Hoi meiden, Ik ga binnenkort een deel van de borstvoedingen afbouwen en wil dit gaan aanvullen met kunstvoeding. Nu laat ik Boaz al (bijna) iedere dag een klein beetje kunstvoeding 'proeven' om hem vast een beetje te laten wennen aan de smaak hiervan. Alleen lijkt hij het echt vies te vinden en wil hij er niet echt aan. Ik probeer dit te doen voordat ik de borstvoeding geef omdat hij dan honger heeft. Heeft iemand misschien nog tips welke ik kan proberen om hem toch zover te krijgen dat hij beetje bij beetje de kunstvoeding lekker gaat vinden? Thanks! Mieke
Misschien kun je het mengen met afgekolfde borstvoeding? En zo steeds meer kunstvoeding toevoegen. (Ik weet eigenlijk helemaal niet of dat wel kan ivm met opwarmen enzo, hopelijk is er iemand die dat wel weet.....)
In het ziekenhuis zeiden ze destijds dat hypoallergene voeding het meest zou maken als borstvoeding en volgens mij heb ik het later ook nog eens gelezen. (maar ik weet het niet meer 100% zeker) Hoe dat precies zit weet ik ook niet, de smaak van borstvoeding verandert toch met wat de moeder eet dacht ik... Nou ja, misschien heb je er iets aan
Ik heb idd hypo allergeen van Friso in huis. En ik heb 50-50 in het flesje gedaan, dus en BV en KV. Meneertje protesteerde in eerste instantie en was alleen met de speen aan het spelen en weigerde het te drinken, maar mama heeft de strijd toch gewonnen en hij heeft 125 cc helemaal schoon opgedronken en ligt er nu al bijna 4 uur op te slapen, haha. Goed voor de nacht dus Nu maar steeds een beetje minder BV in het flesje doen om zo steeds meer van de KV er in te krijgen. Thanks meiden!