Honger maar niet eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Als ze gezwaveld zijn, staat er sulfiet bij de ingredienten.

zwavel/sulfur.... sulfiet is zwavelzout zegmaar.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, maar ik heb het idee dat ze het niet zo nauw nemen daarmee.
    Het lijkt eerder dat als ze ongezvaveld zijn dat erop staat en als er niks op staat ze gezwaveld zijn.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het staat er niet op, helemaal niks over zwavel of sulfiet.

Even een ontopic update, gisteravond heeft ze niks gegeten en was vannacht erg van slag. Vanmorgen werd ze huilend wakker en zat ze trillend haar brood te eten... (en dan nog niet eens een hele boterham weer, maar goed). Ik vond het zo sneu! Ze was echt helemaal slap en uitgehongerd. Ik ga van de week het CB even bellen of ze nog tips hebben, maar we gaan in ieder geval vandaag beginnen met een extra maaltijd in te bouwen (om 19 uur nog een boterham, standaard of ze nou gegeten heeft of niet). Ik vind dit echt niet leuk zo...

4. zogelukkig

Ik dacht dat je dat allang gedaan zou hebben!
    Toen ze erg van slag was vannacht, wat heb je toen gedaan?
    Een kind dat 's ochtends slap is en rilt en uitgehongerd wakker wordt, ik zou 't wel weten. Gewoon naar je kind kijken en je principes over boord gooien!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique krijgt hier 's avonds ook gewoon nog te eten als ze nog honger heeft. Meestal fruit maar een boterham vind ik ook prima.
    Vraagt ze 's nachts niet om eten?

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gentle, wat heftig.... maar wanneer was je laatste controle op het CB. Hebben ze er toen niks over gezegd? Ze zal toch ook wel mager zijn dan als ze zo slecht eet?
    Je gaat je zo haast afvragen of ze niet ergens last van heeft (mondje?) omdat ze wel honger lijkt te hebben maar niet eet.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ze wil 's nachts ook niet eten, alleen maar melk (en dat krijgt ze ook, gewoon een tuitbeker volle melk). Tsja, die boterham 's avonds is eigenlijk heel erg tegen mijn principes, en zeker als ze dan soms wel eet... Maar ja, nu moet het gewoon, dit is niet normaal.

DeeLighT, het CB gooit hier alles op 'het is een fase'. Bij 17 maanden was ze "pas" 4 maanden met eten aan het klooien, maar inmiddels is het bijna een jaar. Ze heeft ook eerder nooit zo gereageerd op het niet eten (trillen, in slaap vallen), dus omdat ze nog wel groeide was het niet zo'n probleem. Ze is ook niet problematisch dun hoor, ik schat nu ongeveer 85 cm en 10 kilo. Ze is ook niet zo lang, dus wel mooi in verhouding. Haar buik is alleen superdun na zo'n dag als gisteren, vanmorgen was ik echt van slag door het hele gebeuren :(

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    373
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Misschien voor 't slapen gaan ipv de boterham een flinke beker met pap? Zo eentje van Friso Goedenacht...

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    373
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    En wat lust ze wel heel graag? Of zijn er geen dingen die ze heel lekker vindt. Zou die dan gewoon vaker op 't menu zetten.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Libelle82, die tip gaf mijn moeder ook net, dus ik heb iets van lichte granenpap gekocht. Ook om een klein schepje van door de melk te doen, voor iets meer verzadiging. Ze vindt groente met aardappels het lekkerst, dus dat eten we vaker. Maar ja, dat eet ze zeker niet altijd!

Gelukkig net een paar hapjes zuurkool met aardappels gegeten, fijn!

11. zogelukkig

Je moet het eten er niet in dwingen, maar je moet het haar wel aanbieden.
    Dus na het niet-gegeten avondeten gewoon een boterham of pap aanbieden.
    Wat heb je nou aan principes? Ik snap dat gewoon niet, ze is nog zo klein! Je kind voelt zich nu beroerd van de honger; trillen, slap, 'uitgehongerd', ik vind dat nogal wat! Dan geef je haar toch iets wat ze wel eet?
    Zal een goede dietist je ook vertellen.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik snap het wel hoor, maar ik vind je nu wel erg hard. Ik voel me schuldig genoeg...

Ik kon ook niet weten dat ze zich zo rot voelde van niks eten. Ze doet het zelf en zoals je al zei, ik kan haar niet dwingen.

Die extra maaltijd gaat aardig. Half broodje of zoals gisteren een bakje losse macaroni. Met andere dingen (tussendoor) lijkt ze alleen nog kieskeuriger te worden (geen koekjes, geen fruit). Ik ga vandaag het CB even bellen voor advies.

13. zogelukkig

Hard? Wat een onzin, Gentle. Ik zeg gewoon dat je haar ander eten aan moet bieden en wat principes moet laten varen.

Ik denk dat het eerder hard is een 'uitgehongerd', slap, trillend kind geen ander eten aan te bieden uit principe. Dat raakt me gewoon heel erg.:(

Maar goed; dat doe je dus nu wel, dus dat zijn ouwe koeien en die moeten we niet hebben.;)

Je kan even langs de huisarts gaan om Julia na te laten kijken of om een verwijzng vragen voor een dietiste. En ik zou even wegen en meten op het cb.

Kan je trouwens haar curve hier eens neerzetten?

14. adi

adi Niet meer actief

Gentle, wat heftig dat ze zich tot zo ver laat gaan met niet-eten.

Goed dat je overstag bent gegaan met een extra 'maaltijd'. Het lichaam kan op gegeven moment ook niet veel eten verdragen als zij zichzelf zo blijft 'uithongeren'. Dan is het juist beter om vaker kleine hoeveelheden te geven.
    Als ze straks weer goed eet, kun je weer terug naar de standaard dagritme van 3 maaltijden.

Maar misschien heb ik het wel 'makkelijk' praten, ik ben helemaal niet moeilijk met vaste maaltijden. Een volkoren cracker mag hier altijd, fruit eten ze tegenwoordig vaak buiten tijdens het spelen, 's avonds nog steeds standaard een beker melk enz.

Goed dat je cb belt. Laat je niet afschepen met 'hetiseenfase', maar evt een doorverwijzing vragen voor een dietist.

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dat doe ik niet! Die avond was ze niet slap en uitgehongerd, ze wilde alleen niet eten. Ik geef dan uit principe geen vervangend eten. 's Nachts wil ze alleen melk en die ochtend was ze idd uitgehongerd en zat ze trillend een boterham te eten. Ik kon dat die avond daarvoor niet weten, dat is nog nooit gebeurd op deze manier.

Ik heb net het CB aan de lijn gehad, en ik krijg bericht van de wijkverpleegkundige. Ik zit er zelf ook een beetje doorheen merk ik... :( Buit van vanmorgen is 3 happen brood en een rijstwafel.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gentle, ik ben benieuwd wat ze je gaat adviseren...

ben ook wel benieuwd naar haar curve.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zal hem even maken op BV.com, maar dat is wel anders dan die van het CB geloof ik.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dit is qua gewicht (die laatste is gegokt van onze thuis weegschaal, volgens mij woog ze rond de 10 kilo toen ik laatst bij het CB heb gewogen, en hier thuis schommelt ze daar ook zo omheen).

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    En lengte. Volgens mij prima in verhouding, maar ik vind haar in vergelijk met andere kinderen wel slank ogen.

20. adi

adi Niet meer actief

Als je die cruve ziet loop ze echt perfect in haar lijntje.

Hier worden ze ook met de dag slanker hoor. terwijl ze wel redelijk goed eten. En ze dragen nog steeds de meeste kleren van vorige zomer.
    Maar ik snap je probleem, ik zou ook gek worden als ze ineens helemaal niks wilden eten.

Geef je haar multivitamine?

Deel Deze Pagina