen. En het fruithapje gewoon groter maken. Weet trouwens niet hoe lang je zoontje is, maar Lena was dik een kilo zwaarder met 4 maanden en dat was ook prima. Succes in elk geval
vanaf morgen ga ik hem 1 heel potje fruit geven en dan kijken. probeer gewoon steeds wat anders. hij was 2 weken geleden 63 cm. hij is met 38 weken geboren en woog 2900 gram en was 47 cm dus best klein. bedankt
Hey.. Hier nog zn hongerlapje!! met 4 maanden was hij 65 cm en 7680!! 07:00 fles 210 met 7 schepjes 10:30 fles 180 met 6 schepjes 13:30 fles 180 met 6 schepjes 14:30 klein beetje fruit 17:00 fles 180 met 6 schepjes 21:00 fles 210 met 7 schepjes Dus dan doe je het niet slecht met 4 flessen, dat is hier namelijk ondenkbaar!! We hebben sinds deze week de eerste en de laatste fles verhoogd naar 210 Hij krijgt al vanaf 2 maanden Nutrilon Forte Rijstebloem hebben we geprobeerd maar dat vindt hij heel vies! Dus als iemand nog ideeen heeft heel graag!
nu sinds een paar dagen drinkt hij ook zijn flessen binnen 1o min. leeg en dan ook nog zeuren om meer. voorheen kon hij gerust een half uur drinken.
Mijn zoontje had ook veel honger. Hij kreeg met 4-5 maanden 4 flessen van 210/7 (dus 235ml), een papje vlak voor ons avondeten van 90cc water, 2 schepjes en rijstebloem. In de laatste fles ging ook nog wat rijstebloem. En DE oplossing voor ons: nutriton (johannesbroodpitmeel), daarmee dikt de voeding in, en zijn ze meer verzadigd. Het wordt normaal gebruikt bij spugen, maar in ons geval werkte het ook tegen de honger. Dat ging door alle flessen! Ik wilde nog geen fruit/groente geven tot 5,5-6 maand. En met bovenstaande is dat prima gegaan.